Back home...
Nu verslagje dan maar :
Qualifying ;
Franky laten starten voor 5 rondjes op 'n natte piste en drizzleweer wat verergerde op regenbandjes ; 2.19 als snelste - dan Jef ook voor 5 rondjes 2.20 als snelste - dan ik 5 rondjes 2.16 als snelste goed voor een 25e plaats op 54 deelnemers en voor een pak intrinsiek snellere deelnemers .
Nul, nul problemen .
Wagen klaargemaakt voor de race weer afgetankt op 100Lit(20 erbij moeten doen we startten de qualif met 100Lit), remleiding rechts achter vervangen: opengeschuurd door aanlopende velg .
Start 11u51 Jef op Rains op natte piste met afnemende regen 2.30, 2.25, 2.24, 2.21, 2.15 en plots na 5 rondjes was Jef stilgevallen
vlak voor de helling van de sacramentsheuvel een 10-tal minuten later werd de wagen binnengesleept in de pits (gelukkig sleepte men deze race de gestrande wagens de pits binnen voor de 1e maal in BEC) . Na enig gespeur bleken beide hoge druk pompen het begeven hebben ; we hebben 'n dubbel systeem met 2 opvoer en 2 hoge druk pompen te kiezen via 2 schakelaars dus altijd 'n reserve voor onderweg) eer dit overduidelijk was en we 'n hoge druk pomp van Franky's rallyastra gemonteerd hadden en permanent stroom naar de opvoerpomp gelegd hadden waren we'n uur kwijt . Jef z'n stint laten verderzetten en na 2u20 min stond Franky klaar en lagen de Slicks klaar want Jefs tijden waren naar 2.08 gezakt maar terug opgelopen naar 2.12 omdat de regenbanden te weinig afkoeling kregen... Franky weg met slicks en direct 2.05, 2.02, 2.04 op bepaald moment 1.59 en zolang Franky geen "verkeer" had rond 2.00 en schommelingen tot 2.05 . 16u05 Franky binnen en 101,75Lit getankt
(er gaat maar 100Lit in die tank !!) binnen en Jef weer aan't stuur(die rijdt liever niet in't donker (en iemand anders wél
) rondetijden 2.08, eenmalig 2.04 en dan 2.08, 2.07 continu om 17u kwam Jef binnen met averij ; rechtdoor de grindbak aan de Villeneuve geweest op de kerbs gebotst ; voorbalk krom, servopomp gescheurd(reservoir en leiding), schijven krom . 18u alles hersteld in de mate v.h mogelijke ; servo via een plastic zak "vacuum" verpakt, weg op nieuwe slicks (eerst lagen de regenbanden erop om 17u30...) met nieuwe schijven blokken, "bijgemetst" voorfront (Sledgehammer...) en deze jongen achter het stuur met lichte drizzle . 2 rondjes en dan binnen voor'n checkup : servo werkte redelijk, motor hield boven 5000rpm in (benzinetoevoer...) Slicks waren de minst slechte keuze met drizzleweer (de vorige regenbanden waren links helemaal opgerookt !) terug weg ; 2.10, 2.08, 2.04, 2.06, 2.08 etc. de werking van de servo nam af en op't rechte eind kon ik niemand meer volgen, ik begon de 6e maar te gebruiken zowaar . Na net geen uur begaf de servo alweer ; terug binnen voor wissel en herstelling die niet meer lukte, Franky weg op regenbandjes voor 2 rondjes : dan naar de pomp 47,5Liter getankt ... Franky op weg zonder servo, gelukkig was de regen 'n bondgenoot die het sturen verlichte en het gemis van 1.000rpm (5.000max ipv 6.000 nodige en 6.500 max max. koppel op 5.500rpm) voor een deel compenseerde . 2.20, 2.19, 2.24, 2.25, 2.26, 2.30 de omstandigheden werden alsmaar apocaliptyscher . 20u30(8u40race) Franky out Peter in de Audi TT was tot op 1 minuut genaderd en na de wissel had ik 'n achterstand van 1.44 op de Audi TT die 4e lag de Bmw Compact lag 23 ronden voor als 3e ... de 2 Bmw's M3 laggen resp. 60 en 55 ronden voorop...(2u teveel in de pits+ 10min aan kant = 130min goed voor 60 ronden...) . Even zoeken terug 2.35, 2.30, 2.27 het werd onmogelijk om de piste te zien als je binnen de 20m van een voorligger was
, 2.25, 2.24 en plots de AudiTT voor me (ken je die van de stier en de rode lap...
) uitgeremd(nu ja gas gelost niet geremd) in de 1e rechtse 'n beetje breed(zwembad) moeten gaan...de Audi er weer naast aan de binnenkant voor de Bianchi buitenom ervoorbij (de buitenkant stond onder water...) aquaplaning neus kont weg auto recht en de TT op power op't
rechte stuk er weer voorbij... remzone chicane sacramentsheuvel verdedigende lijn voor de Audi snelheid opgebouwd en in't uitkomen breed buitenkant ernaast en binnenkant voor Villeneuve en er voorbij ! Voor de 90° kwam hij er niet meer naast maar wel de leider waarop de Audi in diens spoor me binnendoor de pas afsneed . Jacky Ickx chicane weer die Audi uitgeremd op't rechte stuk de Audi er weer voorbij 1e linkse in z'n spoor breed uitgekomen en in 4e binnendoor enkel gas los er weer voorbij en 'n paar meter gepakt in 't uitkomen en voor de Bianchi 50m, rechte stuk kwam hij er nog even naast zelfs schoenmaat 41 voor maar buitenom later geremd en sneller door de chicane sacramentshelling, Villeneuve een paar m uitgelopen en op't rechte stuk kwam hij even in't spoor maar na de 1e linkse zat hij op 50m, na de 1e rechtse 100m en ik was'm kwijt temeer daar ik in de zondvloed 2.21 en 2.19 reed de Audi had de strijd gestaakt want die ging 2.30, 2.35 en trager rijden terwijl ik rond 2.25 bleef draaien en daarbij meer concurrenten regelmatig dubbelde waaronder al onze klasseconcurrenten . We zijn gefinished als 30e algemeen en 4e in de klasse op 55 ronden van de 1e M3, op 50 ronden vd 2e M3, op 17 ronden van de Compact en met 4 (vier !, de veer was gebroken na z'n verweer) ronden voor op de TT .
Het gevoel is 2-ledig zonder alle misérie waren we 1e of 2e geweest, maar ik heb me vooral op't laatste geweldig geamuseerd als een vis in't water !
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .