Vanmiddag de auto nog maar eens uit de schuur gehaalt.
Motor loopt al veeeel beter, bokt niet meer maar pruttelt nog wel een beetje (hoor filmpje!). Verder pakt hij mooi op, klinkt fris...
Sturen niets over te klagen, goed uitlijnen en dat gaat messcherp de hoek om
Koppelen: Tja, heb het pedaal helemaal uit moeten draaien op de hrc om voldoende slag te maken en hem vrij te laten komen. De koppeling komt heel vlot op, veel pedaaldruk nodig... Het lijkt wel alsof de diafragmaveren in de drukgroep niet gebogen staan zoals normaal, maar recht, dus in gekoppelde stand. Hierdoor lijkt het wel alsof je door de veren heen moet drukken. Komt dus omdat de plaat te dik is lijkt me?!
In elk geval voelt het wel zo helaas. Bak gaat er dus achterweg om de zaak te bekijken en eventueel te veranderen.
En ja, ik weet dat er dikkere veren in de drukgroep zijn gekomen, en er andere voering op de plaat, wat volgens mij het euvel is. Dus de plaat net zo dik als de standaard plaat maken... Hopelijk is het zo makkelijk!
Schakelen gaat ook niet lekker overigens, er zit olie in maar hoeveel weet ik niet. Ga ik straks controleren. Hopelijk zit er te weinig in, want hij schakelt hakerig en de synchro's lijken niet goed?! Hopelijk ligt dat dus aan de olie, want de rode pakkingsresten zijn vers...
klik