
Het spruitstuk zit weer terug boven de motorsteun. Boutjes op het spruitsuk gelast om de uitlaat straks makkelijker te monteren. Hitteschild om de motorsteun ook teruggeplaatst nadat ik het zilver had gespoten.
De remmen.
Vorige keer was ik de pennen vd remblokken verloren... best eng eigenlijk...
Nu dus bezig iets te fabrieken wat niet weg kan:

De eerste optie was simpel: in de nieuwe pennen gaatjes boren en de borgpennetjes die ook in de achterklauwen zitten erdoor.
Iets zei me dat dit het niet was... de pennen vielen er te gemakkelijk in en uit... de klemming was niet voldoende...

Draad (M6) tappen in de klauw en draadeind M6 erdoor... aan de ene kant twee moertjes die elkaar borgen. Zo kan ik het draad eind er indraaien en eruit. Andere zijde heeft een gaatje ter borging, wederom met een borgpennetje van de achterzijde.

Voordeel is nu ook dat ik door de velg heen direct kan zien wat de status is.. pennen nog geborgd en aanwezig??
Uiteindelijk de pennen toch eens uit een heel oude klauw getikt en geprutst... valt niet mee want die ijzeren pennen rotten behoorlijk vast in alu klauwen

Zie het verschil in het onderstaande plaatje! Ik denk uiteindelijk dat de juiste pennen the job wel hadden geklaard... de borging is wezenlijk anders dan de pennin die ik had meegekregen te vervanging..
Mmmz originele pennen gebruiken dus en op straat altijd de spreidveer, die borgt ook nog eens.
Bij het racen is de spreidveer uit den boze omdat deze de koeling vd blokken nadelig beinvloed. Ook kopervet wordt niet gebruikt omdat het zo heet wordt dat het vast koekt!!

Links dus de originele pen waar een draadje als borging omheen zit... rechts een immi met een tonnetje...
En nog een afsluitend plaatje:

Voordeel van een oprijwagen: de werkhoogte voor de remmen is ideaal
