was deze al ooit gespot?
Beetje late reactie, maar ik wil jullie deze leuke anecdote niet onthouden:
Een jaar of zes terug waren m'n broer en ik in Arese om het Alfa-museum te bezoeken. We waren aanvankelijk hopeloos verkeerd gereden op een aardeweggetje toen ik plots een grote ZAGATO "Z" op een zijmuur van een hangar zag staan. Aan het einde van dat onverharde weggetje kwamen we uit bij de ingangspoort van ZAGATO !!! Ik heb met knikkende knieen (van excitement
) gevraagd aan een van die mannen die toevallig aan de poort stond of we een kijkje konden nemen. Een minuut of vijf later kwam er een nette meneer buiten die, na het nogmaals te vragen, toestemde om ons een rondleing te geven
. Foto's konden niet genomen worden, welteverstaan. De rondleiding was eentalig italiaans natuurlijk, maar dat kon onze pret allesbehalve bederven.
Wel waarom deze anecdote? Naast heel wat exotisch materiaal stond daar een 33 cabrio (tipo 2, geen 3 zoals het model hier) in het donkergroen metalic. Echt waar ! Hij bestaat dus echt ! Volgens dat die nette meneer zei, was het een prototype in opdracht van Alfa Romeo, daar men met de gedachte speelde om een cabrio variant van de 33 te bouwen. Het is dus bij de ene gebleven.
Bij het neerschrijven van dit relaas gaat mijn hart weer net zo hard bonken zoals toen aan die Zagato-poort...
Saluti,
Peter.