Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

Difs

do nov 01, 2007 18:35

75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gebruikersavatar
Giulia2000TS
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2002
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:10
Locatie: NB
Contacteer: Website

RE: Difs

do nov 01, 2007 20:14

Mooi spul he! Zelfs voor de alfasud (powerhouse!) hebben ze een diff.... :wink:
Dirk - Giulia2000TS

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6936
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Difs

do nov 01, 2007 20:39

gaat het diff in ieder geval niet meer stuk... nu maar hopen dat de rest ook hel blijft. :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6728
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: Difs

do nov 08, 2007 00:38

Ooit de satellieten van het diff door het bakhuis gejaagd, geen pretje.
Er is een gelimiteerde oplage gemaakt voor de 33, eigenlijk wel een must-have voor het sneller circuit-werk.
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Difs

do nov 15, 2007 15:25

Er is een gelimiteerde oplage gemaakt voor de 33, eigenlijk wel een must-have voor het sneller circuit-werk
of gewoon nog steeds te koop bij AH
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

RE: Difs

vr nov 16, 2007 09:15

Hier zijn we met een aantal andere op gtv6.org ook mee bezig geweest. Ze hebben ze niet standaard, dus moeten ze ze maken. Dan praat je over minimaal 30 stuks en bij die 30 een prijs van ongeveer 1000 - 1200 euro per stuk. Wil je dat doen moet je over een flinke som geld beschikken om dat te beginnen, want om 30 mensen bij mekaar te krijgen die daadwerkelijk betalen (om maar te zwijgen van vooruit betalen) is nagenoeg onmogelijk in de Alfa internet wereld. Zeker met de dollar koers van nu.

Dus tenzij iemand als Ron Simons er aan begint is er niet aan te komen. En als iemand er aan moet verdienen (en zijn nek uitsteken) kost ie geen 1100-1200 meer.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Gebruikersavatar
marc7eleven
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 949
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 15:16
Locatie: Lochem

RE: Difs

vr nov 16, 2007 16:10

Ik vind dat een opgewaardeerd sperretje (45%) voor de gemiddelde transaxle echt genoeg is. Dan zijn er veel andere punten aan de auto waar meer te halen valt.

Maar goed, er is inderdaad errug veel moois te koop. En wat Dennis zegt klopt helemaal. Om 30 mensen op één lijn te krijgen en dan ook nog zo'n bak geld bij elkaar te leggen en dat iedereen dan tevreden is over de oplossing is bijna niet te doen in het Alfa wereldje...Jammer. Iedereen weet het altijd beter namelijk, maar dat schijnt er bij te horen.
Alfa romeo: The art of the machine!

Gebruikersavatar
aso69
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 720
Lid geworden op: di dec 28, 2004 10:09
Locatie: rotterdam
Contacteer: Website

RE: Difs

vr nov 16, 2007 20:31

tja beter weten

Andretti Molletti

RE: Difs

vr nov 16, 2007 20:55

Wij hadden vroeger een hockeyteam dat heette "tegen beter weten in"
Gaf altijd wel hilariteit op toernooien :lol:

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

RE: Diffs

di nov 20, 2007 14:57

Heeft er iemand praktische ervaring met Quaife differentieel.

Zit er trouwens in een Sprint 1.7 bouwjaar 88 een 8 gaats of een 10 gaats kroonwiel?

wil het sprintje toch wat serieuzer gaan inzetten voor heuvelklims etc.

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

RE: Difs

di nov 20, 2007 15:44

heuvelklims
8) waar rij je die dan?
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

Re: RE: Difs

wo nov 21, 2007 10:56

Wij hadden vroeger een hockeyteam dat heette "tegen beter weten in"
Gaf altijd wel hilariteit op toernooien :lol:
Dat team won zeker altijd de derde helft :twisted:
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
thomfr
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 912
Lid geworden op: zo jan 02, 2005 22:36
Locatie: Helden (L)
Contacteer: Website

RE: Difs

wo nov 21, 2007 16:30

Heuvelklims:

Belgie (o.a. teuven)
Duitsland (vaak ook slalom)

Thom
It all started with a very popular coupé that was winning everything without having anything particularly special.
Carlo Chiti

1973 Giulia 1750 Super
1990 75 TS
1965 Volvo Duett
1967 Volvo Amazon 123GT
2015 Volvo V70

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: RE: Difs

wo nov 21, 2007 16:36

Heuvelklims:

Belgie (o.a. teuven)
Duitsland (vaak ook slalom)

Thom
interessant :D
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: Difs

do nov 22, 2007 09:54

Zowel Jorioni Cooperini als ondergetekende hebben ervaring met het Quaiffe diff.

Ik heb een aantal jaren geleden samen met jongens uit Denemarken en Noorwegen een Quaiffe diff laten maken.
Actie werd destijds door Peter Dyrelund van de Alfa club Denemarken gecoordineerd.
Kostte zoals verwacht veel moeite om minimaal 10 man bij elkaar te krijgen voor de productie van de kleine serie.

Afijn ervaring is dat Quaiffe voorbeeldig werkt op de 33.
Door mijn set-up met gele Koni en voor Intrax veer en achter standaard veer in combinatie met diff geen last van onderstuur.
Kan de helft vroeger op het gas bij uitaccelereren.

Als je eenmaal door hebt dat het diff geen 4x4 is kan je het prima laten werken.
Je hebt in het begin de neiging te snel op het gas te gaan wat niet de snelste manier is.
Als je je rijstijl en auto kent kan je precies met moment bepalen waarop het diff zijn werk kan doen en maximaal kan presteren.
Met een te hoekige stijl voel je het diff werken in de bochten.

Een aanrader dus. Zeker voor de heuvelklims of slaloms.
Heb dit jaar de Stelvio gereden . Kon prima door de bochten rollen en daarna uitaccelereren.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Terug naar “Racen - Technisch”