Ja ik zal er ook aan moeten geloven en CMVA maar eens met een bezoekje vereren.
Ik had gedacht een heel lijstje te hebben maar ik stop bij een sluit mechanischme voor de bestuurders deur.
Dus dat valt mee. Ik kan nog zat bedenken maar voorlopig even doen wat nodig is. Ik kijk gewoon niet naar een setje leer, QV skirts en zo'n airbag stuur met hout. Echniet.
Vandaag de rotor en verdeelkap even bekeken en opgefrist. De kabels schoon gemaakt en 6 nieuwe bougies gemonteerd, dat was hard nodig! Ik ben begonnen met de radio maar er blijkt nog maar 1 zielig speakertje in te hangen..
Nadeel van petjes: als ze afscheid nemen van een auto knippen ze alles eruit, en het liefst tot net áchter het dashboard.
Ik vindt dat niet zo boeiend dus voorlopig maar even zo dan. De sensor op het remolie tankje werkt trouwens gewoon, en toch blijft het lampje branden. ook als ik de stekker door verbindt brandt het lampje... Is dat lampje nog ergens anders voor? Ik zie een lampje voor remolie niveau, remblok slijtage en de handrem... Vreemd.
De bestuurdersdeur gaat niet open van buitenaf: het stangetje zat nog vast maar er zit teveel speling op het mechanischme zodat het stangetje het armpje scheef duwt in plaats van naar beneden. Snappie?
Daar zal dus een andere in moeten. ook gaat hij niet op slot aan de bestuurders kant maar dat zal daar ongetwijfeld mee te maken hebben. Vanmiddag alvast afgetankt en meteen een busje injektor reiniger erin gemikt. Baadt het niet dan schaadt het niet. ik rook wel een beetje benzine lucht maar ik zag zogauw niks lekken dus hoop dat het de ontluchting is. De vulpijp (blijkt vaak voor te komen) is nog droog...
Na een stuk gereden te hebben merk ik wel wat ouderdoms kwaaltjes: draagarmen die speling hebben en de bak schuurt wat. Nouja, als hij eerst de winter maar doorkomt.
Wordt dit weekend vervolgd!
75 3.0 V6 QV, Fiorino 1.3 Multijet, Giulietta 1.8, Thema 3.0 V6 LS, Thema turbo 16v SW, 90 2.5 V6 QO, Fiat 128 1100 1971