Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

diameter koppeling en remcilinder

wo jan 16, 2008 10:16

Weet iemand de diameters van de hkc en hrc? En wat is precies het effect van een stapje groter? Meer vloeistofverplaatsing, kortere slag maar is er nog meer? Ik ben aan het kijken voor een aparte cilinder voor & achter (en koppeling), maar zit even te kijken naar de diameters van de cilinders. Klauwen voor zijn standaard en achter heb ik giulia klauwen. Nieuwe setup zonder bekrachtiger.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Gebruikersavatar
Maurizio
Guru
Guru
Berichten: 1306
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:44
Locatie: Z-Limburg, 161 km to Exmuhle (N'ring)
Contacteer: Website

Re: diameter koppeling en remcilinder

wo jan 16, 2008 10:38

Weet iemand de diameters van de hkc en hrc? En wat is precies het effect van een stapje groter? Meer vloeistofverplaatsing, kortere slag maar is er nog meer? Ik ben aan het kijken voor een aparte cilinder voor & achter (en koppeling), maar zit even te kijken naar de diameters van de cilinders. Klauwen voor zijn standaard en achter heb ik giulia klauwen. Nieuwe setup zonder bekrachtiger.
F(orce)[N]=P(ressure)[N/mm^2]*A(rea)[mm^2]
V(olume)[mm^3]=h(eight)[mm]*A(rea)[mm^2]

Resume, grotere diam hrc en de rest gelijk laten geeft meer kracht nodig en kleinere slag om dezelfde eind druk te krijgen.

HRC van een 75 is getrapt en heeft zo uit het hoofd een 22mm dia voor de voorzijde en 19mm voor de achterzijde. (echter pin me er niet op vast)

Koppeling, waarom wi je die veranderen?
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

RE: diameter koppeling en remcilinder

wo jan 16, 2008 11:15

Aha, de HRC is getrapt? Ik wist dat helemaal niet, dacht dat ie gewoon voor beide 22 mm was.

De hele setup wordt anders, dus moet ik ook de HKC vervangen :wink: Kan ik gelijk een stapje groter gaan voor een kleinere slag.
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: diameter koppeling en remcilinder

wo jan 16, 2008 20:23

Je kan voor je koppeling toch gewoon een apart reservoirtje kopen?

Gebruikersavatar
Dominic
Guru
Guru
Berichten: 1090
Lid geworden op: do okt 25, 2007 11:09
Locatie: Belgie

RE: diameter koppeling en remcilinder

wo jan 16, 2008 20:46

kijk zo dan hoef je verder nix aan te passen
Afbeelding
bekrachtiger eraf dikke stalen plaat eroplassen anders trap je de hrc door de midden.

Gebruikersavatar
Dennis de Rooy
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 535
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:06
Locatie: Amersfoort

RE: diameter koppeling en remcilinder

do jan 17, 2008 08:58

Ik wil dus van af van de montage op het schutbord, EN ik wil een kleinere slag op mijn koppelingspedaal. Dus, wie weet de diameter van de HKC? En kan iemand bevestigen dat de KRC getrapt is?
'81 GTV6 3.0 QV
'91 75 TS RACER
'92 164 QV

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4420
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: diameter koppeling en remcilinder

do jan 17, 2008 22:24

Van de zomer nog 2 hrc's open gehad (ate en benditalia ofzo) en mij niet opgevallen dat die getrapt waren. Wel beide 22mm.
De hkc is 19mm (99%zeker)

Waarom wil je perse van schutbord montage af? D'r rijden toch genoeg 75's in aardig tempo rond die gewoon vrijwel standaard set up hebben.
Ik kan ook wel wat voordelen verzinnen maar als je af zet wat het kost (geld en tijd) en wat het oplevert lijkt mij het niet het eerste om aan te pakken.
My 5 cents.

Gr,
DJ

Terug naar “Racen - Technisch”