Bij deze dan de voortgang van Benna...
Het eerste stukje is een beetje een herhaling van het "Proudly Introducing" topic maar voor de compleetheid zet ik het er toch even bij.
Tot nu toe:
Op 21 April 2008 te koop geplaatst op Marktplaats door de, inmiddels vorige, eigenaar met deze foto's:
Na wat vertraging op 5 Mei officieel gekocht en opgehaald. De vorige eigenaar heeft haar gewassen NADAT ie bovenstaande foto's geschoten had (inderdaad curieus) dus eenmaal aangekomen ziet ze er zo uit:
Ze is slechter dan ze lijkt op die laatste foto's... best veel (reeds "gerepareerde") roest, veel kleine dingetjes die missen / niet werken / kapot zijn.
Ze wordt dus een Progetto en we zien wel waar we uitkomen...
Ik zal een een "onderdelen gezocht" topic opnemen voor zaken die vervangen / gemodificeerd gaan worden.
Gaan toch proberen het een beetje op de budget manier te doen want er is nog meer in het leven...
De remmen bleven hangen dus gisteren dat als eerste aangepakt en ze rolt nu weer gladjes. De klus viel mee... Blokken eruit, zuigers terug duwen, aan 1 kant blok er weer in, koevoet (subtiel!) tussen schijf en zuiger, pedaal oppompen tot de zuiger er zo ver mogelijk uit is, imal tussen het rubber spuiten, met koevoet zuiger zo ver mogelijk weer naar binnen drukken, pedaal weer oppompen etc... dit ca. 10 a 15 keer per zuiger gedaan (8 x in totaal dus) en de boel is weer mooi gangbaar.
Tijden het remmengebeuren meteen de voortrein even goed bekeken maar de camberarmen zijn origineel maar ze is wel voorzien van een geel setje verlagingsveren. Dusdanig laag dat ik mijn niet al te forse garagekrik NIET onder het carter doorkreeg... Voorlopig blijven die zitten.
Het volgende wordt de remvloeistof verversen want die zit er MINSTENS 7 jaar in en is wel aan vervanging toe...
Wordt vervolgt!