Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

wo aug 09, 2006 19:51

Belangrijk puntje ! Als hij voorwiel aandrijving heeft ,gewoon laten staan je hebt dan waarschijnlijk te doen met een Fiat. :twisted:
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

vr aug 11, 2006 13:37

Belangrijk puntje ! Als hij voorwiel aandrijving heeft ,gewoon laten staan je hebt dan waarschijnlijk te doen met een Fiat. :twisted:
Maar die staan dan ook niet op zolder...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Roeltje 164

Re: RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

za aug 12, 2006 04:13

Belangrijk puntje ! Als hij voorwiel aandrijving heeft ,gewoon laten staan je hebt dan waarschijnlijk te doen met een Fiat. :twisted:
Diele...

En ???

Leuk hoe iedereen meedenkt over de 164 :lol: :lol: :lol:

Als je een 164 net als iedere andere Bella goed onderhoud, weet je dat er zeker zwakke punten zijn, daar hou je dan rekening mee en geef je extra aandacht als ie op de brug staat of voor de APK moet, en verder gewoon lief zijn voor je 164, dan heb de ultimate reiswagen met megapower, FIAT of niet.. Boeie... NOT..., er staat een alfa embleem op en het is een geweldige wagen, klaar.. 8) :lol:

alfatje

Re: RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

ma aug 28, 2006 19:29

Leuk hoe iedereen meedenkt over de 164 :lol: :lol: :lol:

Als je een 164 net als iedere andere Bella goed onderhoud, weet je dat er zeker zwakke punten zijn, daar hou je dan rekening mee en geef je extra aandacht als ie op de brug staat of voor de APK moet, en verder gewoon lief zijn voor je 164, dan heb de ultimate reiswagen met megapower, FIAT of niet.. Boeie... NOT..., er staat een alfa embleem op en het is een geweldige wagen, klaar.. 8) :lol:
:thumbs: zo is dat!!!!

Gebruikersavatar
pieter van baalen
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2013
Lid geworden op: vr feb 04, 2005 21:38
Locatie: mijn schuur

RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

do dec 28, 2006 14:46

zit er sterk aan te denken een 164 te kopen alleen begreep dat de kat nog wel eens niet zuiver wil wezen en een hoop geld kost en als de dynamo stuk is heb je ook een probleem net als de start moter tenzij je heel goed bent in joga en je arm 400 keer kan knikken...... :wink: (bij een V6 dan he)
Met vriendelijke groet Pieter.

Te veel auto's gehad om hier neer te zetten...

Gebruikersavatar
Tjerry
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 844
Lid geworden op: za dec 02, 2006 22:19
Locatie: Leidschendam-Voorburg

Re: RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

do dec 28, 2006 17:31

zit er sterk aan te denken een 164 te kopen alleen begreep dat de kat nog wel eens niet zuiver wil wezen en een hoop geld kost en als de dynamo stuk is heb je ook een probleem net als de start moter tenzij je heel goed bent in joga en je arm 400 keer kan knikken...... :wink: (bij een V6 dan he)
Bij een 156 V6 heb je hetzelfde drama. Dynamo is een dag sleutelen. De startmotor is een nog leuker feest. :wink:
Ook moet je voor een oliefilter wisselen al een hele zooi leidingen en steuntjes los schroeven om het oude flter weg te halen en de nieuwe erop te schroeven.

Tjerry
Lidnummer 1415
156 2.5 V6 24V sportpack two, rosso 1998, 355.000 Km
Nog steeds zonder radio !
Overige klassiekers, Kreidlers van Bj. 1973-1980
Hiervoor gereden,
155 2.5 V6
33 1.7 16V QV
33 1,7 QV
33 1,5 QV
Alfasud 1,5 TI QV

Knopjes

RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

di nov 13, 2007 21:36

Even dit topic een schop omhoog geven.

Ik heb een 164 3.0 V6 (12-klepper) op het oog. Vandaag heb ik er een testrit mee gemaakt, en het reed werkelijk fenomenaal. Alleen maak ik me wat zorgen over het blokje, want na de auto warm te hebben gereden heb ik de motorkap eens open getrokken, en het viel me op dat de motor vrij veel lawaai maakt tegenover m'n oude 75 TS.

Bij de verkoper terug gekomen had ik hen daar attent op gemaakt, en hij zei dat het normaal is dat een V6 meer bijgeluiden produceert dan een TS. Zijn jullie het daar mee eens, of doe ik er verstandig aan om hem te laten staan? Het blok liep verder goed, trok als een lier en had over het hele toerengebied vermogen, dus wat dat betreft zit het wel goed.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8039
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

di nov 13, 2007 22:38

Eh lijkt me juist dan een v6 (met riemaandrijving voor de nokkenstokken) geluidsarmer draait dan een ts met ketting...
Klepspeling niet in orde/nokkenassen versleten?
Anders nog een proefrijden met een andere te koop staande 164 v6 12v en eens vergelijken qua geluid? (of vergelijken met eenzelfde auto van een medeforummer?Roy?Roeltje ?)
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Knopjes

RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

wo nov 14, 2007 07:55

Klepspeling of nokkenas zat ik ook al aan te denken, want het was een tikkend geluid uit beide cilinderkoppen. De km-stand is ook al dik over de 2 ton. Ik heb de auto niet echt grondig kunnen bekijken, het was al laat op de middag (en dus vrij donker) toen ik de proefrit maakte. Een compressietest is denk ik geen overbodige luxe. Van de ene kant vind ik het wel verdacht, omdat mijn oude 75 TS vrij stil loopt, maar van de andere kant merkte ik bij de 164 V6 ook geen enkel teken van "vermoeidheid". Hij klom normaal, zonder protesteren op in de toeren, en was echt beduidend sneller dan mijn 75.

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

wo nov 14, 2007 08:09

De klepbekers van de (uitlaat)kleppen willen wel eens inslijten, dan kan je stellen wat je wilt, het blijft tikken. De bekers zijn niet zo duur, maar je moet wel je distributie er uit halen voor zover ik weet, ook als het alleen uitlaatkleppen zijn.

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

wo nov 14, 2007 17:09

De klepbekers van de (uitlaat)kleppen willen wel eens inslijten, dan kan je stellen wat je wilt, het blijft tikken. De bekers zijn niet zo duur, maar je moet wel je distributie er uit halen voor zover ik weet, ook als het alleen uitlaatkleppen zijn.
Dat dacht ik ook en heb het dan ook zo gedaan, maar na demontage bleek dus, dat je de distributie gewoon kan laten zitten! (nokkenas moet er idd wel uit.)
Scheelt een boel werk. En hier komt nog even een grote maar: als de klepbeler(s) al langs 'kaduuk'zijn, is er van je nokkenas(sen) ook niet veel meer over helaas. En die zijn nieuw resp. duur en niet leverbaar. :?

Aan de andere kant, kan de auto er heel oud mee worden en als je de klepbekers vervangt, zal de motor meteen veel rustiger lopen en de verdere nokkenasslijtage tot een minimum verlagen. :wink:
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Knopjes

RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

za nov 17, 2007 00:07

Het is allemaal niet zo ernstig ;) Ben vandaag terug geweest om de auto op de brug te bekijken, en ik heb toen ook eens goed naar de motor geluisterd. Het getik kwam van de injectors, dus dat is minder rampzalig. De rest van de auto zag er op de brug ook gewoon goed, op een paar herstelbare puntjes na. Ik heb een erg goede deal kunnen maken voor de auto, dus morgen ga ik 'm kopen. Duurt wel nog ff voor ik 'm daadwerkelijk heb, maar zodra hij er is stel ik 'm wel netjes voor (incl foto's) ;)

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 846
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 17:53
Locatie: Westdorpe
Contacteer: Website

Re: RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

za nov 17, 2007 19:22

zit er sterk aan te denken een 164 te kopen alleen begreep dat de kat nog wel eens niet zuiver wil wezen en een hoop geld kost en als de dynamo stuk is heb je ook een probleem net als de start moter tenzij je heel goed bent in joga en je arm 400 keer kan knikken...... :wink: (bij een V6 dan he)
Bij een 156 V6 heb je hetzelfde drama. Dynamo is een dag sleutelen. De startmotor is een nog leuker feest. :wink:
Ook moet je voor een oliefilter wisselen al een hele zooi leidingen en steuntjes los schroeven om het oude flter weg te halen en de nieuwe erop te schroeven.

Tjerry
:roll: Voor t oliefilter hoeft niets los, motorkap open en je kunt er langs de bovenkant gewoon bij (los en vastdraaien,)bij de 166 kun je er slechter bij.

Gebruikersavatar
ALFAHEIDA
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 917
Lid geworden op: ma jan 30, 2006 21:23
Locatie: Sint Annaparochie
Contacteer: Website

RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

za nov 17, 2007 20:11

Yo, Knopjes je dan wel even aanmelden op't www.Alfa164register.nl. Hele waardevolle info en leuke enthousiaste liefhebbers! (Wel even met pics natuurlijk :wink: )
-159 1750 Tbi SW Ti
-164 Aut. 3.0 12v

Roeltje 164

RE: AANDACHTSPUNTEN 164??

za nov 17, 2007 20:54

Lijkt me duidelijk.... :lol: 8) , leuk te lezen.. aankooptips staan hier tegenwoordig.... 8) :lol:

http://85.92.131.201/~alfa164/service/tips.php

Suc6 met de 164 en we zijn erg benieuwd naar de foto's... :lol:

Gr Roel :wink:

Terug naar “Aankoop adviezen en aandachtspunten”