Heb zelf goede ervaring met de zakelijke kant van EPS. In 2005. Wilde namelijk een GTV6 Stebro middendemper door hen pas laten maken, deze zijn te kort op de aansluiting met de voorpijpen indien de Stebro (USA met lambda fitting)-variant daarvan niet gebruikt wordt, op een maatwerk achterdemper (V6 in 1e type 116 coupé, origineel past niet onder het achterschot door).
Van te voren werd niet echt duidelijk een prijs afgegeven, maar werd ook niet afwijzend gedaan over het feit dat ik zelf een (nieuw) middenstuk zou meenemen. Ging op de dag zelf (veel) meer tijd in zitten als gedacht en vandaar dat ik mij enigzins zorgen over de factuur ging maken. Onterecht zo bleek, men heeft een keurige prijs afgemaakt o.b.v. de telefoongesprekken van te voren.
Wat geluid betreft: tsja een 916 klinkt zowieso anders, maar ik had er iets meer van verwacht. De grotere, stillere demper zou niet gepast hebben, later bedacht ik mij als men hem op z'n kant had geplaats, had ik natuurlijk zelf op kunnen wijzen, had het wellicht wel gekund. Dat daargelaten, heb ik sterk de indruk dat de uitlaat vrij snel meer herrie is gaan maken na een paar honderd kilometers, maar dat kan natuurlijk aan het Stebro gedeelte liggen. In elk geval, het geliefde en kenmerkende huilen van een 2.5 is helaas iets minder geworden t.ov. een standaard uitlaat. Hij klinkt nu wat zwaarder, wat ik liever scheller had "gezien" (schottendemper, maar die leverden ze niet). Je moet je trouwens van het testen niet te veel voorstellen, want dat gebeurt op de brug (moter dus onbelast) door er een demper uit het assortiment tegenaan te houden. Eindstuk a la Ansa bleek niet voorhanden, maar het alternatief, gewoon schuin afgezaagd, is heel erg netjes uitgevoerd.
EPS is niet de goedkoopste, in elk geval wel heel betrouwbaar gebleken. Bovendien waren zij een van de weinige die zouden lassen i.p.v. klemmen zoals Automax in Utrecht en een Laser dealer hier om de hoek. Buigen bleek EPS weer niet te doen, ze maken bochten door meerdere ellebogen te verzagen en (heel netjes) aan elkaar te lassen. Overigens kon ik toen niemand vinden die wel buigt.
Indien nodig zou ik opnieuw bij EPS mijn licht opsteken.
Dank voor je post. Ik wil juist dat schelle gehuil, niet iets dat zo zwaar klinkt dat je niet weet of het een uitlaatloze Saxo is of een Harley. Het Alfa geluid is immers een term geworden voor een reden.
Wat een zalig geluid op deze video bij 1:32. Doet me denken aan dat prachtige gehuil van de RA122E Honda '89 F1 geluid van Senna. Echt kippevel op deze GTV6.
http://www.youtube.com/watch?v=_mcTxwAAihQ
Of deze video. Typeert echt wat het "Alfa geluid" is. Klinkt precies als het Ferrari gesnerp, misschien wel beter?
http://www.youtube.com/watch?v=-Nt74QAIO1w
Of hier bij 0:45 sec:
http://www.youtube.com/watch?v=bk8Eoh9qPDQ
Iets zoals op deze video bij 0:30 sec.
http://www.youtube.com/watch?v=RCWSghZDXhc
Of:
http://www.youtube.com/watch?v=3WGTP5X6 ... re=related
Ik begin het gevoel te krijgen dat EPS dit niet echt voor elkaar zou kunnen krijgen, hoewel sommige van die geluidsfragmenten gewoon CSC of Ansa uitlaten zijn.