Nieuws uit de kiosk, ja logisch, daar wordt de krant toch verkocht?
De krant lijkt bijna een ondergeschikte rol te spelen, als je ziet wat er bij de gemiddelde
giornalaio aan de wanden en luifels van zijn stalletje hangt. Hoewel je meestal achter het net vist als je naar Alfaatjes komt neuzen. De laatste tijd is het wat rustiger, met name omdat de Sport Collection van Fabbri met 80 uitgaven beëindigd is. Er loopt nog een tweede serie, die alleen in volgorde van de eerste afwijkt en daarin helaas ook de inhoud van de bijbehorende
fascicoli. Dus wie ooit een nummer van de eerste reeks miste is nu gedwongen er twee te kopen uit de tweede, één voor het model en een andere voor de informatie. De distributie van de tweede reeks schijnt nog beroerder te verlopen dan die van de eerste.
Verder vult DeAgostini zijn Carabinieri-reeks nu enigszins fantasieloos aan met allerlei Blu-variaties. De Polizia-reeks loopt nog door tot februari 2009. Daar zitten nog wel wat Alfa's tussen, o.a. een Giulia (blauw/wit), een Romeo 2 (groen), een Alfetta (blauw/wit) en een 159 met de nieuwe Pantera-stilering (grote panterkop bij het voorwiel).
Toch is er nog nieuw nieuws:
Hachette 'test' een Mille Miglia reeks, die vooralsnog beperkt verkocht wordt, o.a. in de kiosken in en rond Ancona. Die testen hebben naar mijn idee geen andere functie dan de verzamelaars te 'teasen'. Nummer drie schijnt een 6c 1750 te zijn, de beroemde nr. 84. Niet een model om voor op je matrasje voor de kiosk te overnachten, we hebben hem al vaker gezien
.
DeAgostini heeft nog een paar nieuwe blu variaties bedacht:
26 juni 2008 - Alfa 33 blu (dat is die lelijkerd die we al kennen als Polizia model)
07 augustus 2008 - Alfa 75 blu
En verder:
02 oktober 2008 - Alfa 90 super (ook blu?)
13 november 2008 - Giulia 1969 wit (de experimentele versie die Tron recentelijk ook uitbracht, eens zien of DeA de kleuren en de vorm van de streep nou eens wel goed weergeeft)
Daarnaast gaat er bij
DeAgostini binnenkort een nieuwe reeks van start:
i vigili del fuoco de brandweer dus. Ik verwacht er om eerlijk te zijn geen spectaculaire nieuwe Alfa modellen van, hooguit de Giulia's, Alfetta's en 159's en dergelijke die we ook al als Carabinieri of Polizia variant zagen.
Van Fabbri is in de 1:24 Quattroruote collectie een tijdje terug de groene Spider verschenen, eindelijk kwam ik dan eens een foto tegen die n/et van voren is genomen.
Ook het interieur is mooi gedetailleerd, al lijken mij de stoelleuningen een tikkie te hol van achter.
Verder hoor ik geruchten over een Alfetta 1.8 in giallo piper. Als dat klopt gaat dat nog even duren, hij staat nog niet in de lijst van de eerste 20 modellen in de reeks.