Dames en heren,
een korte vraag:
Welke motorolie kan ik het beste in mijn 1750 GTV van 1971 gebruiken?
Welke remolie? dot3 of dot4?
Ook moet er een accu in. Zijn daar nog voorschriften aan?
Thanx!
Groet,
Sven
ligt aan de staat van het blok anders 15w50 mineraal dan zweet ie niet zo.gewoon Agip LLsyn 10w40 en dot4 voor de remmen...
niet geheel mee eens.volsyntheet zou ik afraden omdat oudere blokken gerefiseert of ongerefiseert hier toch heel appart op reageren en deze olie zijn nog extra zo geheten dopes aan toegevoegt die voor de racerij wel heel aantrekkelijk zijn maar voor het dagelijkse gebruik onnodig en onhandig zijn, daarom zie je volsyntheet zo als castrol vaak in de racerij maar dat kan ook wel want die blokken vragen heel veel en hebben een hele korte levens duur,
15w40 lijkt me gewoon goed en anno 2008 zitte deze zddp al in meerdere olië aangezien het toch heel veel voor je blok scheelt.
Probleem is juist dat deze toevoegingen in modernere olien aan het verdwijnen zijn. In SJ olie zit nog wat voor oude motoren voldoende wordt geacht, maar in SL en SM gaat het, vanwege milieu eisen, steeds verder naar beneden.15w40 lijkt me gewoon goed en anno 2008 zitte deze zddp al in meerdere olië aangezien het toch heel veel voor je blok scheelt.