Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

RE: Alfetta GTV project

di nov 13, 2007 11:40

Rem- en koppelingcilinder zijn hetzelfde en passen gewoon hoor. :wink: Pedalen box ook, denk ik, maar weet dit niet 100% zeker.
Als je de begrenzer van de GTV behoud is het plug and play, controlleer wel de staat van de leidingen......
Andere optie is de begrenzer en bijbehorende leidingen van de 75 overzetten, moet je het achterste deel verbuigen en/ of inkorten.
75 schakelmechanisme past, mits je de stang , dacht iets van 10 a 11 cm gaat inkorten. (zoek op: verschil in wielbais) Je moet dan wel de schakelstang IN de bak ook omwisselen of de 75 bak gebruiken, natuurlijk. Als je de speling uit de witte busjes haalt (opvullen met de juiste dunne revtjes), schakelt het al zeker 10x fijner dan die lange vage Alfettapook slagen............. :wink:

Oh ja, je zult ook nog iets met de gasklepbediening moeten verzinnen........geen idee of het makkelijk kan, maar het hele 75 pedaal en kabel zou het mooiste zijn........ :-k
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

_Pieter_
Guru
Guru

Re: RE: Alfetta GTV project

di nov 13, 2007 13:05

Rem- en koppelingcilinder zijn hetzelfde en passen gewoon hoor. :wink: Pedalen box ook, denk ik, maar weet dit niet 100% zeker.
Als je de begrenzer van de GTV behoud is het plug and play, controlleer wel de staat van de leidingen......
Ik zou me ook ernstig zorgen maken over de staat van de remdrukbegrenzer na 15 jaar stilstaan.
Andere optie is de begrenzer en bijbehorende leidingen van de 75 overzetten, moet je het achterste deel verbuigen en/ of inkorten.
75 schakelmechanisme past, mits je de stang , dacht iets van 10 a 11 cm gaat inkorten. (zoek op: verschil in wielbais) Je moet dan wel de schakelstang IN de bak ook omwisselen of de 75 bak gebruiken, natuurlijk.
Dat is nieuw voor mij, wat is dan het verschil? De koppelingshuizen zijn hetzelfde, die stang is toch niks meer dan een oog wat uit het huis steekt?
Als je de speling uit de witte busjes haalt (opvullen met de juiste dunne revtjes), schakelt het al zeker 10x fijner dan die lange vage Alfettapook slagen............. :wink:
Ik nodig je uit om eens in mijn GTV te schakelen. Messcherp en alles behalve vaag. Maar inderdaad, speling is funest.

Maar al met al is het wellicht het makkelijkst om je schakelstang in te korten en de hele boel over te zetten.

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

jeroen75
Advanced Member
Advanced Member

di nov 13, 2007 17:36

De remdrukbegrenzer zal niet veel meer van over zijn... daarom wil ik ook de gehele pedalbox van de 75 overzetten, daar zit een nieuwe remdrukbegrenser op 8)

Ik denk dat het alfetta schakelmechanisme gewoon op de 75 bak zal passen, het koppelstuk (tussen de bak en schakelstang) mee overzetten en dan moet het werken lijkt me!

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di nov 13, 2007 22:52

Het verschil is het uitstekende stuk schakelas van de bak. Bij de 75 is deze glad met een gat er dwars door geboord, bij de Alfetta spiebanen met aan het uiteinde schroefdraad. Vandaar dus, dat de bak echt even open moet. :!: :wink:

@_Pieter_: Ik nodig je graag uit om in mijn Alfetta en mijn 75 te rijden, bijde voorzien van de z.g.n. isostatische shit, echt strakker! Ik ken het 'directe' Alfettaspul ook, maar ervaar het toch eht als minder precies. :wink:

jeroen75
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 19, 2007 11:29

van het weekend weer verdergegaan met het demonteren van de 75 en de GTV.
Pedaalbox en airco installatie heb ik uit de GTV gehaald, vooral die laatste was nogal een gedoe :evil:
Ook het interieur en het smerige tapijt eruit gehaald.

Afbeelding

Afbeelding

Ook de 75 moest er aan geloven:

Afbeelding

iemand nog interesse in mooie zo goed als nieuwe wielrandjes? echt 70's :cool:
Afbeelding

Volgende week weer verder!

jeroen75
Advanced Member
Advanced Member

ma nov 19, 2007 11:30

Het verschil is het uitstekende stuk schakelas van de bak. Bij de 75 is deze glad met een gat er dwars door geboord, bij de Alfetta spiebanen met aan het uiteinde schroefdraad. Vandaar dus, dat de bak echt even open moet. :!: :wink:
hmmm das balen, ik ga me eens bedenken voor welke optie ik kies...

jeroen75
Advanced Member
Advanced Member

ma dec 03, 2007 19:04

Vorige zaterdag weer even verder gegaan, de remmerij van de 75 afgeschroefd. Nu nog de motor, motorkap, deuren en nog wat klein spul eruit en dan kan hij bijna naar het stort :cry:

foto:
Afbeelding

Vloerkleedje van de 75 gepast in de gtv:
Afbeelding

Er moet nog even iets bijgesneden worden en dan past hij er zo in, het ziet er in ieder geval een stuk beter uit als het paars/roze/rood/bruin origineel wat erin zat :lol:

Volgende week verder met de benzineleidingen; die van een 75 zijn te kort, gewoon verlengen met staalomvlochten leiding en wat slangklemmen? wellicht er een extra slang omheen klemmen.
ze liggen wel door de cabine, ivb de gtv6 tank dalijk.

jeroen75
Advanced Member
Advanced Member

ma dec 03, 2007 19:05

zaterdag nog even een gaatje gevonden om wat te doen:
De benzineleidingen laten nog even op zich wachten, totdat ik een gtv6 tank heb. Dan kan ik precies zien waar ze het beste kunnen lopen.

Dan maar verder met de wielophanging, ik vond de gtv al vrij hoog staan voor (ook met de motor erin :lol: ) en wat bleek, hij was een tandje verhoogd :?
Ik heb hem nu op originele hoogte gezet. Omdat hij verhoogd was bleken er vulplaatjes tussen de draagarm en het chassis te zitten, dus deze (3 per kant, ca 3mm) lekker laten zitten :cool:

Afbeelding

daarna het fusee met alles erop en eraan gemonteerd, dit is dus vrijwel onmogelijk omdat de motor eruit is en de onderste draagarm naar boven gekrikt moet worden, met veel pijn en moeite toch gelukt, maar de andere kant doe ik wel als de motor erin ligt.

Afbeelding

tussentijds resultaat:
Afbeelding

Ik denk dat hij nog wat verlaagd moet worden (als de motor erin ligt)
Gaat 1 tandje of is dit wat teveel? De banden zijn wel een stukje platter als origineel (215-40-16)
Hoe zijn hier de ervaringen mee?

Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di dec 04, 2007 00:40

Eén tandje is wel gelijk +/- 5,5cm! Leg eerst maar eens de motor op z'n plek, dan pas zie je hoe laag/ hoogie werkelijk is, nu is er niets zinnig over te zeggen.

Sloper: ik zou het stuurhuis en de draagarmen nog eruit halen èn de torsiea, als dat een beetje wil lukken. (torsies = leuke upgrade voor 1.6/ 1.8 75's)

Andretti Molletti

di dec 04, 2007 01:03

Mooi hoor
Laatst gewijzigd door Andretti Molletti op wo dec 05, 2007 10:06, 1 keer totaal gewijzigd.

jeroen75
Advanced Member
Advanced Member

di dec 04, 2007 08:53

Eén tandje is wel gelijk +/- 5,5cm! Leg eerst maar eens de motor op z'n plek, dan pas zie je hoe laag/ hoogie werkelijk is, nu is er niets zinnig over te zeggen.

Sloper: ik zou het stuurhuis en de draagarmen nog eruit halen èn de torsiea, als dat een beetje wil lukken. (torsies = leuke upgrade voor 1.6/ 1.8 75's)
ja de sloper wordt nog iets verder gesloopt :lol:

En de 75 benzineleidingen liggen er al in, maar zijn te kort daarom moeten ze een stukje verlengt worden met staalomvlochten leiding o.i.d. Daarom eerst even een gtv6 tank scoren en dan kijken hoe ze het beste kunnen lopen.

jef 75
Guru
Guru

di dec 04, 2007 10:33

1 tandje is 4.4 cm, mooi werk :wink:

jeroen75
Advanced Member
Advanced Member

vr dec 28, 2007 17:53

het was weer een tijdje stil hier...

vandaag verder gegaan met de pedalbox, Omdat toch de gehele remmerij van de 75 erop gaat, de pedalbox ook maar in zijn geheel :cool: hij is echter wel wat verschillen t.o.v. die van de gtv, maar na enkele gaatjes geboord te hebben past hij precies:
Afbeelding

Ik heb ook gelijk het gaspedaal van de 75 over gezet, na een paar kleine aanpassingen paste deze ook:

Afbeelding

Toen was ik uitgespeeld met de gtv en ben ik verder gegaan met het motorblok.
Carterpan eraf geschroefd en tijdens het schoonmaken kwam ik dit tegen:
Afbeelding

Ik denk dat hij hier uit komt:
Afbeelding

hij heeft alleen geen schroefdraad, que :?

Morgenochtend onderdelen scoren in Mol en dan 's middags nog even verder!
Ik kan niet wachten om eindelijk te :driving:

jeroen75
Advanced Member
Advanced Member

wo jul 02, 2008 15:23

ff een updatetje 8)

foto's zeggen meer dan woorden...

Afbeelding

console even proefpassen:
Afbeelding

gereinigde injectoren + benzinedrukmeter
Afbeelding

isolatie....
Afbeelding

front beetje ingezaagd + nieuwe olieslangen
Afbeelding

golf radiateur pas redelijk mooi, nu nog een oplossing voor de koelfan vinden (maar 4cm speling tussen radiateur en waterpomp)
Afbeelding

laatste stand van zaken; 1 tandje verlaagd met gtv6 torsies + gehele 75ts onderstel, met casterkogels
Afbeelding

ik denk dat ik hem qua hoogte even zo laat, er moet ook nog een uitlaat onder en zo heel veel bodemspeling is er niet.
Volgens mij is de hoeveelheid camber al redelijk oké (1 tandje verlaagd) iemand een idee of er nog wat uitgevuld moet worden om aan een mooie waare (1,5 graad?) te komen?
Is het een goed idee om een koelfan voor de radiateur te plaatsen? wordt de luchtflow niet teveel verstoord/tegengehouden zo?

alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jul 02, 2008 15:36

zozo, gelijk nog een upgrade van de TS plannen naar een turbo....
ziet er erg goed uit, en het gaat ook allemaal in een best tempo, mooi om te zien!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Terug naar “Projecten”