yep, transaxle rules, daarom nu een gulia transaxle.donateurnr:4456 guilia super '71' 3.0 v6 niet meer :75 3.0 V6 QV '90' , 75 3.0 V6 America '88' , sud 1.5 TI '83' , gtv 2.0 '83' , 75 2.0 carb '89' , 75 1.8 ts '90' , 164 2.0 ts '92' , 33 1.5 QV '90', 75 2.4 TD '90'
Jij houdt wel van de 75 he?
Ook de inlaatrubbers tussen plenum en inlaatstpruitstuk? En de slang naar de rembekrachtiger?Hallo Alfisti,
Hoe heb je het probleem uiteindelijk opgelost? Ik heb hetzelfde probleem. Heb op aanraden van Goos van Pelt de stationairschuif gereinigd, maar er trad geen verbetering op. Wanneer de motor stationair loopt , hetzij ERG BEROERD, hoor ik een erg zuigend sissend geluid. Mijn vermoeden is valse lucht. Heb alle slangen nagekeken maar kan niets vinden.
Wie kan mij helpen wat ik eventueel over het hoofd heb gezien. Ik wil volgende week de auto naar de garage rijden, maar is dir verstandig.
Graag jullie advies.
Groet Duncan
Klopt! Mbv deze ring en de nippel kan je de hoeveelheid lucht stationair "regelen". En voor de koude start is er een slang met klepje gestuurd met bimetaaltje. Beide slangen zijn een omloop van de gasklep. Beetje gammel systeem alles bij elkaar. Versie op oa 164V6 en 75TS met stationairschuif regelt beter.Volgens mij heb ik vroeger ergens eens iets gelezen over een rubberringetje dat kapot/verteerd kon zijn en er dan ook voor kon zorgen dat het stationair lopen beroerd ging.
Het ging meen ik over een afstelbare nippel op het inlaatspruitstuk. Als je voor de auto staat en naar de motor kijkt zit de gasklep aan de linkerkant, een cm of 10 voor de gasklep zit een soort nippel waar een slang op zit. deze nippel kun je schijnbaar gebruiken om het stationair toerental mee te beinvloeden. in die nippel zou een rubber ringetje zitten en als dat ringetje kapot gaat oid zou dat het stationair lopen moeilijker maken.
Heb helaas geen inlaatspruitstuk bij de hand om het even na te kijken...