De eerste reaktie
Lekker hoor,
kom ik thuis ligt er een envelop van het CJIB met de mededeling of ik een bedrag van €. 93,= euro graag wil overmaken wegens het plegen van een overtreding.
Plaats van delict: Dordrecht
Datum 04-01-2008
Tijdstip: 22:32
Overtreding: 23km te hard op de Provincialeweg (73km/u waar maar 50km/u mag)
Ten eerste heb ik helemaal niets te zoeken in Dordrecht.
Ten tweede op de datum van de overtreding was ik thuis met familie uit Italie.
Ten derde zulke onzinnige overtredingen gebeuren mij gewoon niet.
Gelukkig beschikken ze over fotofilm-materiaal dus heb ook het volgende bezwaar ingediend:
Geachte heren/dames,
hierbij mijn bezwaarschrift met betrekking tot de gepleegde overtreding volgens beschikkingsnummer ....... op 04 januari 2008
De reden van bezwaar is dat ik helemaal niets te zoeken heb in Dordrecht, daar absoluut niet ben geweest, daar geen familie en/of vrienden heb wonen en zeker niet op een vrijdagavond na een lange dag werken in Den Helder (wonende te Schagen) en zeker niet rond de klok van 22:32 uur.
Daarnaast had ik op de bewuste dag, eigenlijk al de hele week, bezoek van mijn familie uit Italie die dat kunnen beamen echter denk ik niet dat jullie dit als bewijs goed zullen keuren.
Ik lees op de beschikking dat er een fotofilm is gemaakt en zou deze graag willen bekijken en beoordelen: benieuwd wie er met een bepaald kenteken in de ronde rijd die dezelfde als de mijne is of er op lijkt. Zowel het voorste als achterste kenteken die op mijn auto zitten hebben bepaalde kenmerken waardoor ik deze uit 100 kan herkennen.
Daarnaast ie er op de foto, neem ik aan, duidelijk te zien welk automerk en type de overtreding heeft gepleegd: ook hieruit kunnen we snel gaan zien of het daadwerkelijk mijn voertuig is die, zover ik weet, de enige er zo uitziet in Nederland (meerdere faktoren zullen dat bewijzen).
En overtreding is een overtreding en die moet gewoon betaald worden, daar heb ik absoluut geen probleem mee: regels zijn er om gehandhaafd te worden en bij overtreding moet men gewoon de consequenties nemen.
Maar het mag ook duidelijk zijn dat als er geen overtreding is gepleegd deze niet betaald moet worden.
Uw bericht met antwoord en fotomaterialen tegemoet ziend,
hoogachtend
Nu maar ff afwachten wat er allemaal gaat gebueren nadat ze mijn bezwaarschift hebben ontvangen.
Ik meen het echt heren: ben op die dag absoluut niet in Dordrecht geweest, ik heb daar ook helemaal niets te zoeken.
Maar goed, de foto's zullen meer laten zien neem ik aan.
----------------------------------------------------------------------
De tweede reaktie
Gisteren bericht gehad, bezwaar was ongeldig verklaard door het CVOM
Dit is de genomen foto:
Gisteren avond een foto van mijn auto genomen rond de klok van 22:30 uur:
Direkt weer een bezwaar ingediend met de hierboven foto erbij gedaan naast nog eentje die ik nog had die overdag was genomen.
Bezwaar om de volgende punten als extra aangeduid:
1) Kenteken niet voorzien van blauwe NL sticker aan de linkerkant
2) Auto heeft donkere kleur terwijl de mijne lichtgrijs is
3) Alfa Romeo 156 heeft nooit een kentekenplaat tussen de achterlichten gehad, terwijl de auto op de foto dat wel heeft.
4) Achterlichten zijn heel anders en groter van formaat
5) Auto op de foto lijkt wel een BMW
Net bij het Politibureau in Schagen geweest om een melding te maken dat er iemand anders met mijn kenteken de Nederlandse wegen onveilig maakt :-\
Helaas konden ze daar niets voor me doen en raden me aan om kontakt op te nemen met het Politiebureau in Dordrecht.
Echter liepen ze met me mee naar buiten om te zien of de auto op de foto daadwerkelijk niet de mijne was en ze kwamen tot dezelfde conclusie: op de foto is duidelijk een andere auto.
Thuis gekomen kontakt opgenomen met Dordrecht om melding te maken van het gebeuren: alle gegevens doorgegeven, ook het nummer van de genomen foto en gevraagd of ze in de gaten wilde houden wie mogelijk bij hun in de buurt hetzelfde kenteken had.
Doorgegeven dat het mogelijk een BMW was maar dat ze zelf ff goed naar de foto moesten gaan kijken want het is duidelijk geen Alfa Romeo en zeker geen 156 gezien deze de kentekenplaat absoluut niet tussen de achterlichten heeft maar lager in/op de bumper.
Advies was om iig weer een bericht te sturen naar het CVOM met een paar foto's van mijn eigen auto, iets wat ik vanochtend al had opgestuurd.
Nu maak ik me niet zo druk meer om de bekeuring want dat zit wel goed: daarnaast heb ik een melding gemaakt in Dordrecht waardoor ik me ook wat veiliger voel. Voor hetzelfde geld gaat die ei*el straks iets doen wat niet mag met zijn auto en komen ze weer hier aan de bel trekken.
Wordt allemaal vervolgd.
PS
Mocht iemand deze auto met mijn kenteken rond zien rijden laat me dat ff weten
Daarnaast vraag ik me af.....is het een BMW als jullie het zo zien?