jan bert

RE: mijn alfa... wat nieuwe foto's

di mei 03, 2005 08:55

hier gaat mijn zelfbevlekking verder!!.... met dank aan mijn EOS'je
even de beek opgezocht en gekeken of ik nog mooie plaatjes kan schieten 8)

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

Afbeelding

zelf wel tevreden over het resultaat

matra sports
Guru
Guru

di mei 03, 2005 10:53

de foto's zijn oke. wil je de beginselen van de fotografie ietwat verder uitdiepen. er ligt een leuk boekwerkje in de winkel : licht en belichting.
gebruik je wel eens een pola-filtertje ?

groeten
jos

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Contacteer: Website

Re: RE: mijn alfa... wat nieuwe foto's

di mei 03, 2005 10:56

de foto's zijn oke. wil je de beginselen van de fotografie ietwat verder uitdiepen. er ligt een leuk boekwerkje in de winkel : licht en belichting.
gebruik je wel eens een pola-filtertje ?

groeten
jos
Zo te zien zijn de foto's met een digi gemaakt.
Tenzij je een wat duurdere uitvoering hebt zijn er geen pol.filters voor te krijgen.

Het geeft wel een schitterend effect die wanneer je een verstelbare hebt van B&W naar behoeven kunt stellen :wink:

matra sports
Guru
Guru

di mei 03, 2005 11:36

ook niet bij de hama ??

jan bert

di mei 03, 2005 18:10

ik heb wel een pola-filter. de foto's zijn analoog geschoten met een canon eos300V. helaas heeft het kruitvat ze op 10*15 afgedrukt op een teleurstellende kwaliteit (geen briljant foto's maar ander crappy papier :evil: )
laatste keer dat ik daar iets ontwikkel. daarna op een nog meer crappy TRUST (never trust one) scannertje gelegd. vandaar de wat wazige kwaliteit. maar de foto's oppapier vond ik ook al matig.
bedankt voor de tip! ik heb het filter nog maar net en ben wel een beetje ermee aan het draaien geweest zodat schitteringen wegvielen, maar het is allemaal nog een beetje experimenteren.

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 03, 2005 18:27

Zijn de foto`s voor het archief? Nog steeds van plan om hem te verkopen? :wink:

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 03, 2005 21:48

Als ze zo doorgaan met foto's afdrukken zijn ze binnenkort failliet bij Kruidvat :biggrin:
Tja en trust ](*,)
Dacht echt dat het een mindere kwaliteit digi was :?
Sorry :wink:

jan bert

di mei 03, 2005 22:26

@KAS: Ah! damn! ik zit steeds meer te twijfelen!!! gisteren belde er nog iemand voor. die had interesse in "je alfaatje. selluf hebt ik dr owk een gehad oowk een ameejriekaatsje" (oftewel deze hagenees heeft spijt dattie hem weg gedaan heeft. ik ben er ook bang voor dak spijt krijg. toen ik hem aan de lijn had, dacht ik nog: ...! wat moek nou doen!?!??"") dus ik heb de boot een beetje afgehouden. hij vond het bod dat ik had gehad op marktplaats (2500 euro) belachelijk. dus ik denk dat ik er financieel met hem wellicht uit zou komen, al vond hij mijn vraagprijs wat hoog.
ik vraag er niet voor niets aardig wat eurtjes voor :lol:
kortom: ik denk dat ik hem voorlopig nog hou! :P

@AlfettaOwner:
eigenlijk zonde he? dat ik een spiegelreflex gebruik en daarna alles fout doe wat er maar fout KAN gaan (kruitvat en trust) die lui van trust sponsoren ook niet voor niets minardi (slechtste team) denk ik maar. kruitvat naait haar klanten omdat er op de enveloppes gewoon nog steeds het opschrift "BRILJANT FOTO"S" staat. terwijl het kodak papier is. niet meer het oude vertrouwde briljant (wat ook echt briljant was naar mijn mening).
hoe dan ook: tijd voor een digi! maar dan wel een goede (olympus 8080 ofzo). het vakantiegeld van eind deze maand is al meerdere keren gespendeerd in gedachten....

KAS
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: mijn alfa... wat nieuwe foto's

di mei 03, 2005 22:40

@KAS: Ah! damn! ik zit steeds meer te twijfelen!!! gisteren belde er nog iemand voor. die had interesse in "je alfaatje. selluf hebt ik dr owk een gehad oowk een ameejriekaatsje" (oftewel deze hagenees heeft spijt dattie hem weg gedaan heeft. ik ben er ook bang voor dak spijt krijg. toen ik hem aan de lijn had, dacht ik nog: ...! wat moek nou doen!?!??"") dus ik heb de boot een beetje afgehouden. hij vond het bod dat ik had gehad op marktplaats (2500 euro) belachelijk. dus ik denk dat ik er financieel met hem wellicht uit zou komen, al vond hij mijn vraagprijs wat hoog.
ik vraag er niet voor niets aardig wat eurtjes voor :lol:
kortom: ik denk dat ik hem voorlopig nog hou! :P
Lijkt mij een goede beslissing. :wink: Je weet wat je hebt tenslotte. Eens komt er bij mij ook een V6. Hoe dan ook.

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

di mei 03, 2005 23:28

Tja, Janbert,

Heb zelf een digi voor om het huis etc.
Tevens ook handig voor op vakantie!

Daarnaast gebruik ik ook nog een spiegelreflex en daar kan geen digi aan tippen :wink:
Alleen zijn de digi foto's veel makkelijker om te verwerken via de PC :P

jan bert

wo mei 04, 2005 09:57

nu we het toch over fototoestellen hebben: die eerste drie foto's waar ik ook zo nodig bijop moest zijn geschoten met een olympus camedia 5060 WZ (5 MP semi prof.) wat een super camera is!
zit zelf te denken aan aanschaf van iets dergelijks... maar eerst even sparen! :oops:

AlfettaOwner
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo mei 04, 2005 11:17

Als je op oorlogspad gaat voor een digi kijk dan niet alleen naar de mp.
5 is overigens wel ruim voldoende.
Maar veel belangrijker is de lens welke wordt gebruikt.
Het beste kun je verschillende websites er op na slaan en van daaruit je keuze maken.

Heb zelf een Sony P9 met 4mp.
Echt een superhandig toestel.Heel goede flister en helderheid.
Lange levensduur batterij en degelijk toestel!
Ben ook héél erg tevreden over de kwaliteit!!!!!

Toch de volgende keer MET Carlzeis lens :wink:

Jorix

wo mei 04, 2005 11:40

Wat vinden jullie dan van de huidige generatie digitale spiegelreflexen? Ik zit er zelf steeds meer aan te denken om er zoeentje aan te schaffen, omdat ik de kwaliteit van een SLR wil, maar het gemak van digitaal.

GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo

wo mei 04, 2005 11:43

@Jorix mijn collega heeft net een Canon EOS350D (de opvolger van de 300) gekocht na ongeveer 500 tests te hebben gelezen. En de foto's zijn iid schitterend. De Nikkon d70 moet ook een hele goede zijn en is al gebruikt te koop de Canon EOS300D ook trouwens.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Jorix

wo mei 04, 2005 11:49

@GTV6Corse: En hoe zit het met de snelheid van de camera? Dat is vaak nog een probleem, dan schiet je net een foto als het volgende goede fotomoment zich weer voordoet en je camera nog bezig is met focussen / opslaan / flitser opladen / etc...

@Janbert: sorry als ik het hier teveel offtopic haal.... ;)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”