Gebruikersavatar
Mini
Member
Member
Berichten: 155
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 14:09
Locatie: Haarlem
Contacteer: Website

Niet sluitende deurrubbers

ma mar 31, 2008 15:16

Voordat ik nieuwe deurrubbers ga bestellen graag jullie mening.

Als ik op de snelweg rijd met mijn Bertone wordt ik bijkans gek van het gesuis in de auto. Het lijkt wel of de portieren veel wind vangen en deze door de rubbers naar binnen geblazen wordt. Met herrie als gevolg. Het gekke is alleen dat bij nat weer er geen vocht in de auto komt via de deurrubbers. dus het lijkt alsof ze redelijk goed sluiten.

Wie heeft er een idee waar deze "rijwind bijgeluiden" vandaan komen? De deurrubbers hebben wel hun beste tijd gehad dus een paar nieuwe is geen luxe maar graag jullie mening!
Citroen 2CV AZL 1957
Citroen 2CV AZAM6 1965
Alfa 1600 GT Junior 1975
En voor de boodschap bij de AH..... Citroen C1 2007

Gebruikersavatar
paul veloce
Full Member
Full Member
Berichten: 451
Lid geworden op: do sep 15, 2005 21:37
Locatie: De Lier

RE: Niet sluitende deurrubbers

ma mar 31, 2008 18:56

Controleer de sluiting van je tochtraampjes eens goed. De scharnierpunten zijn vaak uitgesleten, waardoor deze als je ze met de draaiknop dichtdoet niet helemaal goed meer sluiten en een hoop windgeruis veroorzaken. Als ik mijn tochtraampje goed aanduw scheelt dit een stuk!

Als je nieuwe deurrubbers aanschaft let dan wel goed op! Er bestaan 'harde'versies, waarbij je deuren nooit meer goed gesloten krijgt, en zachtere versies, die beter zijn. Ik heb er zelf geen ervaring mee, (bij mij zijn de oude nog goed) maar pas op! (misschien dat iemand anders wel kan vertellen waar je ze het beste vandaan kunt halen)
GT 1300 junior '75
Alfasud Sprint Veloce 1.5 '80
33 1.7IE SW '93
Iets Duits........

Gebruikersavatar
ciclista
Guru
Guru
Berichten: 1265
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 08:59
Locatie: Roosendaal

RE: Niet sluitende deurrubbers

ma mar 31, 2008 19:35

Helaas, het zit structureel in het ontwerp van de Bertone, het geluid komt voornamelijk uit de A-stijlen.
Nieuwe rubbers rond de tochtruitjes helpen wel een beetje. Ook kun je de hoek van de ramen een beetje instellen, zodat deze wat steviger in de deurrubber drukken, maar dat moet je ook niet overdrijven.

Als het je echt te gek wordt, moet je een Giulia kopen, die heeft er veel minder last van.
'74 2000GTV foto '69 1750GTV foto

bertone74
Newbie
Newbie
Berichten: 7
Lid geworden op: zo dec 03, 2006 20:13
Locatie: Susteren(L)

Re: RE: Niet sluitende deurrubbers

ma mar 31, 2008 19:46

Helaas, het zit structureel in het ontwerp van de Bertone, het geluid komt voornamelijk uit de A-stijlen.
Nieuwe rubbers rond de tochtruitjes helpen wel een beetje. Ook kun je de hoek van de ramen een beetje instellen, zodat deze wat steviger in de deurrubber drukken, maar dat moet je ook niet overdrijven.

Als het je echt te gek wordt, moet je een Giulia kopen, die heeft er veel minder last van.

Bovenstaande kan ik beamen,heb zelf een Bertone.
Heb de deurrubbers,en de rubbers van beide tochtraampjes vernieuwd,dit bracht wel wat verbetering op,maar windgeruis blijft
aanwezig.
De hoek van de ramen heb ik ook wat versteld,omdat ik aan 1 kant last had van waterlekkage,waarbij het water via de raam
langs het rubber aan de bovenkant naar binnen sijpelde.
door de verstelling is dit verholpen.

Bertone 74
SCARB 5032
1600GT Junior'74
SCARB 5032

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4400
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Niet sluitende deurrubbers

ma mar 31, 2008 19:58

Heb 2 keer een bertone opgebouwd en heb er nu nog een. Ik denk ook dat er vermoedelijk weinig verbetering valt te halen (lastig te beoordelen vanachter een toetsenbord) . Wellicht dat aandacht voor de tochtraampjes inderdaad helpt. Nieuwe rubbers zijn wederom inderdaad lang niet altijd van goede kwaliteit helaas, dus als je toch nieuwe wilt ga ze dan "live" ophalen en bekijk ze goed. Maar helaas, als ze niet naar de zin heb je doorgaans weinig alternatieven.
Zolang hij waterdicht is (minder vanzelfsprekend dan je zou denken helaas) zou ik niet te veel overhoop halen. Ga anders eens met 2 man in de auto rijden op een rustige weg. Kan er een rijden en de ander zich op het lokaliseren van de geluidsbron concentreren. Misschien dat dit iets oplevert.

Gr,
DJ

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

RE: Niet sluitende deurrubbers

ma mar 31, 2008 23:39

Zijn die deurrubbers ook evt op de rol te krijgen? (is wel voor een Juul maar zal verder wel hetzelfde zijn)
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
Mini
Member
Member
Berichten: 155
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 14:09
Locatie: Haarlem
Contacteer: Website

RE: Niet sluitende deurrubbers

di apr 01, 2008 09:54

Dank voor het meedenken. Als ik de reacties goed lees moet ik dus eigenlijk niks doen. De rubbers zijn welsiwaar redelijk versleten maar niet kapot. Daarnaast blijft het droog in de auto dus mag ik van geluk spreken. Tja dan laat ik ze mooi zitten en bespaar ik toch weer een goeie 100,- euro (had ze willen bestellen bij P. Bredevoort).

De rijwind zit dus in het ontwerp. Nou dan moet ik gewoon wat harder schreeuwen in mijn carkit....... :D

Volgens mij is deurrubber niet op rol te krijgen maar koop je ze gewoon per kant en helemaal voorgevormd.
Citroen 2CV AZL 1957
Citroen 2CV AZAM6 1965
Alfa 1600 GT Junior 1975
En voor de boodschap bij de AH..... Citroen C1 2007

DJ
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4400
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 13:04
Locatie: Rotterdam

RE: Niet sluitende deurrubbers

di apr 01, 2008 13:23

Rij anders eens mee in een paar bertones van andere mensen tijdens een club evenement. Dan heb je een referentiekader, Valt me trouwens nog mee die prijs van de deurrubbers. In mijn herinnering waren ze duurder.

Gr,
DJ

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: Niet sluitende deurrubbers

di apr 01, 2008 15:45

Volgens mij is deurrubber niet op rol te krijgen maar koop je ze gewoon per kant en helemaal voorgevormd.
Deurrubber heb ik ondertussen gevonden per meter te bestellen, ook ruitgeleidingsrubbers.
Heb er eens een mailtje aan gewaagd via de saak, hou jullie op de hoogte wanneer ik meer weet.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
jan 75
Full Member
Full Member
Berichten: 496
Lid geworden op: ma mar 21, 2005 20:12
Locatie: Apeldoorn
Contacteer: Website

Re: RE: Niet sluitende deurrubbers

di apr 01, 2008 17:59

Volgens mij is deurrubber niet op rol te krijgen maar koop je ze gewoon per kant en helemaal voorgevormd.
Deurrubber heb ik ondertussen gevonden per meter te bestellen, ook ruitgeleidingsrubbers.
Heb er eens een mailtje aan gewaagd via de saak, hou jullie op de hoogte wanneer ik meer weet.
graag, heb die dingen ook nog nodig :roll: :!: .
donateurnr:4456 giulia super '78 3.0 v6 156 2.0 ts '98 niet meer :75 3.0 V6 QV '90 , 75 3.0 V6 America '88 , sud 1.5 TI '83 , gtv 2.0 '83 , 75 2.0 carb '89 , 75 1.8 ts '90 , 164 2.0 ts '92 , 33 1.5 QV '90, 75 2.4 TD '90

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Niet sluitende deurrubbers

di apr 01, 2008 22:00

bertone deurrubber op rol? Dus met de geleidestrip voorgevormd?
Tja, een echt rubber heeft geen naad.

Maar goed, on topic, zitten de B stijl rubbers er wel in? En zijn die nog goed? En de rubbers van de achterste klapruiten?
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
GiuliaCorse
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3877
Lid geworden op: di apr 05, 2005 22:24
Locatie: Truzement

Re: RE: Niet sluitende deurrubbers

wo apr 02, 2008 08:15

bertone deurrubber op rol? Dus met de geleidestrip voorgevormd?
Ik heb nog nooit een bert rubber goed bekeken, maar die van de Juul zijn gewoon klemrand met kraal.
"Not all those who wander are lost!" -J.R.R Tolkien-"
2000GTV TS 1972
Spider 916 1998
Fiorenzato Ducale compact

Gebruikersavatar
berlinista
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2815
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 12:57
Locatie: Utreg city
Contacteer: Website

RE: Niet sluitende deurrubbers

wo apr 02, 2008 22:23

ey, I know. Een Bert is geen Juul...


:wink:
Political correctness is a doctrine fostered by the delusional, illogical, liberal minority, and rabidly
promoted by an unscrupulous mainstream media, wich holds forth the proposition that it is entirely
possible to pick up a turd by the clean end

Gebruikersavatar
Mini
Member
Member
Berichten: 155
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 14:09
Locatie: Haarlem
Contacteer: Website

RE: Niet sluitende deurrubbers

ma apr 07, 2008 21:16

Afgelopen weekend met de onderdelencatalogus van prins maar eens naar de Bert gekeken. Nou alle rubbers nog aanwezig. Omdat ik wat geld over had heb ik toch maar deurrubbers (wel versleren maar niet stuk) en B stijl rubbers (idem) besteld. Ook de kleine rubbertjes op de deur worden straks nieuw.

Gezien de reacties verwacht ik geen wonderen (een Bert maakt nou eenmaal herrie volgens jullie) maar beter nieuw dan oud dacht ik zo!
Citroen 2CV AZL 1957
Citroen 2CV AZAM6 1965
Alfa 1600 GT Junior 1975
En voor de boodschap bij de AH..... Citroen C1 2007

Terug naar “Algemene Technische vragen”