Jan M
Advanced Member
Advanced Member

RE: extra verlichting voor rittensport

di dec 25, 2007 14:39

Die blauwe was ik achter 't stuur
Zo kan het op een 75
Afbeelding
Afbeelding

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di dec 25, 2007 14:46

Mooie lampclusters Jan,maar ik ben bang dat je in de knoei komt met de koeling als je zo gaat poken met lampen voor de radiator...
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

alfa147man
Full Member
Full Member

di dec 25, 2007 18:45

Die foto met die 6 extra joekels was ik ook al tegen gekomen. Dat vind ik nu wel iets té...
'k Heb een extra grilletje waar ik kleine verstralertjes in ga zetten.
In het tuinhuisje vond ik nog een set mistlampen in niet zo'n héél goeie staat meer. Daar ga ik 110w lampen in steken. (gaan ze stuk, dan heb ik mijn goeie mistlampen nog)

Ik ga wel voor elke extra lamp extra bedrading leggen (met relais en zekering)
zo smoor ik die dunne kabelboom niet door natuurlijk.
Met dit vriesweer liggen de werken jammer genoeg stil
** 147TS, 75TS **

Jan M
Advanced Member
Advanced Member

di dec 25, 2007 20:02

Wat heb je nu in de koplampen? Kan Osram halogeen 90w dim-/100w grootlicht leveren.
Scheelt ook al een berg. Moet alleen een relais er tussen zetten (met zekering uiteraard)
anders brandt het kontact in je stuurkolomschakelaar uit.
Voor rittensport zou je inderdaad ook breedstralers moeten hebben. Die onderin kan je niet
genoeg naar de zijkant stellen en 100w helemaal niet doen, springt het glas kapot.

Koplampen schoonmaken helpt ook.
Glas lossnijden van de kunststof bak met een scherp stanleymes, soms komt hij er erg gemakkelijk af.
Reflector er uit wippen (pas op dat je de reflector niet verbuigt) met een grote schroevendraaier,
Glas en reflector in de vaatwasser op 30gr, na de piep er gelijk uithalen anders drogen waterdruppels
op als vlekken en met een papieren keukendoekje droogdeppen, NIET VRIJVEN.
Reflector weer terug en glas plakken met Polymax van bison (is er ook in het zwart).
Onder en boven heb ik nog een randje alu-tape geplakt, puur voor m'n gevoel.
Tis als of je nieuwe hebt.

Groet en succes Jan.

Hylke
Moderator
Moderator
Contacteer: Website

di jan 15, 2008 01:48

Of, als de e'tjes niet uitmaken, xenon in de verstralers, wedden dat je veel ziet?
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

alfa147man
Full Member
Full Member

di jan 15, 2008 05:07

dag iedereen.
Momenteel is alles standaard, en het glas is proper. In de koplampen zit dus gewoon H4 55w.
Maar de reden waarom de mistlampen zo weinig geven heb ik ook al achterhaald. Er is geprutst geweest met de bekabeling en de mistlampen werden door één of andere pipo in serie gezet! Dus ze krijgen elk maar 6V. Niet moeilijk dat ze nog minder licht gaven dan een theelichtje!. Dat is snel op te lossen.

Gisteren heb ik een oud grilletje voorzien van een paar gaten en er een setje compacte verstralers ingezet. Er is ruimte gelaten om er eventueel nog een setje breedstralers (kleine ronde) in te kunnen zetten. Foto's volgen later wel.
Nu moet ik de boel nog aansluiten. Daar heb ik ook al het nodige gerief voor.

xenon is geen optie omdat het toch wat werk vraagt om weer terug origineel te zetten voor de technische keuring. Dat xenon een ander soort licht geeft dat voor een mooier contrast zorgt, dat geloof ik best. Maar ik kies liever voor een oplossing die snel weer om te bouwen is. Nu moet ik gewoon het grilletje eruit halen en dat andere steken. De aansluitkabels zullen ook snel uitgebouwd kunnen worden. Dan blijft voor dagelijks gebruik de 75 er vrij standaard uitzien. Meestal is elke vorm van extra verlichting geen vooruitgang op estetisch vlak. Bij echte oldtimers is een extra set lampen wél cool.

ciao
Stefaan
** 147TS, 75TS **

Jan M
Advanced Member
Advanced Member

di jan 15, 2008 06:24

Let je wel op je rijwindkoeling?

alfa147man
Full Member
Full Member

di jan 15, 2008 22:58

Ja hoor. Elke verstraler is ongeveer zo groot als een confituurdekseltje. Over gans het oppervlakte van de radiator gezien gaat er dus niet zo'n groot oppervlak verloren. en de steunen zelf zijn ook zo gemaakt dat ze weinig van de rijwind tegenhouden.
Foto's volgen later bij 'mijn project'.

ciao
Stefaan
** 147TS, 75TS **

Terug naar “Racen - Technisch”