(...) Het boekje "Made in Italy" Classic Miniature Vehicles van Dr. Edward Force is een leuk overzicht en naslagwerkje.
Voor alle Italiaanse die-cast merken.
Ik kende dat boekje nog niet. Meteen gaan googlen en een paar exemplaren gevonden op Amazon.com. Van spotgoedkoop (want uit elkaar liggend) tot redelijk aan de prijs. Vond een betaalbaar exemplaar en liet dat naar Amerikaanse vriend Fred sturen. Het boekje is vervolgens met Cor meegereisd, terug van een bezoek aan Fred. Zodoende ligt het nu hier, het kostte mij het 'vermogen' van in totaal $8...
Many thanks Fred & Cor
Het is een grappig boekje dat in 1992 door de Amerikaan Dr. Edward Force werd geschreven. Hij heeft meer van dergelijke boekjes op zijn naam staan en is in Amerika
recognized as the leading authority on miniature toy vehicles, aldus de tekst in het boekje. ISBN 0-88740-433-2, Schiffer Publishing Ltd. West Chester, PA. Oorspronkelijke prijs $16,95
Het is niet volledig, ik mis bijvoorbeeld wat kleurvarianten, voorzover een overzicht ooit volledig kan zijn. En Bburago met één B? Foei
Erg leuk zijn de korte beschrijvingen van de diverse fabrikanten en series. Zo wordt bij Edil Toys de latere Turkse variant Meboto genoemd (maar dat wisten we al dank zij Cees in deze topic
) De prijsindicatielijst achterin is zestien jaar later slechts ter vermaak. $20-25 voor een mint & boxed Politoys Giulia GT? Mochten we willen