Nee, Alfa heeft eindelijk bekend gemaakt hoe de nieuwe kleine gaat heten: Burka...Ze heeft het koud geloof ik.
Nee, Alfa heeft eindelijk bekend gemaakt hoe de nieuwe kleine gaat heten: Burka...Ze heeft het koud geloof ik.
Alfa Mito? Okay, bekt lekker...Ze gaat Mito heten. !
bron: autoweek.nlDe soap rond de naam van de kleine Alfa Romeo, in de volksmond ‘Junior’ genoemd, blijft voortduren. Nadat Junior en ‘Furiosa’ werden afgeschoten, lijkt het er nu op de auto ‘Mito’ gaat heten.
Dat meldt de website Progetto955, die geheel gewijd is aan de totstandkoming van de kleine Alfa Romeo. ‘De website die op geen enkele manier met Alfa Romeo verbonden is’ heeft ontdekt dat in de Verenigde Staten, België, Engeland, Italië en Duitsland de domeinnaam ‘alfamito’ is geclaimd. Mito is het Italiaans voor ‘mythe’.
Alfa Romeo maakte het zichzelf in de afgelopen maanden wel heel moeilijk door een internationale wedstrijd uit te schrijven voor de naam van het nieuwe model. Het uiteindelijke resultaat van de internetdemocratie was namelijk ‘Furiosa’. Dat woord betekent in enkele Zuid-Europese landen vrij vertaald ‘boze lesbienne’, iets waar het Italiaanse merk zich niet aan wilde wagen.
De ‘Mito’ staat niet op de Autosalon van Genève. Wel verwachten we binnenkort meer informatie over de Italiaanse Mini-killer.
Echt waar?. Ben een paar jaar geleden met ene Mito op stap geweest met de toen gloednieuwe 156 GTA AutoDelta, voor mij de meest indrukwekkende Alfa waar ik ooit in gereden heb.Ze gaat Mito heten. !
Leo.