Roeltje 164

RE: 3.0 V6 24V naar 3.2 V6 24V

ma feb 11, 2008 00:20

En??? verder..............

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 3.0 V6 24V naar 3.2 V6 24V

ma feb 11, 2008 00:40

Carterpan zelf maken is geen onoverkomelijk probleem.... gewoon de flens van de originele pan afslijpen (of namaken..) en daar een mooie bak aanlassen. :roll:

Vliegwiel moet je ook behouden en dus voorzien van de een of andere constructie die aansluit op de cardanas. Vliegwiel moet je namelijk behouden voor de BDP sensor...

24v spruitstukken schijn je aan te kunnen passen voor gebruik in een 116, maar dat weet ik niet zeker en zal zeker niet zo heel makkelijk zijn. wel is het aan te raden dan meteen maar de hele uitlaat aan te pakken aangezien de voorpijpen van een 24v een aardig stukje dikker zijn als die van een 12v.

Ook zou ik met een TS eindoverbrenging gaan rijden om te zorgen dat de auto lekker aan het gas hangt. De 24v draait zo'n 1000 toeren meer als de 12v en heeft onderin wat minder kracht. een kortere bak zorgt ervoor dat hij lekkerder oppakt en je haalt nog steeds dezelfde snelheden in de versnellingen doordat je verder door kunt halen met een 24v. :P

Inlaatspruitstuk moet je ook aanpassen anders zit de gasklep verkeerd. Ook de olievuldop wil je verplaatsen, zit anders onder de hoofdremcilinder.

3.2 GTA motor moet met een mooi open uitlaatsysteem en een goede chip toch wel een 275 pk kunnen maken. Als je een mooie 75 1.6 oid neemt als basis en die dan zo licht mogelijk maakt moet je toch wel rond de 1000 kilo uit kunnen komen. Heb je een leuke auto dacht ik zo... vooral las je dat 1.6 achterop laat staan. :twisted:

Lang leve de Sleepers! :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 846
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 17:53
Locatie: Westdorpe
Contacteer: Website

Re: RE: 3.0 V6 24V naar 3.2 V6 24V

di feb 12, 2008 00:52

Alleeen de inlaatnokkenassen zijn anders, en dat scheelt toch wel wat schijnbaar... 8)
Ja,t scheelt zeker , heb ze erin , voorlopige conclusie tot 4000 rpm mis ik gevoelsmatig 100.NM :shock: , en bij 6000 rpm komt er 6 pk bij, :roll: 25febr. gaat ie op rollenbank voor preciese gegevens.
Ed

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: 3.0 V6 24V naar 3.2 V6 24V

di feb 12, 2008 06:11

Oei, dat zijn slechte berichten, om wat voor motor gaat het?
Heb tot nu toe alleen maar positieve verhalen gehoord

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 846
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 17:53
Locatie: Westdorpe
Contacteer: Website

RE: 3.0 V6 24V naar 3.2 V6 24V

di feb 12, 2008 09:19

GTa , waar eerst dus 2.5/ 3.0 assen inzaten,heb nog t oude injectiesysteem, .Is iets sneller dan een 164 3.0 24v, maar eigenlijk te verwaarlozen, de 25e weten we meer
Ed

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8047
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: 3.0 V6 24V naar 3.2 V6 24V

di feb 12, 2008 15:25

GTa , waar eerst dus 2.5/ 3.0 assen inzaten,heb nog t oude injectiesysteem, .Is iets sneller dan een 164 3.0 24v, maar eigenlijk te verwaarlozen, de 25e weten we meer
Ed
Ed zullen we voor die tijd ff sprinten om te kijken waar ik sta met de 156?? :wink:

Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 846
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 17:53
Locatie: Westdorpe
Contacteer: Website

RE: 3.0 V6 24V naar 3.2 V6 24V

di feb 12, 2008 17:39

Ja, strak plan :D

Gebruikersavatar
m.brandon
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 681
Lid geworden op: vr jan 14, 2005 20:32
Locatie: Amsterdam

Re: RE: 3.0 V6 24V naar 3.2 V6 24V

zo mar 02, 2008 21:53

GTA inbouwen in een 33, dat is pas veel werk... :wink: en dan eigenlijk ook nog achterwielaandrijving erbij. [-o<
De dag dat jij dat voor elkaar krijgt sta ik bij je op de stoep om hem te kopen. Ik word al gek bij de gedachte :lol: :lol:
Nu: Koos Alfaloos

Gehad:
OMGWTF
Giulia 1300 Super met Arese 1750 blok en sper-dif
Giulia 1300 Super
156 2.4 JTD squadra tuning
GTV 2.0 V6 TB
156 1.9 JTD squadra tuning
145 1.7 16V

Gebruikersavatar
Crips
Junior Member
Junior Member
Berichten: 86
Lid geworden op: vr dec 28, 2007 18:11
Contacteer: Website

RE: 3.0 V6 24V naar 3.2 V6 24V

wo mar 05, 2008 10:55

Er is ook een projectje van een Alfa 145 met een 3,2 GTA blok! Beetej ombouwen en het past gewoon hoor, maar ook hier het devies; plaats een 3,2 GTA blok en ga niet een 3.0 ombouwen! Een link naar de 145 zal ik even zoeken!
'11 Giulietta 1750 TBi QV, vroemm!
'05 147 Selespeed Distinctive, verkocht!

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6972
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: 3.0 V6 24V naar 3.2 V6 24V

wo mar 05, 2008 12:06

Een 145 of een 33 is toch nog wel een aardig verschil hoor! :shock: daaar krijg je echt geen v6 in zonder ernstige aanpassingen aan de carrosserie.
Zo heeft een 33 geen subframe zoals een 145 en zit er bij een 33 een hele grote bak in de motorruimte waar de accu e.d. in zit. Gaat niet lukken.

Trouwens een gewone 3.0 24v of een 3.2 GTA zit aan de buitenkant geen verschil in, is een andere krukas en andere nokkenassen voornamelijk (ok, een ander inlaatspruitstuk waar GTA opstaat..). GTA motor is wel aardig duurder in de aanschaf. :(

Die 145 met 3,2 GTA motor stond op het SS 2007 ook, heb nog een hele tijd met die Duitser staan praten over hoe het precies gedaan was. Dit jaar zou hij weer komen... :D
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: 3.0 V6 24V naar 3.2 V6 24V

wo mar 05, 2008 12:25

Laatst gewijzigd door alfaqv75 op wo mar 05, 2008 12:27, 1 keer totaal gewijzigd.
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8047
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: 3.0 V6 24V naar 3.2 V6 24V

wo mar 05, 2008 12:26

......; plaats een 3,2 GTA blok en ga niet een 3.0 ombouwen!
Als je voor een fractie van de 'gtablok' kosten bijna (en dan bedoel ik echt bijna) net zoveel fun en pk's wilt neem dan gewoon een 3 liter uit een 166.. :idea:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Gebruikersavatar
Crips
Junior Member
Junior Member
Berichten: 86
Lid geworden op: vr dec 28, 2007 18:11
Contacteer: Website

RE: 3.0 V6 24V naar 3.2 V6 24V

wo mar 05, 2008 13:59

misschien was het toch een kijkje waard; http://www.alfisti.net/index.php?id=875&L=1
'11 Giulietta 1750 TBi QV, vroemm!
'05 147 Selespeed Distinctive, verkocht!

cmva
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 846
Lid geworden op: vr jan 13, 2006 17:53
Locatie: Westdorpe
Contacteer: Website

Re: RE: 3.0 V6 24V naar 3.2 V6 24V

wo mar 05, 2008 21:43

......; plaats een 3,2 GTA blok en ga niet een 3.0 ombouwen!
Als je voor een fractie van de 'gtablok' kosten bijna (en dan bedoel ik echt bijna) net zoveel fun en pk's wilt neem dan gewoon een 3 liter uit een 166.. :idea:
Grtz,fRank
Bel nog wel eens bedrijven ,maar echt goedkoop vindt ik ze toch niet ,die uitgebouwde, niet draaiend te horen , zelden meer dan 80.000 km gelopen 3.0 v6 blokken.
Ed

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8047
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: 3.0 V6 24V naar 3.2 V6 24V

wo mar 05, 2008 22:49

......; plaats een 3,2 GTA blok en ga niet een 3.0 ombouwen!
Als je voor een fractie van de 'gtablok' kosten bijna (en dan bedoel ik echt bijna) net zoveel fun en pk's wilt neem dan gewoon een 3 liter uit een 166.. :idea:
Grtz,fRank
Bel nog wel eens bedrijven ,maar echt goedkoop vindt ik ze toch niet ,die uitgebouwde, niet draaiend te horen , zelden meer dan 80.000 km gelopen 3.0 v6 blokken.
Ed
Ja kijk je moet natuurlijk wel de weg weten he...! :lol: :wink:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Terug naar “Tuning onderwerpen”