Gebruikersavatar
Robkg
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2452
Lid geworden op: do apr 21, 2005 20:29
Locatie: Utrecht

Re: RE: gepakt door foto??

di apr 01, 2008 13:33


De ene keer was ik ruim optijd, was lekker relaxed aan het rijden. 120, 125, alle tijd. Als ik vrachtwagens inhaalde had ik best af en toe iemand achter me. Die had dan maar even pech vond ik.

De week erna dezelfde route, ik had haast, flink de gang erin en ik stoorde me aan iedereen die met 120 vrachtwagens inhaalde. Toen pas ging het lichtje branden. Ik kwam mezelf tegen, en andersom werd ik een week ervoor door mezelf ingehaald...

Beter laat dan nooit toch ;) :mrgreen:


Zelf zit ik nog altijd tussen 50.000 en 80.000km per jaar op de weg , en zie de gekste(lees gevaarlijkste) situaties soms :shock:
maar feit is dat kleven een erg irritante/asociale manier van rijden is :evil: ander feit is dat heel veel mensen volgens mij vergeten zijn dat de plek op de weg toch echt rechts is , met andere woorden veel linksrijders die onnodig lang op de verkeerde weg helft blijven rijden.

Dat vind ik dan een positiefs iets van onze oosterburen , op de autobahn gaat de dikste auto nog voor je opzij als je aankomt rijden met een hogere snelheid , ik heb het daar ook eens moeten leren toen ik zelf toch een stukkie boven de 200 reed en ineens zag ik groot licht in de binnenspiegel , ik zo snel ik kon opzij en toen kwam er zo'n ster voorbij met een dikke v12 onder de motorkap die me voorbij kwam alsof ik 80 reed :shock: :lol: :lol:


Hoezo offtopic :roll: :lol: :lol: :lol:
Ondanks dat het off-topic is, ben ik het wel volledig met je eens, ik maak vergelijkbare kilometers, ook vaak in Dld en dan met hoge snelheden. Duitsers rijden over het algemeen veel beter als Nederlanders, ook veel minder agressief.
La meccanica delle emozioni
Daily: 166 2.4 JTDm 20v Sportronic - 2004 / 916 Spider 2.0 T.S. - 1999
Gehad: Alfa 33, 75, 146, 155 (2x), 156, Volvo 340, 440, Lancia Delta, Kappa Coupe & SW, Mazda MX-5.

Gebruikersavatar
Carlo Abarth
Advanced Member
Advanced Member
Berichten: 918
Lid geworden op: ma mar 07, 2005 13:15
Locatie: Zevenaar
Contacteer: Website

RE: gepakt door foto??

di apr 01, 2008 15:10

Rij zelf ook zo'n 40.000 per jaar, daarvan ook best de nodige in Duitsland, woon op 15 minuten van de grens... Alleen op mijn dagelijkse traject is het altijd rustig op de snelweg, vrijwel altijd rechts ruimte en links ruimte zat om lekker door te rijden. Vandaar mijn voorbeeld mijn tripjes naar schiphol.
Nord, Busso en TwinSpark!

HÉT MAGAZINE VOOR ITALOFIELEN: http://www.corsaItalia.com!!" onclick="window.open(this.href);return false;!

Gebruikersavatar
matramurena
Full Member
Full Member
Berichten: 439
Lid geworden op: zo sep 04, 2005 23:44
Locatie: Mæbø Justøy, Noorwegen

RE: gepakt door foto??

do apr 03, 2008 00:08

kheb vandaag me laten meeslepen door mijn hormonen (beginend ouder persoon zijn he) der was zo een of andere kwal die al voor een 20min aan mijn bumper gekleefd zat, vlak voor mijn auto! Ik was het beu, en dusdanig volgas gegeven, en laten we zeggen dat hij vlotjes opzij ging :D

kwamen dan an lichten (rood) en zag zijn gsm uitnemen en foto nemen van wellicht mijn nummerplaat, nu de vraag, kan ik hem zo aangeven voor handsfree foto's nemen of is er niets mee te doen?

Maar even serieus. Inderdaad mag een politieagent buiten funcie jou aangeven als je een overtreding begaat. Maar dat gaat niet echt makkelijk hoor. Daar is trouwens niet eens een foto voor nodig, enkel een verklaring van een agent. Maar ik denk niet dat hij dat zal aangaan met de kans dat je hem op zijn bumperkleefpraktijken wijst. Lijkt me geen goed idee als agent in burger zijnde. ;)
1983 Alfa Murena 3.0 V6 12v
2008 Lancia Phedra 2.0

Gebruikersavatar
Mini
Member
Member
Berichten: 155
Lid geworden op: ma mar 26, 2007 14:09
Locatie: Haarlem
Contacteer: Website

Re: RE: gepakt door foto??

do apr 03, 2008 09:54

ik trap meestal op de rem als ze blijven kleven... :oops:

Als er ruimte is ga ik altijd naar rechts en meestal ben ik al niet de langzaamste op de weg. Als ze het dan nog steeds nodig vinden om mij op te gaan duwen kunnen ze ook meteen even kijken hoe goed hun reflexen zijn.
Kijk, weer zo'n brokkenpiloot. Niet om het een of ander maar daar heb ik dus zo'n bloedhekel aan!!! Natuurlijk is kleven vervelend. Maar probeer eens een beetje volwassen te reageren. Gewoon aan de kant gaan en ze ervoorbij laten.

Waarom moeten we remmen, reflexen testen en wedstrijdjes aangaan. Er wel eens bij stilgestaan hoe gevaarlijk dat is?
Citroen 2CV AZL 1957
Citroen 2CV AZAM6 1965
Alfa 1600 GT Junior 1975
En voor de boodschap bij de AH..... Citroen C1 2007

Gebruikersavatar
Tom VDW
Guru
Guru
Berichten: 1806
Lid geworden op: za jan 19, 2008 12:30
Contacteer: Website

Re: RE: gepakt door foto??

do apr 03, 2008 10:04

ik trap meestal op de rem als ze blijven kleven... :oops:

Als er ruimte is ga ik altijd naar rechts en meestal ben ik al niet de langzaamste op de weg. Als ze het dan nog steeds nodig vinden om mij op te gaan duwen kunnen ze ook meteen even kijken hoe goed hun reflexen zijn.
Kijk, weer zo'n brokkenpiloot. Niet om het een of ander maar daar heb ik dus zo'n bloedhekel aan!!! Natuurlijk is kleven vervelend. Maar probeer eens een beetje volwassen te reageren. Gewoon aan de kant gaan en ze ervoorbij laten.

Waarom moeten we remmen, reflexen testen en wedstrijdjes aangaan. Er wel eens bij stilgestaan hoe gevaarlijk dat is?
Denk niet dat giuliettaevo bedoelt dat hij meteen alles dichtgooit zodat ze bij hem er achterop inzitten, maar rustig zijn snelheid nog laat zakken.
Trouwens ik denk als er iemand de brokkenpiloot is dat het wel de bumperklevers zijn (geen remafstand!) :wink: ..

Gebruikersavatar
Harold GTV
Full Member
Full Member
Berichten: 253
Lid geworden op: za aug 11, 2007 01:01
Contacteer: Website

RE: gepakt door foto??

do apr 03, 2008 10:34

idd.. de klever is degene die als eerste een gevaarlijke situatie creëert.. (ondanks dat ik zelf ook nog weleens kleef.) :oops:

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5595
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: gepakt door foto??

do apr 03, 2008 10:44

Natuurlijk kan een bestuurder aangifte doen van asociaal rijgedrag van anderen. Dan bellen zij de politie, geven kenteken door en geven tekst en uitleg van hun visie op wat er gebeurt is. En dan gaat de politie als het ze boeit de andere kant horen. Een bekeuring kunnen ze niet geven, want zij hebben zelf geen enkel bewijs, slechts de verklaringen van beide betrokkenen, die natuurlijk met de vinger naar de ander wijzen en zelf niets verkeerd hebben gedaan meestal...(in hun eigen visie tenminste..)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

Re: RE: gepakt door foto??

do apr 03, 2008 11:31

Natuurlijk kan een bestuurder aangifte doen van asociaal rijgedrag van anderen. Dan bellen zij de politie, geven kenteken door en geven tekst en uitleg van hun visie op wat er gebeurt is. En dan gaat de politie als het ze boeit de andere kant horen. Een bekeuring kunnen ze niet geven, want zij hebben zelf geen enkel bewijs, slechts de verklaringen van beide betrokkenen, die natuurlijk met de vinger naar de ander wijzen en zelf niets verkeerd hebben gedaan meestal...(in hun eigen visie tenminste..)
maar wie zegt dat het geen agent is geweest?
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
vV
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5595
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:27
Locatie: Overasselt

RE: gepakt door foto??

do apr 03, 2008 12:53

dan was het dom om te gaan kleven/drukken..ook al lokte hij uit, dat wordt nooit als excuus aanvaard toch?? Hoewel je het altijd kan proberen.
Ik ben ooit op de bon geslingerd door een actieve diender die iets zag vanuit het politiebureau (reed er inderdaad voorlangs) wat volgens hem niet door de beugel kon. Is geseponeerd toen ik het voor wilde laten komen.. (wellicht omdat in mijn brief o.a. de vraag stond hoe zo deze agent in diensttijd uit het raam stond te kijken??)
gehad o.a.: GT junior 1600, Alfetta GTV 2000, ALfa Sei 2,5i, Maserati 425, spider 1979, spider 1980,Thema 8.32, GTV2000, Alfetta GTV racer,159 2.4 SW Ti Q4 Bianco. Nu Jeep Grand Cherokee 3.0D, GT junior racer met TS, GTam in opbouw.

Gebruikersavatar
Gerrets
Guru
Guru
Berichten: 1800
Lid geworden op: zo jun 05, 2005 23:07
Locatie: Hengelo ov

RE: gepakt door foto??

do apr 03, 2008 15:21

Heren even over wat dat remmen betreft das niet verstandig in het ergste geval. Stel je trapt em op de rem diegene die achter je zit klapt achter op je en komt op de andere weghelft terecht waar hij geramt word door een vrachtwagen"persoon dood". Mensen die jou hebben zien remmen kunnen aangeven dat het remmen bewust gebeurde. Dood door schuld! dus pas er mee op hoe je het doet. Gewoon langzaam gaan rijden werkt veel effectiever/veiliger, dan vreet diegene zich helemaal op en hij kan er niets aan doen!

gr Tom
Groeten Tom

33 1.7 I.E. type 3 1993 (dagelijkse driver)
Spider 1600 junior coda tronca 1978 (in restauratie traject)

Gebruikersavatar
giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 6902
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:31
Locatie: Cuijk

RE: gepakt door foto??

do apr 03, 2008 20:38

klein tikje is genoeg. :wink: ... af laten zakken tot je net zo hard als degene naast je op de rechterbaan is ook goed, vooral als je het een tijdje volhoudt...

Heb ze liever ook niet achterin natuurlijk.

@Mini, zoals ik al zei ga ik netjes aan de kant als er ruimte voor is, het ging over degene die achter me blijven kleven als er niet eens ruimte is om naar rechts te gaan... ik ga natuurlijk niet naar rechts om vervolgens meteen vol in de ankers te kunnen om niet achterop een langzamere weggebruiker te klappen. Als men mij niet volwassen behandelt hoef ik het ook niet terug te doen. :?

Ben trouwens geen brokkenpiloot... 8) Terwijl ik graag laagvlieg.

Wie goed doet goed ontmoet. En wie het anders wil heeft aan mij een kwaaie. Dan ben ik maar onvolwassen/asociaal of weet ik wat nog meer, lig ik niet wakker van.
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

Gebruikersavatar
yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8875
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:03
Locatie: Eindhoven

Re: RE: gepakt door foto??

do apr 03, 2008 21:12

Wie goed doet goed ontmoet. En wie het anders wil heeft aan mij een kwaaie. Dan ben ik maar onvolwassen/asociaal of weet ik wat nog meer, lig ik niet wakker van.
Mijn gedachte.
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Terug naar “Het Forum Café”