Vanmorgen eindelijk het laatste boutje van het kleppendeksel overwonnen
Op pad geweest om wat ontrbekent gereedschap aan te kopen (voelermaatjes). Met toch wel knikkende knieen de garage in gedoken eind van de middag om het deksel dan toch maar eens te lichten. Mijn eerste gedachte was, k*t...... er staan twee inlaat kleppen volledig open
Dit is einde oefening
Wel even gedacht hoe ik de boel rond ging krijgen om de nokken in de juiste posities te krijgen voor de in- en uitlaatnokkenas.... uiteraard zonder dat de boel zou beschadigen of er schade toegebracht zou worden.
Immers, de stand van de nokkenassen ten opzichte van de merktekens is onbekent. Begonnen om de stand van de zuigers vast te stellen, alles leek ongeveer in het midden te staan, alle ongeveer gelijke hoogte.
Dan de voelermaatjes maar proberen..... de eerste paar werd ik toch wel erg vrolijk van
Uitindelijk alle kleppen kunnen opmeten, met wat heen en weer geduw in de garage om alle kleppen in de juiste conditie te krijgen
Dan hier de uitslag:
Inlaat nokkenas van links naar rechts gemeten...... 0,35 & 0,40 0,45 & 0,40 0,35 & 0,40 0,45 & 0,40
uitlaat nokkenas van links naar rechts gemeten..... 0,60 & 0,45 0,50 & 0,40 0,45 & 0,45 0,45 & 0,45
Al met al geen schokkende waardes en een eerste voorzichtige conclusie is dan ook dat er geen klepschade lijkt te zijn. Echter, kan dit pas bevestigt worden als er een compressie of een cilinderdrukmeeting plaats gevonden heeft.
kortom, geen slecht resultaat en ik word al voorzichtig gelukkig en blij
Nu even overleggen met de garage wat te gaan doen. Maar ik heb stille hoop dat ik zeer binnenkort met verse distributie weer op pad kan
Hopelijk kan er bij de distributies wissel als nog achterhaald worden wat de werkelijke oorzaak geweest is.......
Dus binnekort op transport
Voor nu ga ik in ieder geval goed aan mijn weekeind beginnen, hier ga ik zeker op toasten vanavond
Groetjes,
Marc