PDAHazzard

Re: RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

za apr 23, 2005 15:19

Als je een Alfa kiest als lease-auto is dat toch mooi?
Wees blij dat het mag. Bij de meeste bedrijven mag je geeneens een Alfa nemen als lease-auto. Dan ben je beperkt tot een lijstje auto's die geassocieerd mogen worden met het bedrijf.

Het is ook meteen een mogelijkheid voor mensen die nog nooit een Alfa hebben gehad, er een te nemen zonder dat ze bang hoeven te zijn voor hoge onderhoudskosten enzo.
Mee eens fabianQV!

Ik ben echt een autofiel, en toen ik ZELF een auto uit mocht zoeken van mijn baas (en dus niet zoals net gezegd werd er door mijn baas ingezet ben... ) ging ik dus voor de toen splinternieuwe 156. Ik was daarna verkocht. Bovendien zijn er niet veel die naast hun leasewagen er nog een privé auto op na houden. Althans, ik destijds niet. Dus ik blijf het samen met fabianQV ondanks de knipoog erachter nogal bevooroordelend richting lease rijders. (let wel dat ook een leaserijder in de regel €600 tot €900 per maand voor het rijden in zijn bolide betaald door allerlei fijne belastingtechnische regeltjesl, dus als hij kiest voor een alfa doet ie dat met zijn hart en niet met zijn portemonee, omdat een alfa nou eenmaal (nog steeds) meer afschrijft dan een VW plasplaat...)

Ciao!

164 Q4

Re: RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

zo apr 24, 2005 13:14

let wel dat ook een leaserijder in de regel €600 tot €900 per maand voor het rijden in zijn bolide betaald door allerlei fijne belastingtechnische regeltjes
Nog bovenop het leasebedrag die de baas betaald?!? :shock: Sjezus zeg, dat betaal ik nog niet eens om in een 164Q4 te kunnen rijden incl. alles :?

PDAHazzard

Re: RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

zo apr 24, 2005 14:06

let wel dat ook een leaserijder in de regel €600 tot €900 per maand voor het rijden in zijn bolide betaald door allerlei fijne belastingtechnische regeltjes
Nog bovenop het leasebedrag die de baas betaald?!? :shock: Sjezus zeg, dat betaal ik nog niet eens om in een 164Q4 te kunnen rijden incl. alles :?
Nou ik geef toe, ik rekende destijds in guldens, dus ik heb het hierboven even twee keer zo erg gemaakt als het is, maar desondanks, 250 tot 500 euro per maand blijft een boel geld. Leuker kunnen ze blijkbaar het niet maken. Reken maar mee:

Alfa 156: Cataloguswaarde: plm. Euro 35000 (zonder accessoires...dus vaak eerder 40000 of zelf 45000). Bijtelling is dus in principe 20% daarvan, want je kan mij niet wijs maken dat als je een prachtige 156 voor de deur hebt staan dat je hem niet privé rijdt, want dan kan je inderdaad beter een pasZaad gaan rijden. 20% van 35000 = € 7000 waarover je loonbelasting moet betalen. Nou een beetje persoon die een leaseauto krijgt van de zaak valt ook in de 42% loonbelasting schijf, dus je betaald 42% van € 7000 = € 2940,- per jaar aan belasting. Dus per maand € 245,-. Dan hebben de meeste nog een privé bijdrage van zo'n € 150 euro per maand, afhankelijk van de gekozen accesoires, Die weer mag worden afgetrokken van de bijtelling zodat daar per saldo ook 58% = € 87 zelf van betaald moet worden. 245+87 = € 332. Heb je dan nog schade gereden (zonde, maar het gebeurd) dan heb je ook nog eens een eigen risico van € 200 per schade geval.

Nou weet ik wel: voor dat soort bedragen kun je privé nooit een nieuwe auto rijden, en al helemaal niet onbeperkt (immers of je nou veel of weinig km rijdt maakt in principe niet uit), maar het is niet zo dat een leaseauto hebben alleen maar rozegeur en maneschijn is. Er zit wel degelijk een eigenbelang in in wat voor een auto je kiest. Dus een lease-Alfa rijder rijdt in de regel net zo bewust in een Alfa als een échte Alfa-eigenaar (zoals ik sinds gisteren: Ik heb mijn eigen alfa 75!!!! (JIPPIE!!!!)).

AlfaGatto

RE: Wat maakt de ziel in Alfa Romeo?

ma apr 25, 2005 15:39

volgens mij betaal ik ook best wel wat per maand voor mijn Alfa, maar ik zou niet eens weten hoeveel precies.. ik MOET er gewoon in rijden, klaarrrr :twisted: (toch wel interessant om een keer goed uit te vogelen..of kan ik dat maar beter niet doen ...)

Terug naar “Het Forum Café”