Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6909
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

ma mar 03, 2008 00:10

Als je een kenteken zou dupliceren is het wel zo slim om een kenteken te pakken van een auto die gelijk van merk, model, kleur en bouwjaar is.... de politie trekt ook gewoon onder het patrouileren kentekens na en zou een BMW met een alfa plaat erop meteen laten stoppen terwijl als het opgevraagde kenteken van een zelfde soort bmw is ze er waarschijnlijk verder nhiet naar kijken(mits er niets met dat kenteken aan de hand is, zoals verlopen apk oid..)

CJIB leest gewoon het kenteken van de foto af en verstuurt de acceptgiro/boete, controle kost veel teveel geld en het foutenpercentage is waarschijnlijk niet zo hoog. Daarom moet een ieder altijd goed nadenken of hij echt op dat moment op die plaats gereden heeft en niet zomaar klakkeloos betalen.

Succes ermee, maar het lijkt me duidelijk dat dit wel goed komt... 8)
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

chopmax
Member
Member
Berichten: 162
Lid geworden op: wo jun 06, 2007 22:14
Locatie: Den Haag

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

ma mar 03, 2008 00:15

Politie mag wel eens investeren in iets betere camera`s, iedere kenteken met een beetje straatvuil is zo helemaal al niet meer leesbaar.
Gehad:
33 Zwart 1.7 8v, olieboot
33 Rood 1.7 16v, van de sloop gered.
33 Groen 1.4 8v, To do: Voorruit, distributie, grote beurt.
Project:?? Mistery car.

Gebruikersavatar
@PM
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3000
Lid geworden op: vr mar 24, 2006 01:37
Locatie: IRL

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

ma mar 03, 2008 00:24

Ik heb eens met succes bezwaar aangetekend tegen een bekeuring die wel degelijk terecht was (iig had ik daar rond die tijd gereden en de snelheid zal ook wel te hoog zijn geweest). Ik vraag me nog altijd af of ze het niet de moeite vonden (was zo'n 60 gulden (ja zo lang geleden) geval), of dat ze moeite hadden met het feit dat het kenteken een Y, een V en een T bevatte (probeer die drie letters maar eens van elkaar te onderscheiden van een afstandje of op een slechte foto).
Alfa Romeo Alfetta GT 2.0
Alfa Romeo GT 3.2 V6
Škoda Octavia combi D 110 kW
SCARB 4835

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6909
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

ma mar 03, 2008 00:31

Als bezitter ben je verplicht er voor te zorgen dat je kenteken vanaf een bepaalde afstand leesbaar is, anders ben je ook in overtreding... :wink: Kunnen ze je natuurlijk lastig een boete voor thuis sturen maar als ze je aanhouden heb je de poppen aan het dansen. :(
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

ma mar 03, 2008 10:05

Tja, heb hetzelfde ook een eer mee gemaakt, zo zou ik verkeerd geparkeerd hebben gestaan in zandvoort....

Werd toen gelijk kwijtgescholden bij het eerste beroep.

Ik denk echter dat je jouw beroepschrift niet helemaal goed hebt geschreven, zo ontkracht je zelf al je eigen bewijs (nooit doen) en zitten er hier en daar veronderstellingen die je beter niet kan neerzetten. Maar goed, kost je altijd tijd en moeite!! Succes ermee!
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Max__623

Re: Bekeuring ontvangen maar .......

ma mar 03, 2008 10:55


Dit is de genomen foto:

Afbeelding

Afbeelding

Zou het kunnen dat dit 1 van de laatste nieuwe modellen 5 of 3 serie is ???

Ik ben vrijdag in maastricht geweest, zo rond een uur of 4 in de middag...
ik reed van lanaken (waltwilder) maastricht binnen (voorbij een nieuw sportcomplex/ golfterein)
ik bolde uit richting een rood licht om linksaf te gaan, aan het rijvak aan de rechterkant (voor rechtdoor te gaan) stond een donkere bmw met een nummerplaat zonder NL op en begon ook met 99-p*-** de andere herinner ik me niet meer ... toen het groen werd knalde die er volgas vandoor... waren 2 jonge kerels

hopelijk krijg je er geen boetes meer van binnen en worden die gasten in de bak gesmeten

grtz max

Gebruikersavatar
bralfa
Guru
Guru
Berichten: 1837
Lid geworden op: vr dec 31, 2004 16:57
Locatie: Lobith
Contacteer: Website

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

ma mar 03, 2008 11:47

Mmmm allemaal erg vervelend.

De vergroting van het kenteken is een digitale bewerking van het origineel. Hier is al een "karakterherkenning" toegepast. (Noem het een automatische digitale bewerking)

Als ik naar het origineel kijk lijkt mij de eerste letter van de laatste combinatie toch een G ipv. een D.

Maar tis helaas aan de behandelende ambtenaar hoe t vervolg gaat lopen... Iig sterkte met je bezwaar.
Shut up and ride!

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

Re: RE: Bekeuring ontvangen maar .......

ma mar 03, 2008 12:15

Als ik naar het origineel kijk lijkt mij de eerste letter van de laatste combinatie toch een G ipv. een D.
99-pg-gs is en peus 206. :? Dat is het toch echt niet..
Het moet wel een beetje lastig gaan, anders ben je veel te snel klaar!

Gebruikersavatar
Ed[33]
Member
Member
Berichten: 145
Lid geworden op: vr jan 21, 2005 20:42
Locatie: Limburg, Belgie

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

ma mar 03, 2008 15:28

98-PG-DS is "toevallig?" een BMW 3 serie... nah, is een break versie
33/3 1.5ie '92 >> verkocht :cry: <<
156sw 2.0 TS '01 >> overleden :shock: <<
156 1.9 JTD '01 >> nu :-) <<

Gebruikersavatar
SilverShadow
Member
Member
Berichten: 117
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 22:06
Locatie: Noord Holland
Contacteer: Website

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

ma mar 03, 2008 17:11

Hedenmiddag bij het Politiebureau te Schagen geweest om Proces Verbaal op te laten stellen ivm vervalsing en rondrijden met mijn kentekennummer.
Alles is netjes genoteerd en de auto is een paar keer op de foto gezet: weer werd er aangegeven dat de auto op de foto zeker niet de mijne is.

Daarna ff met het RDW gebeld (op advies van de Politie) en gevraagd wat hun zelf nog aan kunnen doen.
Het enige was dat ik het hele verhaal ook naar hun moest toezenden/laten komen met daarbij kopies van de foto's die genomen waren, foto's van mijn auto, kopie van de bekeuring en alle verhalen erbij (instantie die ik had gebeld, maatregelen die ik had genomen, etc.etc.)

Hun zouden het allemaal gaan opnemen en binnen een dag of 14 zou ik dan een nieuwe kenteken krijgen met de daarbij behorende papieren (deel 1, 2 en 3). Enige kosten die ik zou maken waren die van de nieuwe platen.

Moet ik het nou zover laten komen om me volledig in te gaan dekken?
Wie zeg me dat het niet weer een keer gaat gebeuren?
Wat is jullie mening?

Dordrecht op de hoogte, Schagen op de hoogte, CMOV op de hoogte, RDW straks op de hoogte.
Un giorno senza un sorriso è un giorno non vissuto.
Mijn Site
'82 Alfa Romeo Alfetta 2.0
'84 Alfa Romeo Alfasud TI 1.5
'04 Alfa Romeo 156 2.0TS 16V

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

ma mar 03, 2008 17:30

Pardon? Jij zou kosten moeten maken voor nieuwe platen terwijl een of andere ****** met valse platen rondrijdt? Je hebt al tijd genoeg geïnvesteerd om je onschuld te bewijzen. Laat de politie die vervalser maar opsporen.

Gebruikersavatar
diele
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2180
Lid geworden op: wo okt 19, 2005 21:39
Locatie: Trans-Axel City 130 km van Zolder.
Contacteer: Website

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

ma mar 03, 2008 18:42

Volgens mij is het een E34 5-serie...
75 1.8 ie

Landcruiser
MB 320 CR Diele-Tech Reesert
W211 200 cdi
MB 300 CE Reesert.

Gebruikersavatar
tommie
Guru
Guru
Berichten: 1063
Lid geworden op: di sep 27, 2005 21:51
Locatie: Doetinchem

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

ma mar 03, 2008 18:58

geen E46?


Afbeelding

Vreemd verhaal in ieder geval, succes ermee!
Aerodynamics are for people who can't build engines

1st ride: AR 75 EPOCA 1.8 IE 1992 Grigio Chiaro Met. met 1800 carbs

Gebruikersavatar
SilverShadow
Member
Member
Berichten: 117
Lid geworden op: vr mar 04, 2005 22:06
Locatie: Noord Holland
Contacteer: Website

Re: RE: Bekeuring ontvangen maar .......

ma mar 03, 2008 21:41

Pardon? Jij zou kosten moeten maken voor nieuwe platen terwijl een of andere ****** met valse platen rondrijdt? Je hebt al tijd genoeg geïnvesteerd om je onschuld te bewijzen. Laat de politie die vervalser maar opsporen.
Ben het helemaal met je eens Dinky Boy maar straks hebben ze iets gedaan en de omstanders hebben alleen maar het kentekennummer genoteerd dus bij wie denk je dat ze zullen gaan aankloppen :?:
Dan maar een paar platen armer maar wel weer rustig op de weg kunnen gaan zonder problemen.

@Tommie...
Als ik het zo bekijk zijn de achterunits opgebouwd uit 2 delen terwijl de E46 er 3 heeft op de hoeken.
Un giorno senza un sorriso è un giorno non vissuto.
Mijn Site
'82 Alfa Romeo Alfetta 2.0
'84 Alfa Romeo Alfasud TI 1.5
'04 Alfa Romeo 156 2.0TS 16V

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: Bekeuring ontvangen maar .......

ma mar 03, 2008 21:45

(...) maar straks hebben ze iets gedaan en de omstanders hebben alleen maar het kentekennummer genoteerd dus bij wie denk je dat ze zullen gaan aankloppen :?:
Dan heb je in ieder geval die foto's uit Dordrecht nog om aan te tonen dat jij het niet hoeft te zijn geweest 8)

Terug naar “Het Forum Café”