Wat vind je van de nieuwe Mi.To?

Helemaal geweldig
37%
72
Wel aardig
38%
74
Ik ben positief noch negatief
8%
15
Valt een beetje tegen
11%
21
Drie keer niks
6%
12
 
Totaal aantal stemmen: 194
Gebruikersavatar
AlfaBert
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: vr mar 18, 2005 08:14

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij... en heet Mi.To

vr mar 14, 2008 12:48

'92 75 TS /'88 75 1.8 TB Evo/ '88 75 3.0 V6/ '94 33 1.7 16v/ '86 33 1.5 QV/'96 155 V6

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij... en heet Mi.To

vr mar 14, 2008 13:09

Wat mij opviel in het filmpje is dat de Mito erg hoogwaardig is afgewerkt, zoals de chromen strips rond de ramen i.p.v. de stroken rubber, en dat geeft zeker een extra glans aan het ontwerp.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Gebruikersavatar
Pietro Originale
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3179
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:01
Locatie: Hillywood

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij... en heet Mi.To

vr mar 14, 2008 13:12

En frameloze ruiten...
Nu: Rosso 75 Turbo (voorheen TS) racer (1991), een BeierDreier
Vroeger: Nero 33 S 16V QV (1992), Grigio Chiaro Spider 2.0 (1991), Blu 164 TS (1995), Grigio Eclisse Spider 2.0 TS (1999)
Eat My Rust Racing

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

Re: RE: De 'Junior' weer wat dichterbij... en heet Mi.To

vr mar 14, 2008 13:22

En frameloze ruiten...
Ohjee :( , staat wel mooi
wel goed te zien dat de foto is bewerkt, wielen ogen op de foto een maat groter en vullen kasten beter op en auto staat lager.
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
walfa
Member
Member
Berichten: 198
Lid geworden op: za jan 05, 2008 15:41
Locatie: Werkhoven

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij... en heet Mi.To

vr mar 14, 2008 13:38

Ik vindt 'm wel oke.

Ben ook wel benieuwt naar de binnenkant.

Nog een jaartje en dan een tweede junior op de oprit :-)
Nu:
Giulia Super 1.3 ('73)

Gehad:
GT 1300 Junior (’72); Spider 1600 Junior ('73)
156 1.8 TS ('00); 159 1.8 ('09); Giulia 2.2 JTDm ('16)
Spider 2.2 JTS Exclusive ('07)
Fiat Stilo Abarth ('03); Abarth 500C 595 Turismo ('13)

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij... en heet Mi.To

vr mar 14, 2008 14:01

Een vreemde naam, dat ik overigens al eerder heb gelezen, maar toen als gekkigheid direct vergat. Ik ben benieuwd wie de naam Mi.To heeft bedacht en met welke reden??
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij... en heet Mi.To

vr mar 14, 2008 14:16

Mi(lano).To(rino), de reden staat in het persbericht (p.14).

Vandaag schrijft iedereen nog Mi.To, vanaf morgen gewoon Mito. Het is een beetje té gekunsteld. In Italië gebruiken ze wel vaker rare schrijfwijzen voor modelnamen. Zo heette de Fiat Coupé eigenlijk Coupé Fiat en hoorde bij de eerste Punto. dat puntje in de naam. Of het bekt niet goed of het schrijft/typt onhandig, dus laat maar gauw schieten, die typografische fratsen ;)

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij... en heet Mi.To

vr mar 14, 2008 14:20

Officieel heette de 33 ook Alfa Romeo Alfa 33 :lol:

Die punt tussen Mi[lano] en To[rino] heeft te maken met de merkrechten van Cagiva.
En de Italianen hebben soms in sommige markten problemen met juiste uitspraak. of een associatie zoals Croma in Nederland.
Me too of My Toe voor de Engelsen dus bij deze Mi.To
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Andretti Molletti

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij... en heet Mi.To

vr mar 14, 2008 14:27

En wie heeft 3 keer niets gestemd ??? :evil:



:wink:

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12105
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij... en heet Mi.To

vr mar 14, 2008 14:37

Maar niemand die worstelt met (take-a-)Seat... beetje onzin om daar een probleem van te maken. En een peperdure Phaeton heet 'Volkswagen'. Niemand die daarover valt.

Bovendien kan iedere Europeaan Gorgonzola, Testarossa en Bocelli zeggen, dus wat er nou zo moeilijk aan Mito is?

Dat merkenrecht-argument volg ik ook niet helemaal, een Cagiva is toch echt voor een andere doelgroep dan 'onze' Mito.

'Junior' had ik het meest logisch gevonden, juist omdat het een nieuw 'kleintje' is onderaan het bestaande modellengamma. Maar met Mito valt ook goed te leven.

Mito! Mito, Mito, Mito, Mito, Mito, Mito, Mito, Mito, Mito, Mito, Mito, Mito. Ze bekijken het maar met een puntje. Punt (er) uit! 8)

Gebruikersavatar
tommaso
Guru
Guru
Berichten: 1277
Lid geworden op: wo jan 12, 2005 12:59
Locatie: SweetLake City
Contacteer: Website

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij... en heet Mi.To

vr mar 14, 2008 14:49

Ik heb geen problemen met Mi.To. Zoals ik al schreef heb ik zelf een Mi.To :lol:

Las alleen op sommige fora dat mensen over de naam vielen of over de uitspraak.
Allemaal yesterday's news omdat de nieuwe kleine Alfa dus Mi.To of mooier Milano Torino heet :!:

Cagiva schijnt de rechten op Mito te hebben. Naast hun motorfiets dus ook voor een auto las ik.

Wanneer is de persintroductie?
Wil wel heel graag weten hoe de auto zich op de weg gaat gedragen in de verschillende standen die via de manettino op het stuur te bedienen zijn.
Alfa 155 Q4 WB 1995
Alfa GT jtd 2004 Quaife Q2
ex: Alfa 33 1.7 ie 1991 WTCC Q2 - 484.500 km

Originally Posted by Jeremy Clarkson
A turbo: exhaust gasses go into the turbocharger and spin it, witchcraft happens and you go faster.

Gebruikersavatar
LENZ
Guru
Guru
Berichten: 1412
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 17:42
Locatie: voorburg
Contacteer: Website

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij... en heet Mi.To

vr mar 14, 2008 14:51

Las net dat een punto bij 1030kg begint, maar de 1.9 jtd weegt 1200kg, dus niet echt een lichtgewicht, maar gelukkig staan daar voldoende sterke motoren tegenover
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Gebruikersavatar
AlfaBert
Member
Member
Berichten: 102
Lid geworden op: vr mar 18, 2005 08:14

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij... en heet Mi.To

vr mar 14, 2008 14:55

Afbeelding
Afbeelding
Afbeelding

Die witte graag..... =P~
'92 75 TS /'88 75 1.8 TB Evo/ '88 75 3.0 V6/ '94 33 1.7 16v/ '86 33 1.5 QV/'96 155 V6

jamest

Re: RE: De 'Junior' weer wat dichterbij... en heet Mi.To

vr mar 14, 2008 15:18

[quote="Andretti Molletti"]En wie heeft 3 keer niets gestemd ??? :evil:


ik

Gebruikersavatar
alfetta1800
Member
Member
Berichten: 149
Lid geworden op: wo okt 25, 2006 12:42
Locatie: Terug van weg geweest...

RE: De 'Junior' weer wat dichterbij... en heet Mi.To

vr mar 14, 2008 15:23

Was meer onder de indruk (en nog steeds) van de nieuwe FIAT 500...
Alfaloos

Gehad:
- Alfetta 1.8 ('84)
- Alfa 33 1.5 (tipo 3, '90; doppo carbu)
- Alfa 33 1.3 (tipo 2, '90)
- Giulia Super 1300 ('73)
- Giulia Nuova Super 1600 ('78er)

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”