Verbruik in Spa deze keer kan geen waardemeter zijn : distributieriem zat verkeerd(gevolg nog van sortie tijdens 10u : grind ertussen...) en daardoor zijn er toch enkele kleppen krom... het hoeft geen betoog dat je hierop moeilijk kan voortgaan .
De reden dat hij tijdens 10u niet boven 5.000rpm kwam zou dus wel eens daar kunnen liggen en niet bij de luchtdebietmeters .
Kristof & Niels hebben samen met de Timmermanskes de koppen eraf gehaald : die liggen nu al bij 'n revisiebedrijf (Maes via Flipke Peeters) en daar gaan ze ons voor 15u weten zeggen hoeveel kleppen krom zijn en vervangen dienen te worden zodat we ze bij Alfa kunnen bestellen om morgenmiddag te hebben .
Het komt weer allemaal OK, maar 't staat geschreven dat 'n relaxte aanloop ons niet gegund is
De beste waardemeter qua verbruik was de 10u in 2004 : toen is er telkens na 3u15min 80 Liter bijgetankt . In 2005 was dat ook zo maar toen kreeg de tank de laatste 40Lit(toen nog 120Lit. tank) niet opgepompt en dat'm nu z'n 100Liter eruit krijgt dat weten we hè (remember 101,75 Lit 10u 2007...
) .
Nu alle puzzelstukjes op hun plaats vallen worden er 'n paar dingen duidelijk ; tot aan het uitstapje door de grindbak in de 10u draaide de 156 prima : getuige de 1'58 van Franky, na de uitstap ben ik toen voor't eerst ingestapt en heb nog 1u gereden waarvan 45min 100% droog, maar eerst met weinig en dan zonder servo van de 1e moment was't niet mogelijk om boven 5.000rpm te gaan ... Dat ik met 140pk zonder servo nog 2.04 reed mag dan ook 'n half mirakel genoemd worden, maar de pech is dat Jef noch Franky nadien in dezelfde omstandigheden als voor de uitstap door de grindbak reden want na 'n uur pakte Franky van mij over gelukkig op regenbanden in de regen want op droog zonder servo waren m'n armpkes op 'n half uur volledig leeggepompt . Dat wil dus ook zeggen wat we nadien in de regen gepresteerd hebben zonder servo met 140pk en 5.000rpm is nu nog straffer achteraf bekeken ...
De vooruitzichten zijn mooi als we weer dik over de 200pk gaan hebben ! Wat Jan(3.06), Jef & Sam(3.10) in Spa gepresteerd hebben is dus ook niet gering !
Misschien is Jan zaterdag toch niet vrij ; dan rijdt Franky zaterdag (die kan dan weer vrijdag niet) wat wel maakt dat we vanuit de pitlane moeten starten maar dat is niet zo'n ramp : het weer wordt erg wisselvallig ; in dat geval kunnen ze tot't laatste wachten om te zien welke banden (dry of wet) de beste optie zijn .
La vita è Alfa Romeo, senz'Alfa muoio...
anché Abarth mi piace nelle vetture attuali é d'epoca .
Abarth"509"&"512"Trofeo AssettoCorse. La famigliale è un ... Abarth SS daily, Tonale PheV per la famiglia. Gtv6 per le uscite .