Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8877
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Chippen 159

wo dec 19, 2007 00:25


Hoe dan ook, ik begrijp de discussie niet, heb je voor 70k liever een Ferrari of een Audi?
Jij haalt die Ferrari er bij. Het topic ging over de 159 en zo kwam de 3.2 ter sprake. Deze kan dusdanig aangepakt worden dat hij S4-capaciteiten krijgt. Dat houdt niet alleen de nul-tot-honderd in. Het woord capaciteiten omvat meer. Een S4 is een relatief comfortabele sedan waar je met 4 man en een bergje bagage akelig snel in kunt reizen zonder moe te worden. En een 159 3.2 met de opgesomde aanpassingen is daar aardig vergelijkbaar mee. En aangezien de eigenaar van de 159 kennelijk een dergelijk bedrag aan zijn auto kan spenderen, heeft hij dus inderdaad liever de capaciteiten van de Audi dan die van de Ferrari, maar dan niet in de verpakking van de Audi.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 846
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 17:53
Locatie: Westdorpe
Contacteer: Website

RE: Chippen 159

wo dec 19, 2007 00:26

Maak een proefrit in zo een Audi, stap daarna in je eigen auto, start m en rij weg. Heel snel vraag je je af of iemand de motor uit je Alfa gestolen hebt. :D Begrijp je m?
ED

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: Chippen 159

wo dec 19, 2007 21:10

Het ging inderdaad over de vergelijking tussen een S4 en de 159. Het gaat er bij mij niet zozeer om wat goed en wat beter/best is. Ik heb in een S4 gereden (autovisie drinving experience; 270 :shock: op de teller aangetikt in duitsland) en dat rijdt retesnel en zeer comfortabel. Mijn inschatting is dat dat met de 159 ook kan. Ongeveer hetzelfde gewicht (niet op internet gecheckt), vierwielaandrijving en hetzelfde vermogen 344 (inderdaad) om 348 PK. Volgens mij kost een S4 met opties (leer, navigatie, dikke audio en leuke velgen) zo'n 90K. Als ik dan mag kiezen vind ik de Alfa mooier om te zien, hij presteert (ongeveer) gelijkwaardig en hij kost ook nog eens minder. Derhalve mijn keuze.

De Ferrari vind ik een van de mooiere uit de historie van Ferrari. Helaas is die met 3 kinderen en een 75V6 racer niet zo practisch (zie het al voor je; een Brian James achter de F355 spider :shock:). Mooie auto, maar niet voor mij.

Ik zal nog berichten over S4 capaciteiten van de 159 met SC :twisted:

Laterzzz!
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6908
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Chippen 159

wo dec 19, 2007 21:24

Ferrari kopen voor 70.000 euro, dan begint het geld uitgeven pas.... :evil:

Wel eens gekeken wat de verzekering of het onderhoud vanm een dergelijke auto kost? :( benzineslurpen ze allemaal( 159/s4/355) maar het uurtarief van de Ferrarigarage ligt nog net effe wat hoger als bij de Alfa/Audidealer, net als de onderdelenprijzen. :wink:

sprintjes van 0-100 tegen een s4 zou ik niet aanraden, dat is juist het moment dat hij ten volle profijt heeft van zijn vierwielaandrijving... :( Misschien dat je met een gechipte 3,2 boven de 100 bij kan blijven maar zelfs dat betwijfel ik. :roll:

Vriend van mij heeft een auto waar je nog geen 1000 euro voor zou geven maar hij blijft er die s4 wel mee voor... :D

Geef mij die 70.000 euro maar en ik bouw wel een snellere Alfa voor je. 164 Q4 met twee turbo's oid... 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8877
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Chippen 159

wo dec 19, 2007 22:59

Het ging inderdaad over de vergelijking tussen een S4 en de 159. Het gaat er bij mij niet zozeer om wat goed en wat beter/best is. Ik heb in een S4 gereden (autovisie drinving experience; 270 :shock: op de teller aangetikt in duitsland) en dat rijdt retesnel en zeer comfortabel. Mijn inschatting is dat dat met de 159 ook kan. Ongeveer hetzelfde gewicht (niet op internet gecheckt), vierwielaandrijving en hetzelfde vermogen 344 (inderdaad) om 348 PK. Volgens mij kost een S4 met opties (leer, navigatie, dikke audio en leuke velgen) zo'n 90K. Als ik dan mag kiezen vind ik de Alfa mooier om te zien, hij presteert (ongeveer) gelijkwaardig en hij kost ook nog eens minder. Derhalve mijn keuze.
Dat dacht ik al :wink: En hoewel ik een S4 een dodelijk saai apparaat vind, is het wél een superieure reisauto voor hoge gemiddelden.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

Re: RE: Chippen 159

do dec 20, 2007 09:20

dat is juist het moment dat hij ten volle profijt heeft van zijn vierwielaandrijving... :(
De 159 3,2 is standaard voorzien van 4-wielaandrijving, dat is ook een van de redenen dat hij zo zwaar is. Toch kom een heel eind denk ik. Een gechipte 159 redt het echter niet. Tot de compressor ombouw had ik er een chip in zitten. Dat resulteerde in 275 pk en 352 nm. Dat reed ook prettig maar geblazen medeautomobilisten kon ik maar net bijhouden. Als voorbeeld noem ik een golf GTI (type 5) en een BMW 525d (volgens mij de nieuwe 200 pk versie). Ik hoop dat dat met de compressorconversie afgelopen is. Anders is het wachten op de 159 GTA :wink:

Ik heb helaas geen ruimte meer voor een auto bij huis en verder gaan de centjes op aan de racer. Jouw aanbod voor een S4 Killer voor weinag parkeer ik maar even.
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

Re: RE: Chippen 159

do dec 20, 2007 09:34

hoewel ik een S4 een dodelijk saai apparaat vind
Gedeeltelijk mee eens, de Audi valt idd niet zo op. Ik hou niet zo van opzichtige auto's. En omdat ik ze zakelijk rijd krijg ik geheid gezeik onder mijn personeel en klanten als ik met een dikke (lees dure) sloep voor kom rijden. Ik heb dus nog voorkeur voor zeg maar de "wolf in schaapskleren". De S4 en misschien zelfs de RS4 leent zich daar goed voor. Mij zul je niet zo gauw in een ferrari zien, ze zijn mij te opzichtig. Geef mij maar een maserati zoals bijvoorbeeld de quattroporte. Alhoewel ik moeite heb om dik 150K voor een auto neer te leggen. Het is en blijft een auto en na zes (wiitebroods)weken is het alweer gewoon. Koop ik liever 1 keer in de twee á drie jaar een nieuwe Alfa... Waar blijft die V8????
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

RE: Chippen 159

do dec 20, 2007 16:02

PLOEF!
Laatst gewijzigd door Rudolph op do nov 19, 2009 00:28, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8877
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Chippen 159

do dec 20, 2007 16:18

hoewel ik een S4 een dodelijk saai apparaat vind
Gedeeltelijk mee eens, de Audi valt idd niet zo op. Ik hou niet zo van opzichtige auto's. En omdat ik ze zakelijk rijd krijg ik geheid gezeik onder mijn personeel en klanten als ik met een dikke (lees dure) sloep voor kom rijden. Ik heb dus nog voorkeur voor zeg maar de "wolf in schaapskleren". De S4 en misschien zelfs de RS4 leent zich daar goed voor. Mij zul je niet zo gauw in een ferrari zien, ze zijn mij te opzichtig. Geef mij maar een maserati zoals bijvoorbeeld de quattroporte. Alhoewel ik moeite heb om dik 150K voor een auto neer te leggen. Het is en blijft een auto en na zes (wiitebroods)weken is het alweer gewoon. Koop ik liever 1 keer in de twee á drie jaar een nieuwe Alfa... Waar blijft die V8????
Het feit dat je aan een S4 niks ziet als je er niet op let, maakt hem juist cool! Maar het rijden, dát vind ik zo saai. Een RS4 is al een stuk leuker, maar ook wel weer erg opzichtig (die wielen, die verbrede spatborden, etc).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
GT_fan
Junior Member
Junior Member
Berichten: 86
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 22:49
Locatie: Oss
Contacteer: Website

Re: RE: Chippen 159

do dec 20, 2007 19:46

Het ging inderdaad over de vergelijking tussen een S4 en de 159. Het gaat er bij mij niet zozeer om wat goed en wat beter/best is. Ik heb in een S4 gereden (autovisie drinving experience; 270 :shock: op de teller aangetikt in duitsland) en dat rijdt retesnel en zeer comfortabel. Mijn inschatting is dat dat met de 159 ook kan. Ongeveer hetzelfde gewicht (niet op internet gecheckt), vierwielaandrijving en hetzelfde vermogen 344 (inderdaad) om 348 PK. Volgens mij kost een S4 met opties (leer, navigatie, dikke audio en leuke velgen) zo'n 90K. Als ik dan mag kiezen vind ik de Alfa mooier om te zien, hij presteert (ongeveer) gelijkwaardig en hij kost ook nog eens minder. Derhalve mijn keuze.

De Ferrari vind ik een van de mooiere uit de historie van Ferrari. Helaas is die met 3 kinderen en een 75V6 racer niet zo practisch (zie het al voor je; een Brian James achter de F355 spider :shock:). Mooie auto, maar niet voor mij.

Ik zal nog berichten over S4 capaciteiten van de 159 met SC :twisted:

Laterzzz!
S4 is inderdaad heel wat sneller. Heb laatst met de (standaard) 3.2Q4 naast een S4 gestaan en getracht deze bij het wegrijden bij stoplichten en snelwegoprit te volgen maar moest het al snel afleggen... de S4 accelereert inderdaad veel sneller!
ben wel benieuwd naar jouw ervaringen!
Nu: nog Alfa loos... maar Audi A5 2.0 S line cabrio
Verleden: Alfetta GT 1979 / Spider 2000 1980 / Giulietta 1978 / Alfasud Sprint 1977 / 156's / 159 3.2 Q4 / GT 1.9 jtd / 147

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: Chippen 159

do dec 20, 2007 21:57

iemand ervaring met aanpassing motormanagement van een 159 2.4 JTDm?
Nieuwe leasewagen Rudolph? Is daar niet het "standaard" spul al voor beschikbaar?

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

Re: RE: Chippen 159

do dec 20, 2007 22:26

Het feit dat je aan een S4 niks ziet als je er niet op let, maakt hem juist cool! Maar het rijden, dát vind ik zo saai. Een RS4 is al een stuk leuker, maar ook wel weer erg opzichtig (die wielen, die verbrede spatborden, etc).
Ik begin te geloven dat onze smaken zeer dicht bij elkaar liggen, zowel op het gebied van auto's als op het gebied van muziek. Helemaal mee eens! hoewel ik een RS 4 nog net vind kunnen... (mijn vrouw denk er anders over :lol: )
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

Re: RE: Chippen 159

do dec 20, 2007 22:31

Ferrari kopen voor 70.000 euro, dan begint het geld uitgeven pas.... :evil:
Wat dacht je van een racer :wink: ?
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8877
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Chippen 159

do dec 20, 2007 23:06

Het feit dat je aan een S4 niks ziet als je er niet op let, maakt hem juist cool! Maar het rijden, dát vind ik zo saai. Een RS4 is al een stuk leuker, maar ook wel weer erg opzichtig (die wielen, die verbrede spatborden, etc).
Ik begin te geloven dat onze smaken zeer dicht bij elkaar liggen,
Alleen het budget is heel anders :lol: Meestal rijd ik maar heel even in al dat dikke spul... Vandaag toevallig een S5 gereden (354 pk). Aardig vlot, maar ook weer beheurlijk saai (al klinkt-ie wel wat feller dan een S4). En ziet er uit als een soort halve BMW-kopie ook nog. En de moeite van een R8 rijden kun je je op zich ook besparen: voelt aan als een grote, heel snelle TT (dan is een RS4 heel wat scherper).
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6908
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Chippen 159

do dec 20, 2007 23:34

R8 is lelijk!!! :? heb er laatst eentje gezen bij een klant van ons in Oss en vond het echt een lelijk ding... :oops:

Echte sportwagen heeft bij mij nog steeds achterwielaandrijving! :P
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Terug naar “Tuning onderwerpen”