Grafikal

RE: Chippen 159

do sep 13, 2007 17:04

Op die V6 een SC zetten is best wel gekkenwerk denk ik? Ga je naar iets van 300+ pk ofzo?
Ik weet van SvL dat bij de montage wel echt alles zit,
nieuwe geventileerde remmen rondom en gemodificeerd motormanagement.

en niet te vergeten als klap op de vuurpijl een sticker met een klavertje 4 op je spatbord :shock:

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: Chippen 159

do sep 20, 2007 16:42

Ze hebben zo'n ding op de Brera 3,2 geschroefd met als resultaat 348 BHP 8) koppel ging volgens mij richting de 400-450 NM. Echt een substantiele verbetering. De prijs voor de set is de compressor met montagematerialen en aanpassing van het motormanagement. Volgens mij is een upgrade van de remmen een apart te betalen post. Leuke maar prijzige hobby dat tunen.... Echt gekkenwerk is het niet. Ik heb hiervoor een GT gehad met een 3,7 V6 (met sper op de vooras). De auto had zo'n 295 PK en woog een kleine 1400 KG = 4,7 kg per PK. Een 159Q4 met 348 PK levert een PK-gewichtsverhouding op van 4.9. Een remmen upgrade zal moeten volgen om het spul op tijd tot stilstand te laten komen. Heb je inmiddels al wat ervaring met je SC 159?
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

Re: RE: Chippen 159

di okt 23, 2007 10:55

Ik weet van SvL dat bij de montage wel echt alles zit, nieuwe geventileerde remmen rondom en gemodificeerd motormanagement.
De compressorset is gisteren bij autodelta besteld. Volgens van Lingen zit in de prijs van de set inderdaad een upgrade voor de remmen. Het blijft een hoop geld, maar feit dat de remmerij erbij zit maakt het iets dragelijker. En bovendien, waar vind je voor ca € 72.500 een auto met audi S4 capaciteiten :wink:

@ Grafikal: Hoe bevalt de compressorset?
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Hermano73

RE: Chippen 159

ma nov 19, 2007 00:46

Onderwerp lag "even" stil maar het is niet anders.
Recent met Stephan gemaild maar chippen nog steeds niet mogelijk.
Heerlijke auto die 159 maar die motor is echt helemaal niets :cry: .
Moet deze week overigens weer terug naar de dealer wegens vervuiling.
EGR wellicht niet zo'n goed idee?? :shock: :roll:

Had er voor de leuk een Fiat Cinquecento turbo :twisted: bijgekocht maar de turbo leverde teveel druk.
Zuigers overleden... ](*,)

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: Chippen 159

di nov 20, 2007 13:54

oeps :shock: da's even minder leuk. Ook jammer dat chippen nog niet mogelijk is. Kennelijk heb jij een ander motormanagement of eeprom of wat dan ook dan ik in mijn V6 heb, bij mij werkt het chippen dus wel. Zoals eerder gezegd de kosten van de ontwikkeling en vermarkting van de chip moet wel terugverdiend worden. Ik vermoed dat de kans dat iemand met een V6 sneller bereid is geld neer te tellen voor een chip dan iemand met een kleinere motorinhoud. Ofwel: de 1.9 jts geschikt maken voor chippen is één; vermarkten is twee... Ik blijf voor je hopen!

enne... wat is EGR?
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8877
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Chippen 159

di nov 20, 2007 15:34

Exhaust Gas Recirculation, uitlaatgasrecirculatie dus.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6908
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Chippen 159

di nov 20, 2007 16:04

Bedacht door een milieu-nazi... :evil:

Er wordt een deel van je uitlaatgassen teruggevoerd de motor in om de uitstoot te verminderen. Vaak vervuilen deze systemen zichzelf nogal en geven dan storingen... :(
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: Chippen 159

wo nov 21, 2007 10:34

weer wat geleerd...

ff off topic: @ Yuri 75V6: Leuke muzieklinkjes. staat daar jouw cd kast/Ipod mee vol? Ik houd ook wel van de straffe rock :twisted: maar bij mij houdt het bij metal wel op. Luister de laatste tijd weer naar de Deftones, Pantera, Metallica, Megadeth en Dream Theater (= Symfonische rock).

Back on topic: je afval nog een keer verbranden dus.

@ hermano 73: ben benieuwd wat de oorzaak van de vervuiling is. Ik heb er bij mijn 3,2 JTS geen last van.
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8877
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

RE: Chippen 159

wo nov 21, 2007 12:16

Ik denk dat ik wel een vier- of vijfhonderd vrij pittige CD's heb staan... En daar zit ook Pantera (uiteraard), Deftones en oude Metallica tussen. Symfonische rock is technisch vaak heel goed maar ik trek het niet, als ik techniek wil horen is daar de oude Candira, Cryptopsy, Origin, Carbomb en het onvolprezen Dillinger Escape Plan.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: Chippen 159

wo nov 21, 2007 12:28

Ah, Dillinger Escape Plan. Heb die gasten gezien op Fields of Rock. De zanger douwde net zo lang de vingers in zijn strot totdat ie over zijn nek ging. Redelijk vaag. Ik heb moeite om techniek, melodie en tekst te volgen in de muziekstukken van de bands waar jij van houdt, zoals DEP en Origin. Het heeft daarom niet mijn voorkeur. Maarre... top om te lezen dat we twee gemeenschappelijke hobbies hebben: Alfa 75 V6 en metal! \:D/
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8039
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Chippen 159

wo nov 21, 2007 16:08

... top om te lezen dat we twee gemeenschappelijke hobbies hebben: Alfa 75 V6 en metal! \:D/
Hiero nog een... 8)
Grtz,fRank (die jou oude sparco kooi gekocht heeft laatst... :idea: )

Ps ontopic maar weer>chippen van de 159! :wink:
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Chippen 159

wo nov 21, 2007 16:16

Bedacht door een milieu-nazi... :evil:

Er wordt een deel van je uitlaatgassen teruggevoerd de motor in om de uitstoot te verminderen. Vaak vervuilen deze systemen zichzelf nogal en geven dan storingen... :(
Het idee is best goed, alleen de uitvoering is vaak al weer minder goed en niet goed bestand tegen versleten motoren, slechte brandstof en ontregelde injectiesystemen. Als je bij deellast minder NOX uitstoot kan krijgen zonder extra brandstofverbruik of vermogensverlies of zo is dat fijn. Op mijn auto staat het nog aan, het werkt, ik heb er geen last van, dus niet aanzitten. Zodra het kuren gaat vertonen gaat de klep dicht en maak ik me er ook niet meer druk om, dat dan weer wel. ;)

costa

RE: Chippen 159

vr nov 30, 2007 17:56

Bij Bullpower.nl kunnen ze een 159 1.9 JTS wel chippen. +10pk en +18nm

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: Chippen 159

di dec 18, 2007 16:06

Krijg vandaag of morgen m'n 159 met compressorkit geleverd. De ombouw gebeurt zorgvuldig. M'n race-engineer Erik doet namens Sam van Lingen de ombouw onder supervisie van autodelta. De Kit bevat oa een compressor aangedreven door de krukas met een eigen oliekoelsysteem, dumpvalve, intercooler en een open luchtfilter. Remmerij wordt aangepast middels geperforeerde remschijven (zelfde afmeting als standaard schijven) met carbon remblokken in de standaard klauw. Er is maandag al een andere auto afgeleverd en het schijnt bijzonder hard te gaan en behoorlijk vet te klinken. Specs: 348 PK, 430 NM en nul tot 100 in 5,3 sec..... :shock: (voor de brera). Ben benieuwd! Blijf deze pagina's volgen....Ik ga in de tussentijd luiers kopen :D
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Chippen 159

di dec 18, 2007 16:49

Bij Bullpower.nl kunnen ze een 159 1.9 JTS wel chippen. +10pk en +18nm
Dat is niet chippen, dat is piggybacken.

Terug naar “Tuning onderwerpen”