Andretti Molletti

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

zo nov 11, 2007 21:29

Peter & companen: =D>

Erg spannend! En volgende keer hoop ik echt eens dat jullie alleen rijden en niet sleutelen!
Dan gaan we nog eens wat beleven 8)

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

Re: RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

zo nov 11, 2007 21:43

Peter & companen: =D>

Erg spannend! En volgende keer hoop ik echt eens dat jullie alleen rijden en niet sleutelen!
Dan gaan we nog eens wat beleven 8)
Misschien een beetje sleutelen he. Banden wissel doe je best met sleutelen :lol:


Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

zo nov 11, 2007 21:57

Ik hoop dat we volgend jaar kunnen rijden. Alles wordt 2 maal zo duur :cry: Dus het kan best zijn dat ons plezier dees jaar gedaan is :cry:
Ik denk dat we 2 dec nog rijden bij de eran maar ben er niet zeker van. Peter zal daarover wel bevestiging geven.

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6722
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

ma nov 12, 2007 01:51

Zo, ik kom er ook eindelijk aan toe om wat te tiepen.
De supporter uit Nederland op de foto ben ik 8) (pagina 7)

Wat een klasse om zo vlak voor de start nog snel dat probleem met de remslang op te lossen.
Ik zat ernaast met Peter toen ze opgestart werd en we zagen allebei de stralen eruit schieten!

Toen Jef lekker onderweg was, miste ik opeens de 156 tussen de rest van het veld.
Peter kwam me toen vertellen dat ze stilgevallen was, balen!
Na flink lang sleutelen toch weer de baan op.
In de naburige pitbox werd ondertussen een Clio met afgebroken voorwielophanging binnen gereden.

Echt super, dat de auto's weer terug gebracht werden om nog aan te kunnen sleutelen.
Ondanks dat ik om 2 uur naar huis gegaan ben (om zelf te kunnen sleutelen), toch een super dag gehad.

De MQ-stoel (ex-BelCar Endurance Cup 8) ) zit overigens perfect, heerlijk direct contact nu met de auto.
Passagierskant is inmiddels ook klaar (wat meer boor-werk) en wordt een dezer dagen gemonteerd.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

ma nov 12, 2007 08:59

Heel leuk en spannend om alles terug te lezen.

Kon er helaas op laatste moment toch niet bij zijn.
Kreeg vrijdagmiddag een soort kramp in mijn schouder. Zaterdagmorgen nog geprobeert maar kon geen auto rijden.
Vandaag naar de dokter.
Jammer dat ik de 156 niet in actie heb kunnen zien maar toch wel een Hollandse supporter in de persoon Hylke.
Hylke jammer dat ik je niet kon treffen te Zolder.

Bugalfa en team proficiat met de goede finish onder deze omstandigheden.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

ma nov 12, 2007 10:08

Ik hoop dat we volgend jaar kunnen rijden. Alles wordt 2 maal zo duur :cry: Dus het kan best zijn dat ons plezier dees jaar gedaan is :cry:
Ik denk dat we 2 dec nog rijden bij de eran maar ben er niet zeker van. Peter zal daarover wel bevestiging geven.
Ik heb er wat volgend jaar betreft zware twijfels bij :
1) Inschrijfgeld x2 : dat is zo omdat ze meer promotie gaan voeren (hebben we niks aan ; we drijven op enthousiasme binnen de ploeg, niet op sponsorweelde)
2) 't wordt de Dunlop Sportmaxx Endurance Cup : Verplicht op Dunlop rijden ! Dat is 1 een meerkost want Dunlops kosten ons meer dan Pirelli's, 2 onze wagen is nu helemaal afgestemd op Pirelli's (we hebben in den beginne ook Dunlop, Michelin en Yokohama geprobeerd...) , 3 We hebben een voorraad gebruikte en redelijk verse Pirelli's : als we willen meedoen mogen we alles nieuw kopen (8 slicks + 8 regenbanden) en dan hebben we nog niet getest... 4. we hebben "maar" 20 velgen...
3) De laagste klasse is tot 2.500ccm³ dat betekent dat alle Clio's en Golfjes & co in onze klasse vallen en eerlijk gezegd zijn die sneller want recenter en wordt dit een heel druk bezette klasse

Ik denk dat we e.e.a. gaan uitkijken en evt. zoals dit seizoen ergens halfweg aanpikken als we competitief kunnen zijn er zijn wel ook 'n paar pluspunten :
-Races worden langer : Er zou maar 1 race van 2u05min meer zijn (2007 waren er 4), en dan 2 races van 3u, 1x 500km race (ca. 3u30) en ook weer de 10u . 3u races en 500km komen we rond met onze 100Lit tank (tenminste als Franky geen 6.800rpm doortrekt :oops: ik ben er nu pas achter gekomen waarom we dan meer verbruikten(na 3u10min rijden 101,75Lit terwijl het max.koppel op 5.500rpm ligt en dus verder dan 6.000rpm niks oplevert de 2e tankstop na 1u Jef + 1u Peter hadden we slechts 47,5Liter nodig ! ) .
-Dankzij langere races kunnen we op 1 keer na met 3 piloten rijden en dus ook budget over 3 verdelen .

2-12 ErAn wordt krap om de auto weer OK te krijgen in de vrije tijd die ons rest : Optisch moet sowieso tegen 24-11 (Dan heeft Franky z'n jaarlijks eetfestijn in de parochiezaal van Geel-Zammel om budget te verwerven en nu hij nog geen rallyauto heeft om te exposeren...

En eh : de website is suspended :?:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

SPIDERVELOCE1750

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

ma nov 12, 2007 11:13

Pfff ... Dat zijn niet zo'n leuke berichten .

Een vriend van ons , die de BHS rijdt , had ook al uit die hoek geen positieve berichten . :(

Jammer dat ze gooien met gratis toegangsticketten en het voor de smaakmakers , zijnde de piloten en hun teams , alsmaar duurder maken .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

ma nov 12, 2007 13:18

Toch enigszins positiever nieuws : het gaat om 6 races ipv 5 ;
2x 2u05 op Zolder
1x 3u op Zolder
1x 3u op Spa
1x 500km op Zolder
1x 10u van Zolder

Misschien vinden we wel iemand om een combiné mee te doen : Een sprintwagen die de 2 2u races voor z'n rekening neemt terwijl wij de langere races voor onze rekening nemen . :idea:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

ma nov 12, 2007 13:28

Site is er inderdaad weer uit. Heb je met die stomme gratis dinge. Ze beschuldigen ons van 2 site's te hebben op zelfde naam. We gaan zien dit op te lossen en anders zoeken we een andere gratis host.
IEdereen die een hosten weet mag het ons vertellen. Als je zelf eentje heb laat dat dan ook weten misschien kunnen we dan onze site daarop zetten. :D

ECht ONTZETTEND jammer van volgend jaar. Ik had me te zaterdag echt heel geod geamusseerd. Was wel nat tot op men onderbroek maar dat deerde me niet. Je moest tenslotte weten hoe ver je achter/voor lag op den audi dus de regen deerde me niet.
Als ze volgend jaar rjiden zal ik weer even enthousiast willen hebben, dat is zeker. Sfeer team vrienden tis gewoon een zalige combinatie( laten we het bijleren ook niet vergeten :P )
Toch enigszins positiever nieuws : het gaat om 6 races ipv 5 ;
2x 2u05 op Zolder
1x 3u op Zolder
1x 3u op Spa
1x 500km op Zolder
1x 10u van Zolder

Misschien vinden we wel iemand om een combiné mee te doen : Een sprintwagen die de 2 2u races voor z'n rekening neemt terwijl wij de langere races voor onze rekening nemen .
Misschien de alfa 155. Deze rijd toch goed in de sprint races heb ik gehoord.
Hij had 2 rondjes in de zandbak gestaan en toch nog 3rd geworden :shock: .

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

ma nov 12, 2007 15:12

Voor die diehard alfa(v6) fans. De wagen als hij aan het 'opwarmen is'. Er zit wel ruis op het geluid van zo een clio di ein de pits naast ons stond.
Er is een stomme fout gebeurd bij moneteren wie vind hem? Dat moet natuurlijk v6 zijn en niet v5 :oops:

http://www.garagetv.be/video-galerij/gu ... _wmvA.aspx

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

Re: RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

ma nov 12, 2007 22:34

Bijna 102 liter tanken in een tank van 100 liter. :lol: Hoe doe je in godsnaam dat ? De tank + leiding naar de tank ook nog volgooien?
Toen Franky binnen kwam hoorden we wel groffe verhalen over de kanaalbocht. Iedere keer stond daar een Porsche waar hij niet moest staan. De mensen van de takeldienst stonden bijna op het circuit. :shock:
Ik vraag me af zien jullie die borden met tijden nog in het donker? Ik dat bord altijd maar verder uitsteken dat je het zeker zou zien maar soms niet simpel in het donker. Welke is nu de alfa? Ahja die met 4 lichtjes 2 bovenelkaar.
Jammer van Jef zijn uitstapje maar ja dat kan gebeuren en het werd toch gerepareerd.
Peter zet jij even wat op de site dan gooi ik de foto's erop.
101,75 Liter met catchtank erbij en leidingen en 3 hogedruk benzinepompen in serie... :wink: 't kan alhoewel (nu weet ik dat Franky tot 6.500rpm doortrok) we dat niet verwachtten . Na 1u Jef en 1u Peter(aan max. 5200rpm) hadden we aan 48Lit genoeg tov 102 Lit met 1u20 Jef en 2u Franky .
Intussen weet Franky dat + 6.000rpm niks opleverd daar z'n koppel op 5.500rpm ligt en je ca. 1.000rpm zakt bij opschakelen .
Dat Pitbord zag ik maar al te goed en ik heb het de laatste 20 minuten gemist, ...ineens was m'n referentiepunt weg :shock: ik was die eerste ronde
zonder bord 20m te laat gaan remmen en was toen met 2.18 de snelste op de baan op dat moment ! :lol: Ik dreef toen de 1e Linkse door tot in de kont van de Penders Porsche en dreef 'm vol in 4e voorbij door de 1e rechtse die moet zich rot geschrokken hebben :twisted:
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
guntha
Full Member
Full Member
Berichten: 287
Lid geworden op: vr sep 14, 2007 18:20
Locatie: donk
Contacteer: Website

Re: RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

ma nov 12, 2007 23:41

Bijna 102 liter tanken in een tank van 100 liter. :lol: Hoe doe je in godsnaam dat ? De tank + leiding naar de tank ook nog volgooien?
Toen Franky binnen kwam hoorden we wel groffe verhalen over de kanaalbocht. Iedere keer stond daar een Porsche waar hij niet moest staan. De mensen van de takeldienst stonden bijna op het circuit. :shock:
Ik vraag me af zien jullie die borden met tijden nog in het donker? Ik dat bord altijd maar verder uitsteken dat je het zeker zou zien maar soms niet simpel in het donker. Welke is nu de alfa? Ahja die met 4 lichtjes 2 bovenelkaar.
Jammer van Jef zijn uitstapje maar ja dat kan gebeuren en het werd toch gerepareerd.
Peter zet jij even wat op de site dan gooi ik de foto's erop.
101,75 Liter met catchtank erbij en leidingen en 3 hogedruk benzinepompen in serie... :wink: 't kan alhoewel (nu weet ik dat Franky tot 6.500rpm doortrok) we dat niet verwachtten . Na 1u Jef en 1u Peter(aan max. 5200rpm) hadden we aan 48Lit genoeg tov 102 Lit met 1u20 Jef en 2u Franky .
Intussen weet Franky dat + 6.000rpm niks opleverd daar z'n koppel op 5.500rpm ligt en je ca. 1.000rpm zakt bij opschakelen .
Dat Pitbord zag ik maar al te goed en ik heb het de laatste 20 minuten gemist, ...ineens was m'n referentiepunt weg :shock: ik was die eerste ronde
zonder bord 20m te laat gaan remmen en was toen met 2.18 de snelste op de baan op dat moment ! :lol: Ik dreef toen de 1e Linkse door tot in de kont van de Penders Porsche en dreef 'm vol in 4e voorbij door de 1e rechtse die moet zich rot geschrokken hebben :twisted:
Glen vond het een goed idee om dat opte ruimen :lol: .

Gebruikersavatar
BugAlfa
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3123
Lid geworden op: vr okt 13, 2006 10:20
Locatie: Geel-Belgie
Contacteer: Website

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

wo nov 14, 2007 11:07

De site doet't weer ! http://galliocorse.x10hosting.com/index2.php

We gaan toch een haalbaarheidsstudie maken voor de DSMEC 2008, ik heb alvast een paar positieve signalen van de organisator wat betreft kalender evt. later inpikken en oude stock banden als backup mogen gebruiken . :wink:
En we hebben 'n troef : ons verbruik ; we maken mogelijk zelfs de 500km(geschatte duur 3u45min) rond met een volle 100Lit tank ! Als ze moeten tanken aan de pompen(verplicht !) ben je toch 1 minuut per 30Liter kwijt : da's 60 ronden 1 seconde...
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .

Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .

Gebruikersavatar
alfa147man
Full Member
Full Member
Berichten: 360
Lid geworden op: zo okt 30, 2005 19:17
Locatie: 't Waasland

RE: Comeback 156 2.5V6 in BelcarEnduranceCup BEC

do nov 15, 2007 08:26

hou ons op de hoogte ivm 2008
Op Italiaspeed.com staat er ook nieuws zie ik :-)

succes
Stefaan
** 147TS, 75TS **

Terug naar “Racen - Algemeen”