Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8877
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Chippen 159

do dec 20, 2007 23:37

R8 is lelijk!!! :? heb er laatst eentje gezen bij een klant van ons in Oss en vond het echt een lelijk ding... :oops:

Echte sportwagen heeft bij mij nog steeds achterwielaandrijving! :P
Is inderdaad niet mooi, maar maakt 'in the metal' wel degelijk indruk. En is echt geweldig mooi in elkaar gezet en met akelig oog voor detail geëngineerd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6908
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Chippen 159

do dec 20, 2007 23:38

Geluid is wel geinig van zo'n R8 maar nog niks vergeleken met een nieuwe M5, wat een beest! :shock:

Maar het vetste geluid zit volgens mij in de 8C, als ik die filmpjes zo zie (en hoor) ben ik weer trots op Alfa! :P mooi donker onderin met een lkkere huil hoger in de toeren, geweldig! :D

Maar mijn hart ligt bij de wolf in schaapskleren auto, de "gewone" auto waarmee je die Porsche/Ferarri piloot het nakijken geeft... 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8877
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Chippen 159

do dec 20, 2007 23:41


Maar mijn hart ligt bij de wolf in schaapskleren auto, de "gewone" auto waarmee je die Porsche/Ferarri piloot het nakijken geeft... 8)
Wel eens een 612 of 599 gereden of volgas weg zien gaan? Mag je heel wat aan je 'gewone' auto versleutelen voor je daar bij in de buurt komt... wat gaat dat spul hard van de plek tegenwoordig :shock:

(off topic loopt weer uit de hand, scusi)
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6908
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Chippen 159

vr dec 21, 2007 18:47

Gelukkig rijden die hier ook niet zo veel in de buurt... Veel snellers als een 355 of een 360 zal hier in de buurt ook niet rijden. :( Maar Porsche rijders kun je makkelijker pesten, die zijn vaak een stuk trager. Vooral die jaren tachtig modellen zijn niet altijd de vlotste. :)

De meeste Ferrari eigenaren rijden helaas ook niet met hun auto's, poseren/flaneren er liever mee. :roll: Hoogstens op de snelweg durven ze een keer gas te geven, wat dan wel weeer erg lekker klinkt! 8)

paar filmpjes van leuke schaapjes...
onschuldig opeltje
316
de ultieme bmw
oud tegen nieuw
golfje voor bij het stoplicht
polo van een vriend
oude kadett van een vriend
gtv6 luister maar bij 30 sec
lada...mooie werkplaats
foutste auto ooit
opa zijn volvo
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gold

Re: RE: Chippen 159

za dec 22, 2007 00:16

De meeste Ferrari eigenaren rijden helaas ook niet met hun auto's, poseren/flaneren er liever mee. :roll: Hoogstens op de snelweg durven ze een keer gas te geven, wat dan wel weeer erg lekker klinkt! 8)
Zo iets?

http://www.larinisystems.com/mediaFiles ... 47346ff9d9

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8877
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: Chippen 159

za dec 22, 2007 00:55

Gelukkig rijden die hier ook niet zo veel in de buurt... Veel snellers als een 355 of een 360 zal hier in de buurt ook niet rijden. :( Maar Porsche rijders kun je makkelijker pesten, die zijn vaak een stuk trager. Vooral die jaren tachtig modellen zijn niet altijd de vlotste. :)

De meeste Ferrari eigenaren rijden helaas ook niet met hun auto's, poseren/flaneren er liever mee. :roll: Hoogstens op de snelweg durven ze een keer gas te geven, wat dan wel weeer erg lekker klinkt! 8)

paar filmpjes van leuke schaapjes...
onschuldig opeltje
316
de ultieme bmw
oud tegen nieuw
golfje voor bij het stoplicht
polo van een vriend
oude kadett van een vriend
gtv6 luister maar bij 30 sec
lada...mooie werkplaats
foutste auto ooit
opa zijn volvo
Zo, maar die E30 met twin turbo 3.8 is niet misselijk zeg!
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6908
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Chippen 159

za dec 22, 2007 13:24

Niet alleen Skyline blokken kun je extreem opvoeren, de BMW M serie blokken zijn ook erg sterk... Vooral daar richting Zweden zijn er genoeg hele lompe Turbo BMW's gebouwd. Volvo's en Saab Turbo's kun je ook heel ver mee gaan.

bmw m5
bmw e30
laatste bmw..
audi
geluid open!
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8039
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: Chippen 159

za dec 22, 2007 14:06

Dat geluid van die F50...Ik zeg 156 coloni eat your heart out! :lol:
1rondje Z'voort met zo'n apparaat @full throttle en de geluidsdagen tot 2040 zijn opgesoupeerd.... :lol:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gold

RE: Chippen 159

za dec 22, 2007 19:31

Jezus wat maakt Ferrari toch een mooi geluid. Een Ferrari definieert voor mij wat een auto zou moeten zijn, met al het gebrom en gehuil.
Wat moet dat toch een mooi gevoel zijn als je in je oude jaren mag weten dat je een Ferrari hebt gehad.

Gebruikersavatar
Mark Roffelsen
Full Member
Full Member
Berichten: 323
Lid geworden op: di apr 03, 2007 09:41
Locatie: Bennekom

RE: Chippen 159

wo jan 09, 2008 15:54

Zo, ik rij nu enkele weken met de 159 3,2 met compressor en kan nu wat kwijt over de ervaringen. Wat een apparaat! Ik ben er erg blij mee. De eerste kilometers overheerste wat teleurstelling. De oompphh die ik had verwacht kwam niet echt. Ten eerste doordat ik even niet bij het concept compressor had nagedacht. Die komt wat later en vooral wat minder heftig op stoom dan een turbo. Daarnaast had ik net een week gereden in een tot 175 PK en 380nm gechipte 147 Q2 en dat is wat heftiger. Afijn na enkel eweken overheerst het volgende. Onderin gaat ie er natuurlijk best vandoor, maar echt onderscheid met de snellere diesels en 6 cilinders is er niet echt. In 2 en 3 begint het feest merkbaar bij zeg 2500 t/pm. In 4 5 en 6 begint het vanaf 4000 t/pm. je maakt dan gehakt van dikke diesels en snelle V6. De v8 jongens lopen onder de 4500 toeren nog bij je weg, daarboven pak je ze terug. De auto sleurt door tot aan de begrenzer (7200 t/pm) Fantastisch!! Dus ergo: gaat ie hard? ja. Merk je het? Niet echt. Het vermogen zit vooral bovenin en daar zit ik over het algemeen niet. Brandstofverbruik valt daardoor ook mee. Ik heb over 1500 km 1 liter benzine op 6 km verstookt. ik kom van 1 op 6,3 af. Zou ik weer doen? De snelheid die wordt ontwikkeld is absoluut verslavend, daar wil ik niet vanaf, zoals eerder in dit topic gezegd is dit een snelle autobahn brander. Ik vraag me af of je hetzelfde gevoel kunt bereiken met een gechipte 2,4 diesel of wellicht de 3.0v6 diesel die op stapel staat. Zelfde feel, minder brandstof, minder euro's

Ciao!
www.squadra-italia.nl

"Gimme fuel / Gimme fire / Gimme that what I desire!"
"Quench my thirst with gasoline"
(Metallica - Fuel)

Gebruikersavatar
Rudolph
Guru
Guru
Berichten: 1592
Lid geworden op: ma apr 24, 2006 14:10
Locatie: Siracusa (SR)

RE: Chippen 159

wo jan 09, 2008 16:17

PLOEF!
Laatst gewijzigd door Rudolph op do nov 19, 2009 00:29, 1 keer totaal gewijzigd.

Registro storico Alfa Romeo 155 Superturismo
Socio della Scuderia del Portello

Alfa159 Benno

Re: RE: Chippen 159

vr mar 21, 2008 11:55

iemand ervaring met aanpassing motormanagement van een 159 2.4 JTDm?
Ik zou eens navragen bij Tunex in s'Heerenberg; professionele jongen met alle kennis van familie uit Duitsland en erg scherpe prijs.
Mijn ervaring met 1.9 JTDm zijn echt super, voor 225,- euro veel meer vermogen, soepeler motor, echt rijplezier en lager verbruik !!!

Gebruikersavatar
m.brandon
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 681
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 20:32
Locatie: Amsterdam

RE: Chippen 159

vr mar 21, 2008 13:07

Ik zou gewoon bij Squadra Tuning langs gaan....succes verzekerd...
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

Terug naar “Tuning onderwerpen”