Maar die staan dan ook niet op zolder...Belangrijk puntje ! Als hij voorwiel aandrijving heeft ,gewoon laten staan je hebt dan waarschijnlijk te doen met een Fiat.
Diele...Belangrijk puntje ! Als hij voorwiel aandrijving heeft ,gewoon laten staan je hebt dan waarschijnlijk te doen met een Fiat.
zo is dat!!!!Leuk hoe iedereen meedenkt over de 164
Als je een 164 net als iedere andere Bella goed onderhoud, weet je dat er zeker zwakke punten zijn, daar hou je dan rekening mee en geef je extra aandacht als ie op de brug staat of voor de APK moet, en verder gewoon lief zijn voor je 164, dan heb de ultimate reiswagen met megapower, FIAT of niet.. Boeie... NOT..., er staat een alfa embleem op en het is een geweldige wagen, klaar..
Bij een 156 V6 heb je hetzelfde drama. Dynamo is een dag sleutelen. De startmotor is een nog leuker feest.zit er sterk aan te denken een 164 te kopen alleen begreep dat de kat nog wel eens niet zuiver wil wezen en een hoop geld kost en als de dynamo stuk is heb je ook een probleem net als de start moter tenzij je heel goed bent in joga en je arm 400 keer kan knikken...... (bij een V6 dan he)
Dat dacht ik ook en heb het dan ook zo gedaan, maar na demontage bleek dus, dat je de distributie gewoon kan laten zitten! (nokkenas moet er idd wel uit.)De klepbekers van de (uitlaat)kleppen willen wel eens inslijten, dan kan je stellen wat je wilt, het blijft tikken. De bekers zijn niet zo duur, maar je moet wel je distributie er uit halen voor zover ik weet, ook als het alleen uitlaatkleppen zijn.
Voor t oliefilter hoeft niets los, motorkap open en je kunt er langs de bovenkant gewoon bij (los en vastdraaien,)bij de 166 kun je er slechter bij.Bij een 156 V6 heb je hetzelfde drama. Dynamo is een dag sleutelen. De startmotor is een nog leuker feest.zit er sterk aan te denken een 164 te kopen alleen begreep dat de kat nog wel eens niet zuiver wil wezen en een hoop geld kost en als de dynamo stuk is heb je ook een probleem net als de start moter tenzij je heel goed bent in joga en je arm 400 keer kan knikken...... (bij een V6 dan he)
Ook moet je voor een oliefilter wisselen al een hele zooi leidingen en steuntjes los schroeven om het oude flter weg te halen en de nieuwe erop te schroeven.
Tjerry