Dit hele verhaal werkt aanstekelijk...
Via via hebben we een rode (oh nee, niet wéér een rode, en nu zelfs met rode bumpers...
) 164 V6 12V aangeboden gekregen. We zijn er net een stukje mee wezen rijden en tja, die V6 roffel maakt hem onweerstaanbaar... Hij is uit eind 91 en heeft 2 ton gelopen, standaard QV velgen eronder, electrisch verstelbaar stoffen interieur, ABS, en origineel werkend schuifdak.... De vorige eigenaar ("petje", heb hem wel eens zien rijden ermee) heeft er 24V achterop geplakt. Helaas wel een beetje "gesjonnieficeert", ramen donker, bruluitlaat (model Mont Blanc tunnel) en open luchtfilter.. Zoekt iemand nog alu pedalen??
Heeft natuurlijk een beetje TLC nodig (en een poetsbeurt
) maar het grootste probleem lijkt mij de remmen, er zat erg weinig remolie meer in en de handrem deed niet veel maar bleef niet hangen... Ik heb nog 1 gereviseerde remklauw liggen van een Thema...
Ander uitlaatje, mijn 16" Cromodoras eronder, folie van de ramen en dat soort zaken en daar komt een prima winterauto te voorschijn...
Héél even over nadenken nog...
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971