Gisteren (zaterdag24/11) lekker NAMAC beursdagje gehad. Omdat ik er zelf ook met een tafeltje stond 'moest' ik vroeg van huis. Voor het publiek gaan de deuren om 10 uur open, voor tafelhouders al om 8 uur. Een beetje op tijd aanwezig zijn is raadzaam vanwege het eeuwigdurende parkeerprobleem daar. Steeds honderden meters heen en weer lopen met je dozen en kratten, dat wil je niet. Dus 6:15 uur in de auto, joepie, het is weekend....
De beurs is in het Euretco gebouw in Houten, dit maal drie grote zalen vol. Bijna net zo groot als Auto Moto Italia dus, alleen het kleine 'kunstenaarszaaltje' tussen de zalen 2 en 3 en het bovenverdiepinkje waren niet gevuld met 100.000den autootjes, motorfietsjes, onderdelen, folders en een enkele miniatuur bouwkraan of trein.
Het was behoorlijk druk, ook al was dat aan de verkopen niet echt te merken. De buren rechts, een bedrijf dat daar altijd staat met 5 of 6 meter 1:18 modellen, tot 1,5 meter hoog opgestapeld hadden dezelfde ervaring. De buren links? Tja, het was een bijzonder horkerig echtpaar dat het gepresteerd heeft niet op mijn 'goedemorgen' (2x) te reageren en de gehele dag alle contact te vermijden afgezien van 'dat is onze stoel'. Meneer was al een uur weg en bleef nog een uur weg, maar mevrouw moest de stoel moest veilig stellen. Later begreep ik ook waarom, ze hebben de rest van de dag alleen maar achter de tafel zitten hangen. Veel hebben ze niet verkocht. Gek hè?
Was toch niet ontevreden over de verkopen, een vorige keer had ik amper de reiskosten en de tafelhuur terugverdiend. Dit keer waren met name de Fabbri's in trek.
Mijn eigen aankopen:
De 2600 Spider keek ik al een tijdje naar uit. De 159 racecontrol was eigenlijk niet de bedoeling. Even de bestelling van iemand anders verkeerd onthouden (moest de 159 Superbike pacekar van M4 zijn, die er nog niet was), dus dan maar in de eigen collectie opgenomen. Mooi is-ie in ieder geval wel, op één detail na:
Het hele model ziet er tot in de puntjes verzorgd uit, behalve de achterbumper waarvan de passing associaties oproept met de ARS modellen.
Wel een prachtig detail, de twee 'vette' uitlaten: