Dinky Boy
Miniaturista
Contacteer: Website

RE: En we noemen hem...

zo nov 18, 2007 00:10

De Tipo 33 (de allereerste versie) zou een doorontwikkeling van de TZ2 zijn geweest en die droeg codenummer 105.33....

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

zo nov 18, 2007 10:00

Om op de naam Furiosa terug te komen: ik vind hem lang niet zo slecht. En Alfa hoeft heus niet altijd terug te grijpen op het verleden voor styling en benaming.
Dat gezegd, vind ik Junior nog steeds een betere naam. Maar het gaat om de uitslag van een wedstrijd, Alfa behoudt zich het recht om een andere naam te gaan gebruiken. Ik kan mij zo voorstellen dat er na marktonderzoek blijkt dat die naam in bepaalde landen niet goed ligt (omdat bv. Furiosa/furieus in een land een veel zwaardere/negatieve betekenis heeft). Vergeet ook niet dat voor de niet-Alfisten (zo'n 98% van de autokopers) de naam Junior ook redelijk betekenisloos is...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Dinky Boy
Miniaturista

zo nov 18, 2007 10:41

Er is niets op tegen het autokopend publiek een beetje 'op te voeden'. Maak dan duidelijk waar 'Junior' voor staat. Kiezen voor alom nietszeggende namen is zo slap... Het gemiddelde bankstel in de folder van Leen Bakker draagt een betere naam.

Andretti Molletti

En we noemen hem ABSOLUUT GEEN JUNIOR :)

zo nov 18, 2007 12:06

En Alfa hoeft heus niet altijd terug te grijpen op het verleden voor styling en benaming.
Ja de juniore furiosia kenmerkt zich door frisse nieuwe lijnen waar absoluut geen Alfa historie in te zien is!!

Daarnaast is het leuk en wel, maar met de huidige rondom belachelijke en zwaarovertrokken marktprijzen van dit soort stukken blik (geldt voor alle merken) vind ik een Juniore nou niet echt bepaalt een gelukkige keus!!!! Dat zal het eerste zijn wat ik er rigoreus afsloop als ik hem koop!! Ik laat wel van die nep BMW letters maken met Dreeser oid om hem te sieren... beter nog zoals mijn huidige 147 gewoon niks! Debadgen die handel! Maar om met mijn leeftijd in een junior te rijden van 0 jaar oud.. :? . Gaat de Junior dan Senior heten als i boven de 1600cc is... traditie getrouw??
Ik denk niet dat ze het ongelukkiger hadden kunnen kiezen.. Junior is een uitvoering, niet een type... al decennia lang. Die mannen krijgen toch betaald om iets zinnings te verzinnen??
Dan had ik een naam als BMW-killer nog beter gevonden 8)

Marley164
Guru Triplo
Guru Triplo

Re: RE: En we noemen hem...

zo nov 18, 2007 12:19

Het gemiddelde bankstel in de folder van Leen Bakker draagt een betere naam.
:mrgreen: :jumping:
Na: 2 x Alfa 33 , 1 x Alfa 75 , 1 x Alfa 155 , 1 x Alfetta QO , 1 x Alfa 156 en 18 x een Alfa 164... #-o
Nu: Even Alfa loos...

Alfavaganza
Guru Triplo
Guru Triplo

zo nov 18, 2007 13:36

Andretti heeft absoluut een punt moet ik zeggen. Niet dat Junior een uitvoering is ipv een type, dat is in het verleden vaak genoeg gebeurd. Denk aan de GTV, de Sprint, de GT. Maar Junior geeft voor niet-ingewijden inderdaad een nogal onvolwassen indruk, bijna alsof hij bedoeld is als opstapje voordat je in een echte auto gaat rijden.

De link tussen Furiosa en furieus/furious kan op zich niet zoveel kwaad denk ik, een bepaalde mate van agressie past wel bij een Alfa. Voor mij geeft het de associatie met een snelle auto die scherp te berijden is en dat past op zich bij Alfa's huidige marktfilosofie om Alfa weer meer als een echt sportief merk neer te zetten. Alleen is vanuit die filosofie de naam Furiosa voor het instapmodel een beetje over de top. Dan zou je Furiosa beter kunnen gebruiken als type aanduiding voor de GTA versie.
Mijn andere probleem met Furiosa is dat het te Seat klinkt. Ik zou me heel goed kunnen voorstellen dat de über-versie van de Cupra Furiosa zou heten. Op een of andere manier past het minder goed bij Alfa. De sportiviteit zit er wel in, maar niet het element van Italiaanse stijl, dat ook zo bij Alfa hoort.
Verleden: Sud 1.3, Sud Sprint 1.5 Veloce, 75 1.8, 164 2.5 TD, 164 2.5 TD Super, 145 1.6 TS, 159 SW 1.9 JTD
Heden: Alfaloos :cry:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo nov 18, 2007 13:43

Heel goed omschreven, de naam 'Furiosa' zegt gewoon niet meteen ook 'Alfa Romeo'. Hopelijk besluit de directie nog tot een wijziging! Wat zou het in de tijd van onzin-namen als C'eed, Kyron en Captiva een verademing zijn om weer eens een naam met een bepaalde inhoud of achtergrond te mogen verwelkomen. En dan niet zo'n holle marketing-inhoud zoals destijds de Suzuki Liana (acroniem voor 'Life In A New Age' - juist ja).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Andretti Molletti

zo nov 18, 2007 15:44

Komen we toch weer op het idee van dink... namen die wat betekend hebben voor Alfa...
of..
:-k

De racers?

Alfa Fangio
Alfa Ferrari
Alfa Franchini
Alfa Campari
Alfa Sivocci
Alfa Ascari
Alfa Masetti
Alfa Avanzo...Varzi...Nuvolari..Sanesi..

Met bijpassende uitvoeringen als Mille Miglia, Brooklands, Spa, Targa Floria, Monza, Pescara, le Mans....
Maar ook toevoegingen van de Roots zijn goed mogelijk.. Portello of Pomigliano d'arco...maar ook Livorno..plaatsen in Brazilie Malta etc etc
Daarnaast zouden ze de naam Auto Delta direct moeten terug kopen.. Die hoort nu eenmaal ook bij ALfa en die paar engelsen die hem nu totaal verpesten verdienen niet zo'n pracht associatie.. (koop maar een Austin :twisted: )

De historie van Alfa is het belangrijkste marketing goed wat ze hebben... gebruiken of weggooien?
Ik zou het wel weten ;)..... en het lijkt een onuitputtelijke bron!

Dinky Boy
Miniaturista

zo nov 18, 2007 16:12

Helaas is de naam van de man die Alfa waanzinnige successen heeft gebracht geplakt op een lelijk mirakel met mopsneus :(

Maar díe fabrikant heeft tenmiste enig historisch besef en komt niet met non-argumenten als 'moderne kopers weten niet wat die naam betekent'.

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo

zo nov 18, 2007 16:13

De historie van Alfa is het belangrijkste marketing goed wat ze hebben... gebruiken of weggooien?
Ik zou het wel weten ;)..... en het lijkt een onuitputtelijke bron!
Yep, zo had ik een gesprek met een eigenaar van een Volvo C5? (sportcoupe).
Hij vroeg mij wat ik van zijn auto vond.

Erg mooi, en zal vast ook erg goed zijn.
Maar ik vond het ook een oneerlijke wagen. Als je iets supersportief op de markt zet moet het wel op "iets" gebaseerd zijn.
Volvo was net met Jan bezig in de BTTC en ze deden het wel redelijk. Maar hadden nog weinig gewonnen.
Anders dan Alfa in de F1 en Toerwagen kampioenschappen.

Gelukkig begreep hij het.

Goed voorbeeld is de eerste Subaru Imprezza.
Foeilelijk maar met het kampioenschap binnen ook een bestseller.

Blijkbaar is dit zo belangrijk dat rijke autobouwens de rechten van bijvoorbeeld Spyker of Bugatti opkopen waarmee ze tevens de history meenemen.

Joop
Member
Member

ma nov 19, 2007 19:41

Andretti heeft absoluut een punt moet ik zeggen. Niet dat Junior een uitvoering is ipv een type, dat is in het verleden vaak genoeg gebeurd. Denk aan de GTV, de Sprint, de GT. Maar Junior geeft voor niet-ingewijden inderdaad een nogal onvolwassen indruk, bijna alsof hij bedoeld is als opstapje voordat je in een echte auto gaat rijden.
Maar het moet toch een Mini-killer worden :wink: Dan was de naam Junior nog zo slecht niet geweest.

Maar Furiosa?
Oude liefde roest niet (hoop ik)
Nu: Alfetta GT 1.6 1978
Eerder: Alfa 156 SW 2.0, Alfa 155 TS 1.8, Alfetta GTV 2.0 (1981) ,Alfetta GT 1.8 (1975),
33SW 1.4 1992 met 1.7 (8(
156 Berlina 1.6 uit 1999 in Azzurro Achille (baby blauw)V) motor

SQUADRA LEO
Guru
Guru

do nov 22, 2007 15:48

Niks mis mee met die naam !!

ALFA ROMEO FURIOSA 1.8 TURBO !!

Klinkt goed. :thumbs:

Leo.
MiTo 1.4 TB Sport
Spider 2.0 S4

Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo

zo nov 25, 2007 18:34

...geen Furiosa

"Alfa supposedly thinks the name is too close to the movie series The Fast and the Furious, and the company also objects on the grounds that the word "furiosa" connotes a woman who is angry and/or gay."

Begin maar met raden: de naam schijnt met een R te beginnen.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”