Met een knipoog naar Tom vanuit het andere klokjes topic...
Mijn zeer gebruikte Alfa chronograafje... noem het maar "patina"... heeft aan mijn pols al behoorlijk wat wat hoeken van de wereld gezien en e.e.a. meegemaakt...
Laatste grote event dat we samen meegemaakt hebben is dat ik in het donker door de "waakherder" van een Belgische garagist aangevallen werd en hij met z'n tanden achter het bandje bleef haken (de herder... niet de garagist...)... bandje brak... horloge viel op de grond en dat was exit uurwerk... van alles geprobeerd om te laten repareren... juwelier na juwelier maar steeds nul op het rekest... horloge is destijds in opdracht van A.R. NL gemaakt door een een Nederlands bedrijf dat ze ergens (meen Zwitserland) in elkaar lieten schroeven en ze hadden geen onderdelen meer... heeft een aantal jaren in de kast gelegen... en werd zeer gemist...
Toch maar weer eens een poging gedaan... bedrijf intussen verhuisd... toch weer gevonden... gebeld en verhaal gedaan over hoe erg ik het horloge miste... "Stuur maar op! Dan gaan we kijken wat we kunnen doen!" sprak de vriendelijke dame aan de andere kant van de lijn....
Een paar weken later werd er een pakketje afgeleverd met mijn weer werkende horloge en een bescheiden rekening van slechts 70 Eurios... ze zijn op zoek gegeaan naar een passend uurwerk (moet tenslotte 3 wijzersets aandrijven op de juiste plaats en de bediening van 3 knoppen accepteren...), was best een klus maar ze hebben hem gevonden en ik was zo blij als een kind en mijn dank was GROOT!
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...