Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: APK op een kratje bier.. update: VET blok

wo apr 16, 2008 18:52

Da's erg jammer, want het blok loopt verder heel mooi. :( Dan maar die 1.5 klaarmaken, ten minste als je zeker weet/ kan navragen of die verder wel goed is. :roll:
Ik heb er niet zo'n haast mee, juist omdat het zo mooi loopt. Tijd zat om eens te bedenken wat ik aan het 1.5 blok ga doen. Zo inlepelen (na wat kleine vanzelfsprekende zaken) of toch maar wat zaken uit voorzorg vervangen.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

RE: APK op een kratje bier.. update: VET blok

wo dec 17, 2008 14:55

Wow, 16 april het laatste antwoord in dit topic. Tijd voor een update dus.

Begin dit jaar dacht ik nog dat de zuigerveren versleten waren omdat ik vond dat de carterdruk hoog was. Maar dat bleek meer aan mijn onervarenheid wat dat betreft te liggen. Een compressietest gaf namelijk de volgende waarde: 10 - 10 - 10,25 - 10 Schitterend dus.

Dus alle slangen onder de motorkap maar nagekeken en vervangen indien nodig om de carterdampen zoals het hoort de carbs weer in te sturen om van de vettigheid op het blok af te komen.

Aangezien de choke van de oude carbs kapot was (mechanisme was kapt van een van de carbs) en ik nog een ander setje had liggen heb ik daarna dat losse setje gereviseerd en later gemonteerd. Dat deed echter meer kwaad dan goed. Die carbs kreeg ik niet goed afgesteld dus de oude maar schoongemaakt en er weer terug op gezet.

11 januari moet de 33 weer gekeurd zijn. Om eventuele problemen rustig op te kunnen lossen ben ik vandaag voor APK poging 1 gegaan.... afgekeurd :cry: ... omdat de claxon dienst weigerde #-o Ik had gisteren de rest van de elektrieke zaken nog even gecheckt maar het was toen al vrij laat en ik wilde de buren niet wakker maken dus de claxon heb ik niet getest .... volgend jaar de buren toch maar even laten schrikken dus :twisted:
Met de keurmeester nog ff gekeken of het een los contact ofzo was maar waarschijnlijk is er ergens een kabelbreuk. In ieder geval geen grote kosten voor dit jaar, hooguit een stuk draad uit een van de dozen in de garage trekken en ertussen frotten in plaats van de huidige bedrading.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

Re: RE: APK op een kratje bier.. update: VET blok

wo dec 17, 2008 15:30

Wow, 16 april het laatste antwoord in dit topic. Tijd voor een update dus.

Begin dit jaar dacht ik nog dat de zuigerveren versleten waren omdat ik vond dat de carterdruk hoog was. Maar dat bleek meer aan mijn onervarenheid wat dat betreft te liggen. Een compressietest gaf namelijk de volgende waarde: 10 - 10 - 10,25 - 10 Schitterend dus.

Dus alle slangen onder de motorkap maar nagekeken en vervangen indien nodig om de carterdampen zoals het hoort de carbs weer in te sturen om van de vettigheid op het blok af te komen.

Aangezien de choke van de oude carbs kapot was (mechanisme was kapt van een van de carbs) en ik nog een ander setje had liggen heb ik daarna dat losse setje gereviseerd en later gemonteerd. Dat deed echter meer kwaad dan goed. Die carbs kreeg ik niet goed afgesteld dus de oude maar schoongemaakt en er weer terug op gezet.

11 januari moet de 33 weer gekeurd zijn. Om eventuele problemen rustig op te kunnen lossen ben ik vandaag voor APK poging 1 gegaan.... afgekeurd :cry: ... omdat de claxon dienst weigerde #-o Ik had gisteren de rest van de elektrieke zaken nog even gecheckt maar het was toen al vrij laat en ik wilde de buren niet wakker maken dus de claxon heb ik niet getest .... volgend jaar de buren toch maar even laten schrikken dus :twisted:
Met de keurmeester nog ff gekeken of het een los contact ofzo was maar waarschijnlijk is er ergens een kabelbreuk. In ieder geval geen grote kosten voor dit jaar, hooguit een stuk draad uit een van de dozen in de garage trekken en ertussen frotten in plaats van de huidige bedrading.
Als dat de kosten zijn, daar tekenen we allemaal voor volgens mij. ;)

Gebruikersavatar
Brul(tm)
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3036
Lid geworden op: ma feb 06, 2006 19:46
Locatie: Bourgondistan

RE: APK op een kratje bier.. update: VET blok

wo dec 17, 2008 15:33

Als dat alles is ;)
Oplossen en met glans op voor je her :lol:

Groetjes,
Marc
Alfa Brera Skywindow 2.2 JTS
Alfa 147 1.6 16V TS
Alfa 155 Q4
Seat Leon fr

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5492
Lid geworden op: zo jun 04, 2006 21:54
Locatie: Almerika

RE: APK op een kratje bier.. update: VET blok

wo dec 17, 2008 16:21

Overigens, vette blokken kan je met remmenreiniger schoonmaken, dat ziet er een stuk netter uit. :P

Gebruikersavatar
alfaqv75
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 7446
Lid geworden op: ma jun 13, 2005 17:31
Locatie: Bleiswijk

RE: APK op een kratje bier.. update: VET blok

wo dec 17, 2008 16:39

volgend jaar maar dit voor de apk meenemen??

Afbeelding
33 type 2 16V carbs & Delta EVO

Historie: Spider QV ‘87, 33 1.4, 147GTA, 156 2ltr, 75 America, 33 16V, 155 2ltr 16V sport, Giulia Squadra Bianca, 75 QV, 33 imola, 75 ts, 33 1.5, 75 ts, 33 16V QV S, 33 16V QV, 33 16V, 33 1.7 8V, 33 1.3S

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: APK op een kratje bier.. update: VET blok

wo dec 17, 2008 16:46

Overigens, vette blokken kan je met remmenreiniger schoonmaken, dat ziet er een stuk netter uit. :P
Klopt maar dat bleek van tijdelijke aard :? ... ach waar vettigheid zit roest het niet 8)
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
Alessandro
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 9683
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:11
Locatie: Ja :-)

RE: APK op een kratje bier.. update: APK afkeur

wo dec 17, 2008 18:24

Kijk, dat zijn de leukste apk's (wel jammer, dat je het ff snel ter plaatse kon herstellen). :lol:

Doet mij denken aan de laatste keuring van de 33sw van zussie..... uitlaat lek, nummerplaatverlichting niet werkend en stuurkogelhoesje met minimaal scheurtje........ een flinke dot kit op de uitlaat, die vervolgens het einde van straat niet eens halde, beetje kit op het hoesje en dat ene lampje, wat wel met een klap van de keurmeester aanging, ging weer uit, toen ik het andere eerder echt gesneuvelde lampje verving. Geen 20 min. na aankomst was de keuring binnen........een lachertje dus :lol: .
(Daarna nog wel even een uurtje thuis geknutseld om het ècht te maken. :? )

Tot zaterdag! 8) :D

Gebruikersavatar
Huib
Guru
Guru
Berichten: 1019
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 09:52
Locatie: Westland

RE: APK op een kratje bier.. update: APK afkeur

wo dec 17, 2008 20:38

Check eens of de claxon het wel doet als de sleutels uit het contact zijn?

Klinkt raar maar ik heb het meegemaakt en het schijnt vaker voor te komen. Claxon deed het niet omdat de stuurkolom geen goede massa maakte (drukschakelaar op het stuur schakelt naar massa). Met de sleutels eruit doet hij het wel want dan maakt hij massa via het stuurslot... ](*,)

Ik weet niet of dit het is maar het kan je een hoop zoeken besparen. 8)
33 Blue 16v carbs '89
Land Rover 109 300tdi '72
Audi A3 Sportback Quattro '14
BMW 325i touring '07

gehad:
een hele berg 33's type 1/ 2/ 3, GT1600 junior OMGWTF, Giulia Super 1750

Gebruikersavatar
sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3889
Lid geworden op: za feb 05, 2005 22:48
Locatie: World city Hardenberg

RE: APK op een kratje bier.. update: APK afkeur

wo dec 17, 2008 20:52

Tja claksons en alfa`s :shock:

bij mijn sprintieracertje doet ie het alleen als de kachelblower uit staat :blue_lol:

Dus dat testen doe ik gelijk als ik binnenkom hoort ie dat het ok is :wink:

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Gebruikersavatar
Sergio
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3956
Lid geworden op: do jan 06, 2005 08:55
Locatie: Balen (B)

Re: RE: APK op een kratje bier.. update: APK afkeur

do dec 18, 2008 08:39

Check eens of de claxon het wel doet als de sleutels uit het contact zijn?

Klinkt raar maar ik heb het meegemaakt en het schijnt vaker voor te komen. Claxon deed het niet omdat de stuurkolom geen goede massa maakte (drukschakelaar op het stuur schakelt naar massa). Met de sleutels eruit doet hij het wel want dan maakt hij massa via het stuurslot... ](*,)

Ik weet niet of dit het is maar het kan je een hoop zoeken besparen. 8)
Goede tip! Ik heb vaker gehoord over het massaprobleem en op deze manier is het makkelijk te testen.
La meccanica delle emozioni
'79 Spider 2000 Veloce
'88 33 1.7 QV
'93 33 1.7 iE S 16v SW Q4
33 SW corsa

Gebruikersavatar
Hylke
Moderator
Moderator
Berichten: 6722
Lid geworden op: za feb 19, 2005 15:43
Locatie: Zwartebroek
Contacteer: Website

RE: APK op een kratje bier.. update: APK afkeur

do dec 18, 2008 09:21

Zo ken ik ook weigerende richtingaanwijzers, die na een druk op de alarmlichtknop het spontaan weer doen.
Ik hoop dat je het euvel snel opgelost hebt en weer voor de APK kan, scheelt weer een hoop ellende.

Hoe is het eigenlijk nu met het blok, loopt ze al wat netter?

Groeten, Hylke
Il silenzio notturno è stato disturbato bruttamente dalla musica del mio cuore sportivo!

1290 SD '14
Giulia 2.0 ‘18

Gebruikersavatar
stof
Guru
Guru
Berichten: 1220
Lid geworden op: zo jan 09, 2005 05:05
Locatie: Rotterdam

RE: APK op een kratje bier.. update: APK afkeur

zo dec 21, 2008 17:44

wat jammer dattie wegmoet Jeroen... heb er van de zomer nog vol bewondering naar staan kijken. Helaas... je kent de situatie hier (wanneer kom je 's kijken trouwens) ik heb er ook geen plek en geen doel voor.

(en dit leuter ik ff hier neer om je tk-topic niet te vervuilen, dat scheen niet meer te mogen toch tegenwoordig?)
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

RE: APK op een kratje bier.. update: APK afkeur

zo dec 21, 2008 17:49

Das een goeie, ik heb nog steeds die snorren klaarliggen om om te ruilen ja :roll: Binnenkort eens een avondje voor plannen dus.

Het is wel jammer maar er komt vast iets anders leuks (en helaas moderners) voor in de plaats.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Gebruikersavatar
reijnaje
Guru
Guru
Berichten: 1918
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:17
Locatie: Prinsenbeek

Re: RE: APK op een kratje bier.. update: APK afkeur

zo dec 21, 2008 17:50

...
Hoe is het eigenlijk nu met het blok, loopt ze al wat netter?
...
Loopt zeker al een stuk netter, is nog niet helemaal 100% maar ben wat dat betreft misschien wel een pietje precies.
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

Terug naar “Projecten”