Dit is een leerzaam verhaaltje, voor mij gelukkig net op tijd ontdekt en geld bespaart !
Er zat een schrille gil in m'n 33. koud, warm, maakte niet uit. Kwam van bij de poulie's. Een tijdje geleden v-snaar er even afgehaald (bij koude motor) en zeer kort even laten lopen. Geluid weg. Waterpomp of alternator dus !!! Vorige week alternator vervangen door een sloop die ik nog had liggen. Gil nog steeds aanwezig. De diagnose: waterpomp.? Iedereen akkoord, toch ? Bah, wat een rotklus sta ik voor, dacht ik nog.
Wat me bleef fascineren was het feit dat het probleem begonnen is bij het vervangen van de v-snaar. Ach, dacht ik, die bewegingen bij het opspannen enzo zullen 'm z'n laatste adem gekost hebben... Maar 't bleef vreemd....
Intussen oude topics beginnen uitvlooien als voorbereiding op de waterpompklus komend weekeinde....
(en nu, om het spannend te maken, slaan we een stukje verhaal over)
Het gillend geluid is nu weg ! Ik heb 't probleem gevonden en opgelost. en hat was NIET de waterpomp, die is nog toppie !
Nu maken we 't leuk: WAT was de oorzaak ? WAT heb ik vervangen / hersteld, noem maar op. één tip: het was GEEN te losse V-snaar !
ps: Andretti's en andere Molletti's gelieve u te onthouden, laat eerst de minder ervaren mensen raden. Jullie weten dat toch meteen !