Gebruikersavatar
ravado
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3900
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 07:04
Locatie: home is where you dig it

Re: RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

za mar 12, 2005 09:39

Hij of Zij wat maakt het uit.......
Nou eh.. véél? Het is toch niet nodig om dát hier uit te leggen? :whistle: :-k
hoezo ? zijn toch allebei 37 graden?? :biggrin:
Gtv-6 3.0V6 heel langzaam in opbouw...met de nadruk op heel langzaam

M.Bull

RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

ma mar 14, 2005 16:20

waarom alfa op de eerste plaats komt ..............

als ik boos ben brengt zij mij tot rust.............

als ik verdriet heb troost zij mij .............

als ik achterna wordt gezeten redt zij mij ...........

en als ik sip ben breng zij mij weer tot leven.................



dat heb ik nu nog nooit meegemaakt met een ander blik op wielen :lol: :lol:

heb gehad .......

honda jazz
citroen bx
ford fiesta


toen ........
33 1.3s sw
164 s 24v
75 ts
155 1.7ts
........en een thema 2.0 turbo sw


en nu weer liefdevol 164 v6 12v


grtz

pepijn
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 504
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:02
Locatie: Berkel Enschot

RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

di mar 15, 2005 00:12

Alleen de naam al "Alfa Romeo" Daar gaat iets magisch vanuit. Alfa = Een, en bij Romeo denkt iedereen ook meteen aan het meest beroemde Italiaanse liefdesverhaal.

Dus Alfa Romeo = Eerste Liefde. De bestuurder is Romeo=wij de Alfisti, en onze liefde is Giulia=Alfa. In tegenstelling tot Romeo en Giulia hoeft de Alfisti echter geen rekening te houden met de familie of slechts in beperkte mate, en bestaat dat rekening houden met gellukig niet uit de grootste opoffering die Romeo en Giulia moesten maken, maar een een uitnodiging tot een ritje volstaat. :roll: :lol: :lol:

En dan natuurlijk de Historie van het merk. Men hoeft het verslag van de Duitse grand prix maar te lezen en men weet wat passie = Alfa Romeo http://home19.inet.tele.dk/alfa_romeo/R ... ng_01.html

we voelen ons allemaal Nuvolari's als we in onze Alfa Romeo's stappen, en al hebben we niet de honderden peekaa's van de benzen, rs4's, porsches en beamers, we hebben wel onze Alfa Romeo met passie & historie.

De tijden zijn helaas veranderd maar het mooie van Alfa Romeo is dat als ze willen en kunnen ze het weer flikken neem de 155 DTM tijd maar. hoelang heeft dat geduurd, 5 jaar? een jaar testen en 4 jaar dominantie. En dan natuurlijk de ETCC op dit moment.

Dat is Alfa Romeo en een stukje van dat alles zit nog steeds in elke Alfa Romeo die uit de fabriek rolt
Understeer is when you hit the wall with the front of the car and oversteer is when you hit the wall with the rear of the car.
Horsepower is how fast you hit the wall, torque is how far you take the wall with you.

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

di mar 15, 2005 17:22

Leuke van Alfa Romeo zijn de vele hoogte- en dieptepunten in haar historie. Als het fictie
betrof en door Hollywood zou worden verfilmd, zou het slappe meuk zijn en
behoorlijk ongeloofwaardig. Welk bedrijf kan fabricage Alfasud overleven???
Een bedrijf dat continu in haar geschiedenis met dreigende faillissementen heeft te kampen en dan weer opkrabbelt dankzij de sportieve spirit.

Alfason

Re: RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

vr apr 22, 2005 00:33

Welk bedrijf kan fabricage Alfasud overleven???
Geen enkele, behalve Alfa. Als voorbeeld: Engelse autofabrikanten zijn, behalve de top, de jaren '70 met de Allegro's, Marina's, Princessen en Acclaims nooit meer te boven gekomen.

Gebruikersavatar
AlfaBert
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: vr mar 18, 2005 08:14

RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

vr apr 22, 2005 15:06

Alfa's worden gemaakt door autofielen en gereden door de autofielen. (Lease-Alfisten niet meegerekend). :wink:

Ik krijg ook van geen enkel ander merk zo'n enorme grijns op m'n gezicht, als van het rijden met een Alfa. Die grijns ontstaat 's ochtends al, als ik haar zie staan slapen op de oprit. Iedere keer verbaas ik me weer over het lijnenspel van de 75...zo mooi, maar met toch een bepaalde agressieve uitstraling. En dan begint de echte lol...het starten. Of beter gezegd, het wakker maken. Kuchend gaat de startmotor rond, totdat de motor met een brul tot leven komt. Even een blik op de oliedrukmeter...alles ok? Dan de handrem ervan af, met een beetje moeite schakel je haar in der achteruit. Het eerste halfuur niet boven de 3000 toeren, want ze houdt ervan, om rustig aan een nieuwe dag te beginnen. In dat halfuur merk je meteen, of ze er zin in heeft vandaag, of dat ze met het verkeerde been uit bed is gestapt. Dan houdt ze in bij het gasgeven en heeft er overduidelijk niet zo veel zin in. Maar meestal is ze net als ik zo blij, dat ze weer de weg op kan, dat ze maar 1 ding wil.....gas op de plank!

Kortom, het is net een mens, dat maakt de ziel in Alfa.

Hoe verklaar je anders, dat ik deze week hier in rij, onder voorwaarde dat mijn vader mijn dagelijkse Bella mee kon nemen... 8)

Afbeelding

Afbeelding

En ik moet eerlijk toegeven, het heeft toch wel wat, 354 pk en 450 Nm in een Mercedes :twisted:
'92 75 TS /'88 75 1.8 TB Evo/ '88 75 3.0 V6/ '94 33 1.7 16v/ '86 33 1.5 QV/'96 155 V6

164 Q4

Re: RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

vr apr 22, 2005 16:38

Welk bedrijf kan fabricage Alfasud overleven???
Geen enkele, behalve Alfa. Als voorbeeld: Engelse autofabrikanten zijn, behalve de top, de jaren '70 met de Allegro's, Marina's, Princessen en Acclaims nooit meer te boven gekomen.
Die BL Princess heeft me kwa snuitje altijd aan een Alfetta GTV zonder zilver 'hartje' en embleem doen denken. Heeft d'r wel wat van weg.
Afbeelding
De achterkant van dat ding was wel erg afschuwelijk.

zo lijkt een GT(V) voor wie het niet weet :wink: :wink: :
Afbeelding

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

vr apr 22, 2005 17:20

Die BL Princess heeft me kwa snuitje altijd aan een Alfetta GTV zonder zilver 'hartje' en embleem doen denken. Heeft d'r wel wat van weg.
[-X 164 Q4, ga je toetsenbord spoelen!!! NU!!!! :evil:

PDAHazzard

Re: RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

vr apr 22, 2005 17:21

Alfa's worden gemaakt door autofielen en gereden door de autofielen. (Lease-Alfisten niet meegerekend). :wink:
Ik heb het Alfa virus juist als leaserijder opgedaan, dus kappen nou hé..

Misschien was ik wel uitzondering op de regel, maar ik heb mijn Alfa's in de lease altijd als eigen auto's behandeld en was er zéér zuinig op: dus netjes warm rijden, turbo even tot rust laten komen na een snelwegrit (ook bij het pompstation) en elke zondag poetsen. Daar kreeg ik veel voor terug.
Ik moet zeggen dat als ik de mogelijkheid niet had gehad om in de lease een Alfa te proberen ik waarschijnlijk nooit de stap had durven zetten om privé in een Alfa te investeren, ivm de verhalen inzake onderhoud en roest en zo. En dat kan me nu niet meer schelen, want ik ben verliefd! verliefd op Alfa Romeo!!

Ciao!

FabianQV

RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

vr apr 22, 2005 17:32

Tsja, het is voor mij ook gevoel. Als je over Alfa('s) praat, ernaar kijkt, erin rijdt, enz enz.

Ik merk ook dat iemand gegrepen moet zijn door "Het Alfa Gevoel" of "Het Alfa-Virus".
Hoop mensen vinden de 156 mooi enz, maar kopen zouden ze hem niet. Het is blijkbaar een soort angst of zo. Ik kan het niet plaatsen.

Mijn baas, trotse eigenaar van een beemwee 325 touring, heeft zo zijn oordeel over Alfa Romeo (de bekende roestrammelafschrijvingverhalen). Is ook niet van die opvatting af te krijgen. Ik heb zijn auto eens 2 weken kunnen lenen, en toch vond ik mijn 33 een stuk fijner om mee te rijden dan die beemwee. Ondanks de rammeltjes, piepjes en kraakjes. Gevoel hè.

Van de week meegereden in een Seat Leon Topsport. Zo'n 1.8 turbo met 180 pk. Leuk hoor, klinkt aardig, maar dat dashboard is zo'n beetje vierkant en ik heb totaal niet het "auto emocion" gevoel in dat ding. Een vervoermiddel, meer niet.

Gebruikersavatar
Danny
Guru
Guru
Berichten: 1080
Lid geworden op: di mar 29, 2005 16:00
Locatie: Purmerend
Contacteer: Website

RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

vr apr 22, 2005 17:39

Mijn vader heeft 25 jaar geleden een marina gehad,wat een drama auto.
Nu ff back to topic.
Een collega vroeg pas aan mij waarom ik toch altijd met alfa romeo's rijd.
Als je dan begint te vertellen staan ze je aan te kijken of je gek bent.
Het alfa virus is bij mij zo zwaar ingeslagen dat als ik vandaag of morgen een ander merk auto zou kopen(zie je het voor je,gebeurt dus niet) de mensen in mijn directe omgeving mij laten opnemen.
Vertelde op me werk dat ik de lotto had gewonnen(100 euro in de zwarte lotto)maar niet verteld wat of hoeveel.
Gaat een week later me 155 stuk kon de anwb haar niet repareren.
Kreeg ik een paar weken oude vw passat als vervangend auto en ik vertelde op me werk dat ik een nieuwe auto had gekocht van de lotto prijsgeld.
Toen we met een groep naar buiten liepen en we op de vw afliepen keerde iedereen weer om.
De enigste reactie was ja tuuuurlijk,jij hebt een vw gekocht.
Echt niemand geloofde het maar als het een nieuwe alfa was geweest had iedereen er in getrapt.
Alfa historie:sud 1.5ti, 33 1.5qv, 33 1.5ti, 33 1.7qv, 75 1.8 carb, 75 1.8ie, 75 indy, 33 imola, 33 1.7 16v sqv(Stef Visser getuned), 155 1.8ts,giulia 2.1 ltr 164 super nu 156SW en 159 sw
SCARB nr 697

164 Q4

Re: RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

vr apr 22, 2005 18:57

Die BL Princess heeft me kwa snuitje altijd aan een Alfetta GTV zonder zilver 'hartje' en embleem doen denken. Heeft d'r wel wat van weg.
[-X 164 Q4, ga je toetsenbord spoelen!!! NU!!!! :evil:
Wat?!? :shock: Ik ga nu helemaal stout worden hoor :twisted:

AfbeeldingAfbeelding

Zo dan...... \:D/

Andretti Molletti

Re: RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

vr apr 22, 2005 18:59

Alfa's worden gemaakt door autofielen en gereden door de autofielen. (Lease-Alfisten niet meegerekend). :wink:

En ik moet eerlijk toegeven, het heeft toch wel wat, 354 pk en 450 Nm in een Mercedes :twisted:
Een ritten meter???

Ik ben geen autofiel, maar een Lease-Alfist dus? :shock:

(maar goed ik hoef niet in een taxi te rijden :jumping: )

Gebruikersavatar
AlfaBert
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: vr mar 18, 2005 08:14

RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

vr apr 22, 2005 19:24

lease-Alfisten zijn imho mensen, die door hun baas in een Alfa worden gezet. Meer niet. Jij valt daar niet onder Andretti, je hebt er voor gekozen.

Waarom kijkt niemand naar die knipoog die erachter staat? :?

Ennuh....sinds wanneer noem je een SLK 32 AMG een taxi? Bom op wielen, met toevallig een Ster in het logo, noem ik het. :wink:
Dat kreng is echt onbehoorlijk snel, ik moet m'n ouwe toch eens zoverzien te krijgen, dat we eens een dag gaan Ringen met dit apparaat. :thumbs:
'92 75 TS /'88 75 1.8 TB Evo/ '88 75 3.0 V6/ '94 33 1.7 16v/ '86 33 1.5 QV/'96 155 V6

FabianQV

RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

za apr 23, 2005 09:13

Als je een Alfa kiest als lease-auto is dat toch mooi?
Wees blij dat het mag. Bij de meeste bedrijven mag je geeneens een Alfa nemen als lease-auto. Dan ben je beperkt tot een lijstje auto's die geassocieerd mogen worden met het bedrijf.

Het is ook meteen een mogelijkheid voor mensen die nog nooit een Alfa hebben gehad, er een te nemen zonder dat ze bang hoeven te zijn voor hoge onderhoudskosten enzo.

Terug naar “Het Forum Café”