Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: prodrive brera s

di mei 20, 2008 23:37

Meer over de Brera S
Marketing bla bla dus... jammer, gemiste kans voor Alfa :(
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
frankalfa
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 8044
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 20:34
Locatie: Koewacht (of all places!)

Re: RE: prodrive brera s

di mei 20, 2008 23:40

Meer over de Brera S
Marketing bla bla dus... jammer, gemiste kans voor Alfa :(
He ga jij ff je 205 uitlaten? :lol:
Grtz,fRank
Poetsen is voor mensen met patina-angst...

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

RE: prodrive brera s

do mei 22, 2008 09:29

Ik vind de Brera een van de meest ondergewaardeerde wagen van nu.
Je rijdt met een Brera voor een fractie van de kosten van een exclusieve exoot toch exotisch.

Elke keer (een enkele keer per jaar) wanneer ik een Brera zie rijden draai ik bijna mijn eigen nek om.
Doe je nog wat extra's aan het motorvermogen, dan heb je zat ruimte om je sportief te bewegen.
Aan wegligging heeft het de Brera nooit ontbroken.

Ze zijn wel kleur gevoelig. Mijn kleur?: kolenkachelzwart.
De rode van Bor mag er ook zijn.

ALs de GTV op is dan wordt het een GT of een Brera (liefst een zes cilinder).

Gebruikersavatar
@lfa@lgra
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo
Berichten: 5998
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:09
Locatie: Nabij Friesland
Contacteer: Website

Re: RE: prodrive brera s

do mei 22, 2008 09:59

Persoonlijk vind ik de Brera helemaal niks. Die auto hadden ze nooit mogen maken ze hebben de Alfa GT verpest.
Euhm ja de GT is toch mooier en misschien de laatste Alfa Bertone ooit.
De GT en de Brera kun je niet vergelijken. Het zijn echt andere auto's.

De Brera trekt een categorie niet Alfa rijders aan en de verstokte Alfa rijders gaan toch voor de GT. Jammer is wel dat de GT V 6 het veld heeft moeten ruimen. Dat voelt mij mij als het lekkerste snoepje voor je neus wegpakken :!: :!:
Marketing technisch is het begrijpelijk: Anders had de Brera mi amper bestaansrecht.
Ik vind de Brera niet lelijk , nee zeker niet, best apart, maar hij valt een beetje in de categorie Audi TT als u begrijptwatikbedoel.
Het had gewoon een 350 Z- achtige moeten worden !!!!!

Ik heb ook niet de indruk dat het nu de grote geldgenerator voor Alfa is die men in gedachten had...... :?
? ? ? ? ? ? ? ?
BMW 325 CI Cabrio
NEW MINI 2014

Gebruikersavatar
Hessel
Full Member
Full Member
Berichten: 343
Lid geworden op: zo apr 24, 2005 11:12
Locatie: Fryslan

RE: prodrive brera s

do mei 22, 2008 14:21

De Brera is toch gewoon een 2-deurs Opel Signum :wink:

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: prodrive brera s

do mei 22, 2008 17:41

Meer over de Brera S
Marketing bla bla dus... jammer, gemiste kans voor Alfa :(
He ga jij ff je 205 uitlaten? :lol:
Grtz,fRank
Met alle plezier ! Is een stuk leuker om te rijden ook nog eens ;)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Gebruikersavatar
Michel75
Guru Quadruplice
Guru Quadruplice
Berichten: 4193
Lid geworden op: do jan 18, 2007 20:08
Locatie: Roelofarendsveen

RE: prodrive brera s

do mei 22, 2008 21:36

Vandaag nog bij Sam van Lingen geweest, stonden een GT en een Brera naast elkaar...
De GT vind ik echt veel mooier, de Brera laat me koud, Prodrive of niet!

Gebruikersavatar
Dinky Boy
Miniaturista
Berichten: 12106
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 00:01
Locatie: Groningen
Contacteer: Website

Re: RE: prodrive brera s

do mei 22, 2008 21:46

Marketing bla bla dus... jammer, gemiste kans voor Alfa :(
Heb jij er al mee gereden dan? Je hebt je oordeel nogal snel klaar.

De tekst geeft redelijk specifiek aan wat er is gebeurd aan de Brera, die bla bla kan ik niet zo zeer ontdekken. Of het tot een daadwerkelijk beter rijdende Brera leidt is vers twee, denk dat we gewoon de ervaringen van autotesters moeten afwachten.

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

Re: RE: prodrive brera s

do mei 22, 2008 23:00

...

Heb jij er al mee gereden dan? Je hebt je oordeel nogal snel klaar.

De tekst geeft redelijk specifiek aan wat er is gebeurd aan de Brera, die bla bla kan ik niet zo zeer ontdekken. Of het tot een daadwerkelijk beter rijdende Brera leidt is vers twee, denk dat we gewoon de ervaringen van autotesters moeten afwachten.
Kom op zeg: lees ff wat ze veranderd hebben 10mm lager etc. Daar krijg je een logge auto echt niet mee aan het sturen. Wat dat soort aanpassingen aan een auto doet (in algemene zin) heb ik redelijk kijk op mag ik wel zeggen. Zwaar kilo's er af, aangepaste draagarmen etc dat zou een echte verbetering zijn; dit is echt Marketing bull.. (en ja: zonder dat ik er mee gereden heb)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

Andretti Molletti

Re: RE: prodrive brera s

do mei 22, 2008 23:16

...

Heb jij er al mee gereden dan? Je hebt je oordeel nogal snel klaar.

De tekst geeft redelijk specifiek aan wat er is gebeurd aan de Brera, die bla bla kan ik niet zo zeer ontdekken. Of het tot een daadwerkelijk beter rijdende Brera leidt is vers twee, denk dat we gewoon de ervaringen van autotesters moeten afwachten.
Kom op zeg: lees ff wat ze veranderd hebben 10mm lager etc. Daar krijg je een logge auto echt niet mee aan het sturen. Wat dat soort aanpassingen aan een auto doet (in algemene zin) heb ik redelijk kijk op mag ik wel zeggen. Zwaar kilo's er af, aangepaste draagarmen etc dat zou een echte verbetering zijn; dit is echt Marketing bull.. (en ja: zonder dat ik er mee gereden heb)
Ik had van jouw wel verwacht dat je wist wat een demper change doet... een onderstel adjustment zoals besproken in de tekst geeft een totaal andere auto... iig de mogelijkheid tot!
Daar zit hem ook de kneep: de 205 rijders rijden nog steeds in een hopeloos verouderd concept omdat ze niet verder kijken dan hun neus lang is, niet openstaan voor "outstanding technologies" ;) ;)
De tekst van prodrive is zo opgezet dat je vanaf het papier niet kunt beoordelen of de Brera S zo waardeloos is als een 205 of niet... dus ik wil best een vergelijkend warenonderzoek doen als jij de auto's regelt! :lol:

Gebruikersavatar
Aernoudt
Guru
Guru
Berichten: 1863
Lid geworden op: ma jan 03, 2005 10:14
Locatie: Doesburg
Contacteer: Website

RE: prodrive brera s

vr mei 23, 2008 07:54

Zonder zeer grote aanpassingen wordt een Brera geen leuke auto; wellicht pittige stelling, maar ik denk dat een ieder die graag op circuits rijdt en met de Brera gereden heeft (op straat) tot die conclusie gekomen is... 205 is inderdaad verouderd, simpel zat: de fun factor is echter een stuk hoger dan een Brera. Daar gaat het met auto rijden om (zeker op het circuit) volgens mij. Een bertone is ook zwaar verouderd, maar ook een stuk leuker om te rijden dan een Brera :!:
Zou zelf het liefst met een Supertje voor mijn circuit events rijden (net als de Bertone en 205 ook mega verouderde techniek ;) (maar wel erg leuk)), maar die ligt buiten budget voor wat ik er mee wil doen (ook ivm de DF Frankrijk week later dit jaar in October)
* 936 1/2 (822) * http://www.vimeo.com/4510549 *

bert
Guru Duplice
Guru Duplice
Berichten: 2261
Lid geworden op: ma dec 27, 2004 10:21

RE: prodrive brera s

vr mei 23, 2008 11:43

Het jammerlijke is dat de Brera moeilijk te plaatsen is: niet voldoende sportauto noch voldoende GT. Het sluit in ieder geval meer aan bij de modellen zoals de 1900, 2600, Montreal waar Alfa Romeo doelbewust een soepele, verfijnde auto heeft ontworpen voor wie hecht aan comfort en ik zou raar opkijken als een eigenaar van een 2600 spider besluit de auto te verlagen, het interieur te strippen
ten einde een roadrocket te creeeren. De Brera zou een voortreffelijke, stijlvolle GT kunnen zijn die alle oneffenheden in de weg gladstrijkt als men daartoe had besloten maar de Brera biedt weinig interieurruimte, afstemming van de veerkarakteristiek is niet comfortabel genoeg voor een GT etc. Het resultaat van de genomen compromissen kan niet worden verholpen met een kuur van Prodrive
en ik zou de Brera veel meer kunnen waarderen als een comfortable GT in de traditie van de 2600/Montreal . Het is des te opmerkelijker dat de mensen van Nissan veel duidelijker zijn geweest bij de ontwikkeling van de 350Z en waaraan zo'n auto moet voldoen.
They say that a true enthusiast will praise a car for it’s faults, that’s what makes them good; they have personality.

Anke

RE: prodrive brera s

zo mei 25, 2008 12:36

Ik snap niet dat jullie hier allemaal (behalve Roy) de Brera zo zwaar veroordelen :roll:
We rijden er nu 1 1/2 jaar in ( een 2.2) en hebben een goed vergelijk met de GTA ernaast.
Het is een heerlijke wagen, rijdt driftig, rijdt comfortabel ( als je dat wilt) en heeft een prachtige lijn. We zijn er nog steeds super verliefd op.
De enige minpunten zijn het gebrek aan koppel onderin ( hetgeen op te lossen is) en een totaal overbodige achterbank. Het enige dat je daar op kunt is liggen.
Vergelijk de nieuwe modellen toch niet steeds met de oude, dat is appels met peren vergelijken.
Ik vind de lijnen van een Brera veel spannender dan de lijnen van een GT!! Jammer vind ik wel dat de 159, de Brera en de Spider alledrie dezelfde voorkant hebben.
Een beetje ontwerp-armoede of goedkope gemakzucht.
Ik zou best een paar rondjes op Assen willen trekken met onze nog onbehandelde Brera hoor :P

Alfa-Corazon
Guru Triplo
Guru Triplo
Berichten: 3274
Lid geworden op: vr dec 23, 2005 16:58

Re: RE: prodrive brera s

zo mei 25, 2008 17:09

Het gaat erom wat je in een wagen zoekt en wat je verstaat onder het type GT (niet het model).
Volgens mij is een GT bedoeld als comfortabele snelle reiswagen voor internationale reizen. Zo heeft Ferrari voor het grootste deel GT modellen en een aantal hardcore sport/racewagens.
Als ik mij richt op Alfa Romeo's die ik heb gehad en waarin ik in één dag +1500 km's afleg dan is volgens mij de beste GT, de wagen die:
- het prettigst/meest comfortabel rijdt
- mij het snelst op mijn eindbestemmig brengt
- en waaruit ik uitgerust uitstap.
Mijn reiswagens waren:
- 33 1.3s
Plus: wegligging, gewicht
Min: vermoeiende windruis op kruissnelheid, hoog verbruik.
- 146 1.6 boxer
Plus: wegligging, door combinatie gas en benzine tank 900 km!!! doorrijden, dus maar 1 keer stoppen om te tanken.
Min: te weinig vermogen en te luidruchtig.
- 164 2.0 TS en 3.0 24V
Plus: Erg comfortabel en ruim veel vermogen voor de V6, goede wegligging en zuinige 2.0
Min: Te weinig koppel 2.0 (dus terugschakelen en vol gas heuveltje op), zwaar in de neus en hoog verbruik V6
- 916 Spider en GTV 2.0 TS
Plus: super wegligging, laag verbruik
Min: stuiterige vervelende beweging om de breedte as (moeilijk uit te leggen), net te weinig vermogen.
- 75 1.8
Plus: Laag verbruik, comfortabel
Min: te weinig koppel en vermogen, wegligging op kruissnelheid en minder glad wegdek.
- SZ
Plus: Laag verbuik, comfortabel (ja ja), ruim voldoende vermogen en remcapaciteit, super wegligging.
Min: niet opgevallen
Voor mij (persoonlijke mening!) is de SZ veruit de beste GT omdat alles wat je nodig hebt voor een snelle verre reis aanwezig is.

Het zou mij niet verbazen dat je de meeste van deze eigenschappen ook terugvindt in de Brera (op het verbruik na dan). Daar lijkt ie mij voor gemaakt.
De 2.2 heeft (misschien) net te weinig vermogen om echt relaxed en schakellui een lange heuvel op te rijden (is dat zo Anke?).
De 3.2 is berucht om het hoge verbruik. Kun je er wel 500 km's achter elkaar mee doorkachelen, Bor?

In ieder geval krijg ik een hoog '' hebben'' gevoel bij de Brera waarbij mij de (benzine)motor niet uitmaakt.
Het leukst lijk mij een 3.2 met gewichtsbesparing door de voorwiel aandrijving te verwijderen. Dus alleen achterwielaandrijving.

Maar wat maakt bovenstaande eigenlijk uit? Ik vind de Brera een schitterende wagen, dus zal ik niet objectief zijn.

Anke

RE: prodrive brera s

zo mei 25, 2008 22:18

Als de eis is na 1500 km uitgerust de auto uitstappen pak ik de GTA. Zo'n supercoole reiswagen, ben er nog niet moe uit gestapt 8)
De Brera kun je prima schakellui rijden, als ze eenmaal in de 3e versnelling zit maalt ze nergens meer om en spuit vooruit!!
In de Brera krijg ik na 300 km wel een enorme blikken je weet wel, als bijrijder wel te verstaan. Maarja zitvlees heb ik ook niet echt :lol:

Het is eigenlijk gewoon een luxe coupé en daarom vind ik hoe de Brera zich misdraagt op het circuit niet zo heel erg boeiend, daar is ze niet voor gemaakt [-X

De reden dat ik op dit topic reageerde is dat het me ergert dat hier mensen van alles over de Brera zitten te beweren terwijl ze er nog nooit een km in gereden hebben en al hun wijsheid uit autoblaadjes en tv-programma's halen.
Het is gewoon een superfijne coupé en ze rijdt als een luxe coupé, zelfs wel een stukje sportiever dan je van een luxe coupé mag verwachten.
Als je sportief wilt rijden koop dan een Supertje als je comfortabel en snel wilt zijn met een lekker Alfa-muziekje dan is de Brera een fijne wagen.
We hebben nog geen dag spijt van onze aankoop en ze gaat ook niet vroegtijdig weg.
Ik voer niet voor niets mn onderschrift onder mn postings :P

Terug naar “Alfa Romeo, heden, verleden en toekomst”