-het vlakken van de kop zou je daar iets meer uitleg over kunnen geven?
-en een motronic 4.1? komt uit een.....?
- emissie blokje waar zit dat?
Vlakken vd kop geeft meer compressie ( je haalt een laag van de kop in de orde grote van 1 mm of zelfs meer)
Motronic 4.1 was het MM van de 75TS, ik dacht dus ook van de eerste 155TS, maar ik zie net dat het Bosch Motronic M1.7 is.
Emissieblokje is dus niet aanwezig. ipv chiptunen misschien makkelijker een 75TS ecu en kabelboom erop? zo ja dan bij de ECU een geel/oranje blokje, model relais wat er uit moet dan.
Jongens, het ging hier origineel om een 2.0ts 16V motor, maar ik zal even helpen van het originele topic af te dwalen!
Zoiezo heeft een 155 2.0ts 8V ook al dis-ontsteking, dus die kabelboom van de 75 heb je niks aan...
Het "emissieblokje" van de 75 is niks meer dan een "jumper" die je motronic laat weten of je een kat hebt of niet en dan nog met of zonder lambdasonde. En met welke soort benzine moet worden gereden. Zijn dus verschillende doorverbindingen mogelijk (vandaar de verschillende kleuren blokjes (geel, oranje)), aan de hand daarvan kiest de motronic zijn kenvelden.
Zonder het emissieblokje gaat bij een 75 met kat de ontsteking wat vroeger en gaat er wellicht ook wat meer benzine ingespoten worden.
Brengt je in theorie van 144 naar 148pk, maar ik heb er nooit wat van gemerkt....
Verder moet je wel even weten wat je doet voordat je zelf dingen gaat afdraaien, uitwegen, drijfstangen gelijkmaken etc. zonder te balanceren...
Die balans heb je namelijk wel verstoord met al bovengenoemde klusjes!
Maar na het afdraaien, uitwegen, vlakken e.d., kan je beter een programmeerbaar mms plaatsen en inleren, zodat je wel alles uit je getuned blokje kan halen. Of toch een speciaal voor jouw motor ingeleerd chipje laten maken, bij één van de lange lijst tuners!