Zo, na 9 jaar eens kritisch mijn 75 bekeken op de brug. Tot mijn grote blijdschap bleef de schade beperkt tot die twee verdachte/ rotte plekjes, welke ik al 9 jaar ken. Nu de auto op de brug kan en ik bevriend ben met een goede lasser, wilde ik die plekken eindelijk eens deftig repareren.
De plek in de rechter lansdrager was dus voor het 9e levensjaar al eens dom verprutst!
zie hier wat er gebeurt als je een plaat over rottigheid bakt:
Maar dat doen we dus even zoals het echt hoort:
let op het vierkante gaatje! Heeft geen enkele functie, maar zat origineel ook op die plek, dus moest daar nu ook weer terugkomen!
(deze auto is verder zo netjes, dat ie zulke details verdient. koste zeker een uur prutsen met een driehoeksvijltje
)
uiteraard is het verder netjes afgewerkt met staalplamuur en daarna primer, overspuitbare pvc coating en vervolgens een dun laage zwarte bodyschutz. Ik ben vergeten foto's van het eindresultaat te maken.
Dan het gat in het rechtsachter binnenscherm:
uiteraard is daar nog een plaat in gekomen en ook verder afgwerkt met staalplamuur en pvc coating en vervolgens in kleur gespoten. dat terwijl je na montage van de modderkuip er niets meer van ziet. Maar ja, het moest deftig he.
Nu nog even het koplampsproeiermotortje van een nieuw keerringetje voozien en dan is ze weer 100% in orde.
Oh nee, de koppeling zit er ook nog aan te komen.
(en natuurlijk een pedaalwisseling en een onderstelupdate.........eigenlijk is een Alfa nooit af)