Uit ervaring weet ik dat dat te zwaar voor de aanhanger (en de 33). Weegt best door...Aanhangertje vol...
(paar keer rijden dus)
Uit ervaring weet ik dat dat te zwaar voor de aanhanger (en de 33). Weegt best door...Aanhangertje vol...
Vandaag had ik eens een avondje niets te doen, dus me maar even me die trilling bezig gehouden. Eerst de voorwielen vervangen door 2 absoluut kaarsrechte wielen. Trilling was wel wat minder maar was zeker nog niet weg. Bij een vorige rit was me ook al een vage lichte tik opgevallen bij lage snelheid. Alsof er een balanceerloodje los zit, ik ging er vanuit dat het dat ook was (en dat dat ook de trilling veroorzaakte). Die tik zat er ook nog steeds, geen balanceerloodje dus. Nog wat verder rijden, beetje spelen met koppeling en remmen en de tik gaat weg bij intrappen van de rem.... dus ik verdacht meteen de remschijven. Die dus maar even afgehaald en ja hoor, linksvoor krom ... schijven maar vervangen door 2 andere (die nog bijna nieuw zijn zelfs) .... tik weg, trilling weg, Jeroen blij ... de 2 voorwielen (met lichte onbalans dus) verplaatst naar achter en die naar voren zodat er tenminste weer 4 dezelfde velgen onder zitten... zit nu dus een lichte trilling achteraan, maar meer als een kriebelende k*nt hou je daar niet aan overVandaag voor het eerst een flink stuk gereden. Heen en weer naar de nieuwjaarsreceptie. Toch ongeveer 200 km gereden vandaag. Ze doet het echt prima. Klein minpuntje is erbij gekomen, namelijk dat er een trilling in het stuur zit tussen de 100 en 120 km/h, daaronder of erboven is er niets aan de hand
hmmmm, das bijzonder ja.Schijf krom en geen trilling tijdens het remmen? Apart.
hoogte slag?Schijf krom en geen trilling tijdens het remmen? Apart.
Ovalen rijmschijven? Dat is toch ook wel bijzonder lijkt mehoogte slag?Schijf krom en geen trilling tijdens het remmen? Apart.
Dat zou inderdaad heel bijzonder zijnOvalen rijmschijven? Dat is toch ook wel bijzonder lijkt me
Banden zijn pas geleden gebalanceerd (want nieuw) dus dat is het niet.Dat zou inderdaad heel bijzonder zijnOvalen rijmschijven? Dat is toch ook wel bijzonder lijkt me
Maar er word gedoeld op hoogteslag in de velg(en)
En dan krijg je inderdaad heel vreemd gehobbel.
Ik heb zelf ook 1 velg waar hoogteslag in zit.
Breng je velgen maar eens weg om te balanceren, dit zal niet lukken.
Een beetke modern bandenapparaat zal vertellen dat er dan hoogteslag in je velg zit....
Groetjes,
Marc
Dat is inmiddels gedaan, net als:Nog wel eventjes een beetje bitac ovr die spuitnevel heenzetten...
Klopt ... die moet nog ... schijnen passagiers weinig last van te hebben, je hoeft het blok niet te tillen nu hoormis ik nu 'voorste motorsteun vervangen' in het rijtje? Durf ik dan wel mee???