Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

RE: 75 3.5 QV: onderste draagarm VAAAAAAASSSSTTTT

za mei 10, 2008 22:04

Yuri, heb je al geprobeerd er een pers tussen te zetten, en dan de boel lekker een nacht op spanning laten staan?

loskomen zallie :wink:
http://www.graffiaturo.nl" onclick="window.open(this.href);return false;

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 75 3.5 QV: onderste draagarm VAAAAAAASSSSTTTT

za mei 10, 2008 22:14

Yuri, heb je al geprobeerd er een pers tussen te zetten, en dan de boel lekker een nacht op spanning laten staan?

loskomen zallie :wink:
Heb ik op zitten puzzelen, maar ik kan de trekker nergens op laten trekken :cry:
Veel te veel Alfa-onderdelen in mijn schuur. Wie maakt me los?

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

za mei 10, 2008 22:16

dat bedoel ik niet, gewoon een pers tussen de draagarm en een chassisbalk, dus dat je de draagarm erafduwt als het ware

eventueel nog wat op weg helpen door de draagarm heet te stoken

en tussendoor eventueel nog wat helpen met een echte hamer

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 75 3.5 QV: onderste draagarm VAAAAAAASSSSTTTT

za mei 10, 2008 22:22

dat bedoel ik niet, gewoon een pers tussen de draagarm en een chassisbalk, dus dat je de draagarm erafduwt als het ware
Zoals ik het begrijp, beweegt de draagarm dan zijwaarts, naar buiten. Ik zie niet hoe dat gaat helpen... De draagarm moet immers voorwarts van de torsie af.

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

za mei 10, 2008 22:28

zitten ook dwarse chassisbalken onder een 75 hoor die sterk genoeg zijn om tegen af te zetten :wink:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mei 10, 2008 22:31

Op die manier :lol: dat had ik zelf ook al in gedachten, maar ik heb er dus al een tijdje naar liggen staren en niet echt een lekker 'afzetpunt' gevonden voor het gereedschap wat ik heb.

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

za mei 10, 2008 22:43

hahaha gereedschap heb ik wel, maar ook dan wil het nog niet altijd los :twisted:

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

za mei 10, 2008 22:46

O, uiteindelijk gaat het absoluut los, maar nu ligt mijn schema in de war... ik wou vandaag alles demonteren, morgenavond schuren en spuiten (overdag ben ik er niet) en dan maandag monteren en rijden... Dat gaat dus ernstig opschuiven :cry:

Graffiaturo
Guru Duplice
Guru Duplice

za mei 10, 2008 22:54

kom effe sjetten joh, praat makkelijker en sneller dan dit :wink:

Aikon1694
Advanced Member
Advanced Member

Re: RE: 75 3.5 QV: Pakjesavond!

zo mei 11, 2008 12:29

Want een coil-overset zonder verlaging, dat gaat nergens over natuurlijk :lol:
Psies dat probleem hadden wij ook. Dan hangen de veren er gewoon los omheen. En verlagen (met torsie's) was zo lastig dat we die dingen gewoon weg hebben gelaten.
Yuri, wat is de reden dat jij ze wel laat zitten? Zonder torsie's kun je de auto eenvoudig omhoog of naar beneden zetten.
- Niet meer een 75 V6
- Spider 2.0 T.S. 16v, type 4 (met achterwielaandrijving)
- VFR800i
- V70
- M3

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 11, 2008 13:52

GVD! Niet normaal meer! De plannen voor vandaag gingen helaas niet door, dus verder vechten met de draagarm/torsie.

In mijn voorraad een mooie fijndraad M10 bout gevonden om achterin de torsie te draaien en aldus een trekker te fabriceren en de gehele torsie met draagarm uit het chassis te trekken. Goed, dan ben je feitelijk nog nergens, maar dan kan ik tenminste wat met de draagarm manoeuvreren om misschien iets te doen en misschien kun je dan de torsie relatief makkelijk naar voren weer verwijderen als de spiebanen eenmaal 'gangbaar' zijn.

Resultaat: ik heb de bout volledig ontdraad.

Nu heb ik er een verse bout ingedraaid als geleiding voor een diepe dop 17, en op de dop heb ik een soort aambeeld gefabriekt. We zijn inmiddels 500 slagen (ja, ik heb ze geteld) met de moker verder en.... nada. geen millimeter.

Nou heb ik toch echt al wel vaker een 75 verlaagd en ik heb ook al wel eens torsies en draagarmen HEEL VAST zien zitten, maar zó vast, nee, dat nog niet. De wanhoop is nabij. Morgen bij de Praxis maar eens een brander scoren en dan nog eens proberen, maar veel vertrouwen heb ik er niet in.

stof
Guru
Guru

RE: 75 3.5 QV: onderste draagarm VAST, VASTER, VASTST...

zo mei 11, 2008 14:29

heel de draad eraf?! dat heb ik nog nooit gezien... wow :shock: ehhh, dan zittie serieus vast. Ik heb geen ervaring met 75's (een heel klein beetje maar) maar de ervaring leert dat je met geduld, gepast geweld, heel veel IMAL, een dikke hamer en een koevoet van 1 meter 10 (check) alles loskrijgt. En nee, zo'n krachtpatser ben ik ook niet!

heet stoken wil wel eens helpen... heeft 't nadeel dat je moet handelen als 't heet is... anders komt 't (zo mogelijk) alleen maar vaster te zitten. Enne, als 't heet is... is 't zo heet :oops:

stof heeft ook wel eens een handje gebrand toen hij per ongeluk de ratel mee-heet gestookt had :oops:
Nu met 2, 4 èn 8 cilinders in L, B en V-opstelling!

WAARSCHUWING: Dit bericht kan ironie of sarcasme bevatten. Stop met lezen als U humeurschommelingen, misselijkheid of verhoogde bloeddruk ervaart.

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: 75 3.5 QV: onderste draagarm VAST, VASTER, VASTST...

zo mei 11, 2008 14:37

heel de draad eraf?! dat heb ik nog nooit gezien... wow :shock: ehhh, dan zittie serieus vast. Ik heb geen ervaring met 75's (een heel klein beetje maar) maar de ervaring leert dat je met geduld, gepast geweld, heel veel IMAL, een dikke hamer en een koevoet van 1 meter 10 (check) alles loskrijgt. En nee, zo'n krachtpatser ben ik ook niet!

heet stoken wil wel eens helpen... heeft 't nadeel dat je moet handelen als 't heet is... anders komt 't (zo mogelijk) alleen maar vaster te zitten. Enne, als 't heet is... is 't zo heet :oops:

stof heeft ook wel eens een handje gebrand toen hij per ongeluk de ratel mee-heet gestookt had :oops:
Uiteindelijk gaat alles los, maar dit :shock: en met een koevoet kom ik nergens want ik kan nergens 'afzetten' met zo'n ding. Ik heb net gegeten en ben weer wat op krachten, op naar de volgende 500 mokerbeuken (en de 3e flacon WD40)...

Zaagauto
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Locatie: Right smack down in the middle of my own universe...
Contacteer: Website

zo mei 11, 2008 14:53

Misschien inderdaad IMAL proberen ipv WD40? WD40 smeert welliswaar heel goed maar echt vastzittende roest losmaken? Is IMAL toch beter voor geschikt...

Ik zou het een weekje of zo zo vaak mogelijk met IMAL inspuiten en dan weer eens proberen... Dan is het frustratie nivo ook iets gedaald intussen... :wink:
Patina: Roest, gezien door ogen van iemand met poetsfobie...

yuri 75 V6
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

zo mei 11, 2008 16:19

IMAL, nooit van gehoord... moet ik zeker voor bij de automaterialenzaak zijn en niet de Praxis?

Terug naar “Projecten”