Vanmiddag even een vriend uit Leeuwarden geholpen met zijn 147. Deze is samen met alle andere auto's in zijn straat bekrast.... Hij wilde het eigenlijk laten spuiten, maar besloot heel verstandig eerst langs mij te gaan (spuiten kan altijd nog)
Mijn stappenplan is net zoals de How to van steenslag te verwijderen. Echter gaat het hier om een hele diepe kras. Over het geheel tot op het metaal , om ziek van te worden
Als eerst heb ik het te schuren plaatdeel schoongemaakt met last touch en een mf doek. Vervolgens heb ik de kras in zijn geheel ontvet met alcohol. Dit is belangrijk, zo kan de lak hechten. De lakstift goed warm gemaakt zodat het goed vloeit.
Met een klein kwastje de kras opvullen, eventueel meerdere malen als dat nodig blijkt. Vervolgens met haar fohn de lak laten drogen. Dan met doek en alcohol de restjes lak om de kras verwijderen.
Vervolgens gaan schuren met Meg Unigrit 2500 en met Meg Unigrit 3000 totdat het overtollige lak weg was, en er een egaal resultaat ontstond. Vervolgens polijsten met whoolpad en M4, W7006 & M83, WLC & M80 en als laatste stap BLC op exenter icm M66. Zo onstond een swirls en hologram vrij resultaat. De kras is voor 95% weg, in het voorjaar ga ik de hele auto keer goed polijsten
Foto's doen meer dan 1000 woorden
Best vies
De kras
Alcohol & Lak (OEM)
Work in process
Polijsten
En als service even wassen