Allereerst ’n link waar je alles van de timing vindt : je kan de analyse hier wél vinden, als je’t zelfde zoekt via Dunlop SMEC staat’t ‘r niet op !
http://www.raceresults.nu/ResultsUitsla ... fault.aspx
Bij de laptimes zie je ook dat Sam 2.00.095 als beste heeft, zjust ni eronder hè Sammeke maar wel beter als 2.01 zoals we aanvankelijk dachten .
Je ziet ook dat we 8.24 in de ronde van’t wegslepen verloren en dan nog eens 6.59 in de ronde in de pits verloren hebben : dus 15.24 – 2x 2.02 ca. = 11min verlies, wat 5,5 laps maakt . Ook nog eens 5 rondjes onder code 60 hebben heel wat concurrenten behoed voor ‘n tankstop een voordeel wat we deze keer niet kunnen uitbuiten hebben .
5,5 rondjes terwijl we er nu 50 hadden zou 55,5 rondjes gemaakt hebben en tel ’n tankstop erbij voor de Mini’s & Clio’s die 57 rondjes hebben dan zaten we dicht bij de 10e plaats, op de 5e plaats hebben ze 58 rondjes, de 1e 61 rondjes .
De snelste was Vande Casteele 1.49 daarop is 1.51 de snelste… met onze auto helemaal op punt gaat 1.55 a 1.54 toch wel lukken (in de analyse zie je alvast dat de beste sectortijden opgeteld 1.56 geven (nu gaat Franky z’n geheugen pijnigen “Wat deed ik beter in ronde 7, 8 & 19 ?”… ) .
De tijd bij de pilotenwissel moet ook beter : gordels loszetten tijdens’t binnenrijden .
Wat nu op het menu staat :
-Deze week : Franky brengt z’n Bmw weg voor carrosserie dus is er plaats vanaf ca. woensdag om de 156 op poten te zetten voor ’t volgende :
1) Schokdempers eronder uit om met Jan Wouters mee naar AST te geven voor revisie
2) Achteraan torsiestang bekijken of hier nog rubber bushing mee gemoeid is en evt. te vervangen door :
http://www.powerflex.co.uk/products.asp ... bmit1.y=12
3) Sporing achteraan bekijken : evt. spacers 10mm of 16mm gebruiken ; de zilveren velgen zijn ook Et35 ipv 30 dus die zitten 5mm meer inwaarts ?
4) Benzinepompen : plaatsing/werking : Franky heeft al ’n paar goede tips van Willy Bulen, maar zeker ook eens met Filip Timmermans overleggen ! Ook terug ’n keuze van de pompen vanop het bedieningspaneel mogelijk maken .
5) Verbruik verifieren : Een exacte waardemeter gaat het niet zijn maar als we ervan uitgaan dat de wagen 1,5u aan racetempo gereden heeft met volle tank is dit zeker eerder pessimistisch : er is nog de laatste 20Lit. jerrycan al ingekapt ; nu zien wat er nog bijkan …
6) Starten : starterkrans ; positionering + aanslaan checken
In principe moet de 156 niet meer naar Timmermans www.tp-tuning.be want die hebben al eersteklas vakwerk afgeleverd wat niet voor verbetering vatbaar is . Met de uitlaat gaan we ook niet experimenteren : winst is er nauwelijks en dit WE hebben er nogal wat na de qualif mogen beunen om OK te zijn . Bovendien moet je al ingrijpen bij 102dBa tegen de volgende race . Onze uitlaat is ook OK voor ErAn Skylimit 95 dBa en enkel voor SpaItalia halen we'r mogelijk 't middelste potje tussenuit, maar op Zolder werd de 156 zo aan 109 dBa gemeten !
Data voor in de agenda’s :
-Woensdag 7-5 o.v. : ErAn Skylimit : test 1 : gebruikte schijven + gebruikte blokken, 4 nieuwe voorbanden roderen
-Woensdag 4-6 : ErAn Skylimit : test 2 : nieuwe schijven + nieuwe blokken roderen : dan blokken wisselen
-Zondag 8-6 500km X-day : D-day !