gaan we weer eens
ergens op het oude forum staat een vrijwel gelijke discussie toen de 156 eraan kwam.
Voor de een is een bertone de laatste echte Alfa, voor de ander de Sud, voor die persoon 2 straten verderop een Giulietta, daar tussenin woont iemand voor wie de 75 de laatste echte Alfa is. Dan hebben we weer iemand die in een wijk verderop woont en waarvoor de 155 vanwege de DTM successen de laatste echte Alfa vertgenwoordigde want met de 156 zou niet geraced gaan worden. en dat was pas echt een fiat en geen veredelde Fiat croma of Saab. Nu is de 156 dubieus maar door de meerderheid wel geaccepteerd als een "echte" Alfa, de 147 bijna geaccepteerd maar is de opvolger aan de beurt. lachen, elk volgend model is volgens iemand wel geen echte Alfa.
Waarom mag je geen kritiek op Alfa's hebben en voor een ander merk kiezen? het zijn nou eenmaal italiaanse wagens en die hebben gebreken hoe hard ze momenteel ook werken die gebreken tot het verleden te laten behoren en hoe succesvol ze daarin ook zijn. Duitsers hebben dat, Amerikanen, Jappen (
behalve Metsubsidie EVO's natuurlijk
& de laatste echte Bertones, de brievenbussen, de GTV's daarna zijn allemaal neppers en slappe aftreksels van de Scalino's). allemaal hebben ze wel iets en omdat ze iets hebben kiezen we ervoor & soms kiezen we voor iets anders omdat we weten dat we nu eenmaal maar beter even een moddelletje overslaan.
de 156 was de dood vanAlfa, de Brera, de GT , de 8c zijn weer wel echte Alfa's. Hebben ze wel mooi aan het succes van de 156 te danken. Waar hebben we het over. lijkt wel religie.