Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

RE: EVO - Hij rijdt weer. Nieuwe knutselfotoos....

vr apr 11, 2008 21:09

Klaas jammer dat ik niet meer in de buurt woon maar anders kwam ik eens langs...
(Ps. mijne gaat nu inmiddels ook als de brandweer dit itt 2 jaar geleden)
- Niet meer een 75 V6
- Spider 2.0 T.S. 16v, type 4 (met achterwielaandrijving)
- VFR800i
- V70
- M3

klaas
Advanced Member
Advanced Member
Contacteer: Website

RE: EVO - Recaro inside en "nieuw" hemeltje

zo mei 04, 2008 08:12

Voor de fotoliefhebbers; in dit antwoord werk ik met thumbnaills om het bericht klein te houden. Een klik op de foto en je krijgt vergrotingen met dank aan picturepush.

Het was zo ver. Het interieur kon er terug in. Ik moest wachten met het bankstel omdat het hemeltje nog in reparatie was, Stanley heeft het hemeltje uiteindelijk teruggebracht, het duurde zo lang omdat ik persé zwarte bekleding wilde hebben en niet een donkere grijstint. En dat blijkt lastig te zijn. Ook is Stanley zo goed geweest het doorzakken wat in de hemel zelf zat (naast de totaal losgelaten originele stof) op te lossen met een stuk stevig karton. Stanley gaf aan dat hij de rondingen erg lastig vond te bekleden.

Afbeelding

Bij het monteren ook meteen de langsliggers en de nieuwe (Nog bedankt yuri, da's zo's 2 jaar geleden dat ik ze van je betrok) met cockpitspray behandeld. Het resultaat mag er wezen!

Afbeelding
Afbeelding

Vervolgens heb ik het (ook met behulp van Stanley) gerepareerde bankstel en deurpanelen geinstalleerd. in reactie op het bericht van broerJan M; de glijders klopten bij mij ook niet. Ik denk dat Stanley bij het in elkaar zetten van de stoelen wat plaatjes heeft verwisseld tussen de oude en de nieuwe stoelen. Hierdoor zaten de glijders voor en achter met verschillende breedtes gemonteerd. Omdat ik wilde installeren heb ik niet gekozen bij Jan M de plaatjes te gaan wisselen doch met behulp van de boorstandaard en extra moertjes de plaatjes te "verbouwen". Daarbij meeteen de bestuurdersstoel zo ver mogelijk naar het midden toe geplaatst. Over he resultaat benik ook zeer tevreden.

Afbeelding
Afbeelding

Lang geleden had ik ook al ergens in Delft, vlak bij de TU, bij een paar Alfahobbyisten een "nieuwe" hoedenplank gehaald. Ik herinner me nog dat ze een 1.8 turboblok in een Bertone aan het lepelen waren. Ik ben benieuwd hoe dat is fagelopen. De originele met de grote vierkante luidsprekers zag er nier meer uit. Uiteraard zit die er ook nu in.

Afbeelding

Het klokkenspel moet ook nog geinstalleerd. In verband met de motorplannen is het belangrijk dat ik één en ander in de smiezen kan houden zoals een nauwkeuriger meting van de turbodruk dan de standaard turbodrukmeter. Voorts wil ik graag de olietemperatuur kunnen monitoren alsmede de benzinedruk. Dat moet allemaal in het radiogat komen. Dat gat zit te diep en je kunt dan de meters niet zien. Dat wilde ik oplossen met een combi van DIN inbouwhandel uit de automaterialenzaak. Maar dat ziet er weer niet netjes afgewerkt uit. Heeft iemand reeds een oplossing hiervoor bedacht?

Afbeelding

Last but not least ben ik er na een jaar twijfelen uit; de wielen worden donker. Anthraciet gaat het worden. Daar blijkt weer een grote keuze in te zijn. Ik wil ze echt donker, tegen zwart aan. Wordt vervolgd. Toch nog even een zielig plaatje toegevoegd.

Afbeelding
Laatst gewijzigd door klaas op zo mei 04, 2008 09:25, 2 keer totaal gewijzigd.

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mei 04, 2008 09:17

Dat is netjes geworden Klaas! :)

klaas
Advanced Member
Advanced Member

zo mei 04, 2008 09:19

Bedankt Bert. Ik was nog aan het editen...De klokkenwinkelvraag nog gezien?

groet, Klaas

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mei 04, 2008 09:57

Niet gezien, maar heb er ook geen oplossing voor :wink:

frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 04, 2008 12:50

Heeeel netjes Klaas! 8)
Tellerspul; kun je niet met zo'n standaard inbouw/opbouw din doosdingetje beginnen als basis en dat met polyester op de goede maat brengen?
Ok veel werk maar wel 'custom fit' uiteindelijk. Kleurtje erop ,klaar!
Suc6, leuk om te lezen!
Grtz,fRank
Ps donkere wielen:COOL!!! 8) 8) :wink:
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

klaas
Advanced Member
Advanced Member

zo mei 04, 2008 17:23

Frank, ik heb d'r mee in m'n handen gestaan, heb ook zo'n A-stijl opbouwhuis voor één meter. Ik ben alleen zo bang dat het er net niet goed genoeg uit gaat zien. Daarnaast wil ik eigenlijk m'n dashboard niet beschadigen door schroefgaten of dubbelzijdig plakband. EN ik wil ze gewoon graag daaronder; een radio gaat er zolang ik de auto heb toch niet inkomen. Ik zit nu te peinzen over iets uit hout. Dat kan ik precies pas maken in het radiogat, een beetje uit laten steken en onder een hoek "naar me toe" schaven. Zwart plakplastic erover.....

Ik ben zojuist bijde autospuiter geweest in verband met m'n andere projectje (klik hieronder) wat niet erg opschiet en een kleur voor de velgen bepaald. Grigio Carbon Effect. Afkomstig uit de FIAT groep. Maar dat was echt toeval........ Ik wilde gewoon heel donker grijs. Zo grijs als de strips over de lengte van de auto en ik denk dat ik daar dicht bij zit.

Bert-155
Guru Duplice
Guru Duplice

zo mei 04, 2008 22:01

Dat is wel mooi, helemaal zwart moet de wagen ook net kunnen hebben. Ik vind het wel mooi, maar het nadeel is vaak dat de wielen een beetje wegvallen. samen met de banden wordt het dan 1 geheel, in iets lichter heb je dat niet.. :)

junior 69
Junior Member
Junior Member

wo mei 07, 2008 21:39

Klaas, leuk om te zien dat de "nieuwe" hoedenplank goed terecht gekomen is! Mooie auto.

Wat betreft het turboblok in de Bertone, zal dat nog wel even op zich laten wachten. We zijn tevens verder besmet geraakt door de 75 turbo. :D

Gr.

"Alfahobbyisten" uit Delft

klaas
Advanced Member
Advanced Member

wo mei 07, 2008 23:36

Hoi Junior, doe je collega hbbyisten de groeten en heel erg bedankt voor je reactie. Met vriendelijke groet, een hobbyist uit Den haag..

klaas
Advanced Member
Advanced Member

za mei 10, 2008 16:00

jaja, Marco heeft op de pinksterzaterdag de wielen gespoten en ik heb ze zojuist opgehaald. Ik ben zelf erg tevreden met het resultaat. Ik wil nog iets verzinnen met het logo. in ieder geval geen Alfa logo zoals bij de pimpmobiel. Ideeen?

Afbeelding

Buurman Hans heeft ndat hij eerder een mooi pijpje draaide en laste op de bocht die vande turbo naar de gasklep leidt, wederom zichzelf overtroffen met een verloop van 60 mm naar 70 mm met een t van 25 mm. Dit komt tussen de LMM, turbo en de dumpvalve.

Afbeelding

Jan M
Advanced Member
Advanced Member

za mei 10, 2008 21:08

Ik denk dat ik jou interieur maar als referentie moet gebruiken voor de mijne.
Erg mooi.

Jan M.

Jouke JS
Advanced Member
Advanced Member

RE: EVO - Met gekleurde wielen en een mooi alu t-stuk

wo okt 01, 2008 22:37

Hallo Klaas, ik heb al een jaar of 7 een Evo geleden uit Italie gehaald. Helemaal origineel behalve chip. Inmiddels heb ik 5 jaar geleden de auto omgebouwd tot (hobby) racer voor op de Nordschleife. Daar nu ca. 30.000 km mee rondjes gereden zonder problemen. Ik heb bij Madeno spoorverbreders gekocht, dat zag er daarna een stuk beter uit. Overigens wel wat gedoe om achter de langere bouten te monteren.

PS. De 1000 R2 is ook leuk. Ik heb erin leren rijden in 1981, mijn ouders hebben er 2 of 3 gehad.
59 Giulietta Sprint Veloce, 65 Giulia Sprint GTA, 66 Giulia Sprint, 69 GTA 1300, 69 GT Turbo, 71 1750 GTAm, 73 Giulia Super, 73 2000 GTV, 77 Alfetta GTV, 84 GTV 6 3.5 Savali, 87 75 Evo, 90 75 3.0 V6, 91 33 1.7 16V, 94 155 Q4 etc.

klaas
Advanced Member
Advanced Member

RE: EVO - Met gekleurde wielen en een mooi alu t-stuk

do okt 02, 2008 07:02

Jouke,
Ik heb jouw Evo bij Ron in de garage zien staan en jouw wielgeometrie als uitgangspunt genomen bij de afstelling van mijn onderstel. Die R2 heeft het virus in je geplant en kijk eens wat ervan gekomen is.

Ondertussen heb ik teveel projecten onder handen en is het tijd voor de Evo om een goed tehuis te krijgen. Doe Ron de groeten bij je volgende rondje...

Terug naar “Projecten”