Wat vind je van de nieuwe Mi.To?

Helemaal geweldig
37%
72
Wel aardig
38%
74
Ik ben positief noch negatief
8%
15
Valt een beetje tegen
11%
21
Drie keer niks
6%
12
 
Totaal aantal stemmen: 194
Spider Frank

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij...

vr mar 14, 2008 07:22

Bron:Autointernationaal.nl

Onthuld! De Alfa Romeo Mi.To! 14-03-2008 05:54

Dit zijn de eerste officiële beelden van de nieuwe Alfa Romeo Mi.To. Nee, niet ‘Mito’ maar Mi.To’. Klinkt als ‘mytisch’, maar met de naam wil Alfa Romeo wil illustreren dat de kleine coupé er nooit gekomen zou zijn zonder samenwerking tussen haar eigen bakermat (Milaan) en het hoofdkantoor van Turijn. Nou ja, als het beestje maar een naam heeft. ‘Junior’ zou veel beter bij de speelse coupé hebben gepast maar het gaat natuurlijk om de auto zelf en die ziet er prachtig uit.

De Mi.To is gebaseerd op de Fiat Grande Punto (en Opel Corsa) en heeft een wielbasis van 2,51 meter. Door de relatief korte overhang voor en achter, komt de totale carrosserielengte 13 centimeter korter uit, op afgerond 3,90 meter. Hiermee is de Mi.To niet overdreven veel groter dan de Mini (3,70 meter en wielbasis 2,47 meter).

Qua styling is de Mi.To overduidelijk herkenbaar als Alfa Romeo, zonder geforceerd ‘retro’ te zijn. Een geslaagd ontwerp met een karakteristieke snuit en achterlichten à la de 8C Competizione. Basismotor is de 95 pk sterke 1,4 liter Starjet 16-kleps benzinemotor uit de Grande Punto. Daarna volgen 2 vermogenversies van de 1.4 T-Jet motor (120 pk en 165 pk). Voor het topmodel is er een 1,8 liter turbo met 230 pk. Er komt (uiteraard) ook een dieselversie. Deze heeft een longinhoud van 1,6 liter en is 120 pk sterk. 6 versnellingen zijn op alle versies standaard en een aantal motoruitvoeringen kunnen worden geleverd met automaat.

Afbeelding
Afbeelding

Spider Frank

Re: RE: De 'Junior' weer wat dichterbij...

vr mar 14, 2008 07:51

Photoshop. Kijk maar naar de grille: klopt niet qua perspectief.
Was dus geen Photoshop 8)

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij...

vr mar 14, 2008 08:06

Als het goed is komt de officiele site met drie foto's dus nog even op die ene extra wachten.
Zag vanmorgen ook direct het bericht op autointernationaal.

Moet nog wel even wennen aan het uiterlijk nu het officieel is.
Vind de voorkant een mix van 147 neus en 8c stijl elementen.

Zijraam aflopend naar achteren ook typisch 8c net zoals de achterlichten.
De uitwaaierende zijflank naar achteren beetje Bravo achtig wat veel auto's tegenwoordig hebben zoals Volvo C30 en ook Lancia Delta.
Vind ik eigenlijk minder mooi.

Helaas moet er tegenwoordig allemaal electronische zooi op de auto's geengineered worden om een "veilig" weggedrag te krijgen.
Vind het jammer dat deze Mi.To [Me too??] een electronische sperdifferentieel krijgt en geen volwaardig Q2 systeem.

Turbomotoren zijn wel lekker.

Kom maar op met de proefrit :lol:
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij...

vr mar 14, 2008 08:11

Hij is echt schitterend.
Maar wielen lijken wel 19"en hij is wel erg laag, natuurlijk gedaan voor de foto, maar hij is echt super.
Lekker dik, naam vind ik ruk, maar hij heeft gelukkig een lekker bekkie.
Dubbele uitlaat lijken nu wel gelijk wat formaat betreft.
Maar is dit de GTA. lijkt me geen instapper.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij...

vr mar 14, 2008 08:58

Hij heeft natuurlijk wel wat weg van een fiat bravo, maar toch is hij prachtig en blijft Alfa toch zijn ware zelf...

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij...

vr mar 14, 2008 09:01

Afbeelding
Dit moet een snelle jongen zijn, getuige de forse Brembo's
Wielen zijn heel mooi, 18"???
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij...

vr mar 14, 2008 09:05

Lijkt me inderdaad 18 inch.. Knap, die wil ik ook wel :roll: :D

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

Re: RE: De 'Junior' weer wat dichterbij...

vr mar 14, 2008 09:18

Photoshop. Kijk maar naar de grille: klopt niet qua perspectief.
Was dus geen Photoshop 8)
Wel: want op dat plaatje hebben de wielen 5 bouten en op de persfoto's 4. Wel een sjop die dichtbij het ware uiterlijk zat, dat wel ;)
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Andretti Molletti

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij...

vr mar 14, 2008 09:33

Ik moet altijd verschrikkelijk wennen... maar ik zeg geen nee.. 8)

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: De 'Junior' weer wat dichterbij...

vr mar 14, 2008 09:38

Photoshop. Kijk maar naar de grille: klopt niet qua perspectief.
Was dus geen Photoshop 8)
Wel: want op dat plaatje hebben de wielen 5 bouten en op de persfoto's 4. Wel een sjop die dichtbij het ware uiterlijk zat, dat wel ;)
Inderdaad, de onderste rand van de voorruit is helemaal verwrongen en zelfs het I-tje op de kentekenplaat (die nergens op slaat) zit scheef.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij...

vr mar 14, 2008 09:50

Maar daarnaast: kek karretje! Doe mij maar een parelmoerwitte met bruin lederen interieur. 165pk lijkt mij voor mij voorlopig wel genoeg.
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij...

vr mar 14, 2008 10:00

Afbeelding

14/03/2008
Alfa Mi.To: World Premiere
With the Mi.To, Alfa Romeo wishes to offer a new generation of Alfa aficionados the most compact sports car ever.

An up-to-date and innovative car, a name redolent of history. The name Mi.To has great evocative resonance for Alfa Romeo, since it was chosen as a sign of a deep-seated link between the past and future of the brand: between Milan, the city of design that brought the car’s style into being, and Turin, which will be responsible for its industrial production. A decision that highlights the brand’s strong desire to consolidate its Milanese roots.

The Mi.To is the first car to be built since the 8C Competizione, Alfa Romeo’s icon of style and technology, from which it borrows certain characteristic traits: the particular shape of the unframed side windows, the three-lobed motif that distinguishes the front bumper, the shape of the headlights and the LED tail lights. The headlights and tail lights represent a distinctive personalised feature: a frame featuring different forms of material processing and colours to create an ultra-stylish eye-liner effect that underscores the car’s style and aggression.

The highly personal dashboard and seats ensure that the interior represents the ultimate expression of Italian style, welcoming yet sporty, with top-quality materials and the closest attention to detail.

The greatest thought has also gone into defining the dimensions, which add up to a compact and dynamic shape: the Mi.To is 4.06 metres long, 1.44 metres high and 1.72 metres wide.

Style, design, and more: performance and technology must always be top-of-the-range in an Alfa Romeo. As all the brand’s models, the Mi.To is able to appeal to the most demanding customers with its exciting driveability, determined partly to the Alfa DNA system. This control acts on the engine, brakes, steering, suspension and gearbox, allowing three different vehicle behaviour modes based on the driving style best suited to the situation or the customer’s wishes: supersporting (Dynamic), town driving (Normal), maximum safety even in difficult grip conditions (All-Weather). Mi.To is the first car in its segment to offer such innovative technological content.

Great performances are guaranteed by a range of 4 engines, all Turbo (petrol and diesel), that currently range from 90 hp up to 155 hp, with the range due to be extended by even higher power ratings.

Performance and handling have been developed and optimised to offer maximum driving satisfaction in complete safety. The Mi.To offers true Alfa Romeo sporting ride, featuring contractive suspensions – standard on all specifications and engines – that considerably reduce roll and maximum active, passive and preventive safety: VDC stability system as standard and a vehicle structure that is already designed to obtain the top EuroNCAP rating in the future.

The Alfa Mi.To will be introduced to the international press during June and will then be gradually introduced from July in all the major markets.


Turin, 14 March 2008

Bron: www.fiatgroupautomobilespress.com
Laatst gewijzigd door Dinky Boy op vr mar 14, 2008 10:02, 1 keer totaal gewijzigd.

Gebruikersavatar
Robbie146
Full Member
Full Member
Berichten: 380
Lid geworden op: za okt 15, 2005 19:44
Locatie: Uden
Contacteer: Website

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij...

vr mar 14, 2008 10:02

yep, staat er op, leuke plaatjes van 12Mb :D
Robert
Spider 1.8TS 1999
Giulietta Sportiva 2013
MiTo 1.4 T-JET 2010
Octavia 4 2022 leasehok
http://www.alfarobbie.com

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij... en heet Mi.To

vr mar 14, 2008 10:12

Ik vind het maar niets, vooral de neus (met name de koplampen) vind ik lelijk :cry:

Vrees daarnaast ook dat dit de snelle versie is, het instapmodel zal een stuk minder dik ogen verwacht ik... erg jammer allemaal.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8880
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: De 'Junior' weer wat dichterbij...

vr mar 14, 2008 10:39

Afbeelding

Moet je nou toch zien wat voor een rare neus de auto en profil heeft gekregen dankzij de voetgangersveiligheidseisen (lange overhang, hoge neus). Ik vind de auto in zijn geheel zeker niet lelijk, maar ook niet overtuigend fraaier dan een aantal andere premium hatchbacks of hoe dat segment dan ook heten mag. En op de een of andere manier heeft het wel een beetje 'Seat' in zich; als dit de 'Scirocco van Seat' zou zijn (andere neus, vooruit) zou ik me niet verbaasd hebben.
Laatst gewijzigd door yuri 75 V6 op vr mar 14, 2008 10:40, 1 keer totaal gewijzigd.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”