Andretti Molletti

RE: LOW BUDGET 75TS Dreeser annex ReesersCafé

ma jun 02, 2008 23:18

De bouw gaat verder:
Afbeelding
Het spruitstuk zit weer terug boven de motorsteun. Boutjes op het spruitsuk gelast om de uitlaat straks makkelijker te monteren. Hitteschild om de motorsteun ook teruggeplaatst nadat ik het zilver had gespoten.

De remmen.
Vorige keer was ik de pennen vd remblokken verloren... best eng eigenlijk...
Nu dus bezig iets te fabrieken wat niet weg kan:

Afbeelding
De eerste optie was simpel: in de nieuwe pennen gaatjes boren en de borgpennetjes die ook in de achterklauwen zitten erdoor.
Iets zei me dat dit het niet was... de pennen vielen er te gemakkelijk in en uit... de klemming was niet voldoende...

Afbeelding
Draad (M6) tappen in de klauw en draadeind M6 erdoor... aan de ene kant twee moertjes die elkaar borgen. Zo kan ik het draad eind er indraaien en eruit. Andere zijde heeft een gaatje ter borging, wederom met een borgpennetje van de achterzijde.

Afbeelding
Voordeel is nu ook dat ik door de velg heen direct kan zien wat de status is.. pennen nog geborgd en aanwezig??

Uiteindelijk de pennen toch eens uit een heel oude klauw getikt en geprutst... valt niet mee want die ijzeren pennen rotten behoorlijk vast in alu klauwen :?
Zie het verschil in het onderstaande plaatje! Ik denk uiteindelijk dat de juiste pennen the job wel hadden geklaard... de borging is wezenlijk anders dan de pennin die ik had meegekregen te vervanging..
Mmmz originele pennen gebruiken dus en op straat altijd de spreidveer, die borgt ook nog eens.
Bij het racen is de spreidveer uit den boze omdat deze de koeling vd blokken nadelig beinvloed. Ook kopervet wordt niet gebruikt omdat het zo heet wordt dat het vast koekt!!
Afbeelding
Links dus de originele pen waar een draadje als borging omheen zit... rechts een immi met een tonnetje...

En nog een afsluitend plaatje:

Afbeelding
Voordeel van een oprijwagen: de werkhoogte voor de remmen is ideaal 8)

reijnaje
Guru
Guru

di jun 03, 2008 07:40

Ben je niet bang dat met draadeinden de blokken niet zo soepel meer op en neer kunnen bewegen?
1983 Alfasud Sprint 16V
1992 Alfa 33 16V

_Pieter_
Guru
Guru

di jun 03, 2008 09:07

@Andretti, bij mij bleef de boel gewoon hangen hoor, met en zonder spreidveren.
Volgens mij is het probleem zoals je zelf al aangeeft, je hebt de verkeerde pennen gemonteerd gehad!

Wel weer mooi gehobbied hoor :thumbs:

Groeten, Pieter
SCARB # 4710

Andretti Molletti

di jun 03, 2008 22:45

De druk naar de 105 achterremmen is nu regelbaar vanuit de luie stoel :
Afbeelding
Hier een laatste flare en de drukregelaar kan er tussen (let op de 3 extra gaten in de bevestigingsbeugel ter vermindering van het gewicht :wink:

Afbeelding
Gemonteerd en de leiding deels door het interieur omdat door de cardantunnel wel erg problematisch werd.
Bochten worden gemaakt met professioneel gereedschap... geen zin in knikken ;)
Uiteindelijk alles met beugeltjes vastgezet en het zit weer netjes. Kost meer tijd dan er verhaal van te maken is :lol:
Daarna de accu's, ik had er twee aan boord (een kleine en een wat grotere) vervangen door één accu. Nieuwe plek gekregen achter de bijrijdersstoel.
Nwe aansluitingen gemaakt en kleine accu verwijderd. De kleine accu gaat in principe goed, maar de kwaliteit vd accu is minder aan het worden. Omdat je geen enkele reserve hebt en ik geen personeel heb wat met een extra accu achter me aan loopt heb ik toch maar voor een normale startaccu gekozen.
tzt zal ik nog wel een kleiner maatje monteren, maar niet meer zo klein als de eerste (blader maar eens terug voor de eerste opzet)
Morgen weer een dag, elke avond wat en dan is al het achterstallig onderhoud, noodzakelijke reparaties en een paar modificaties weer gedaan voor het superraceweekend
Helaas is mijn planning voor de 10e al weer gevuld met cursussen... anders was ik ook lekker gaan testen :(

to be continued..

sprint88
Guru Triplo
Guru Triplo

di jun 03, 2008 22:56

Heb je ook nog apk op de reeser Dre?
dit ivm de regelaar voor de achterremmen

grt rogeralfa :driving:
GT 2.0 jts
sprint1.5 1984

Andretti Molletti

di jun 03, 2008 23:01

http://www.alfaclub.nl/phpbb/viewtopic. ... &start=375
daar staat de eerste accu ...

Geen APK meer, ik heb (ook ergens in dit topic) een oprijwagen gekocht en de Dreeser geschorst.

Andretti Molletti

wo jun 04, 2008 18:25

Wegens ziekte vandaag geen vorderingen :cry:

brolli21
Guru Triplo
Guru Triplo
Contacteer: Website

wo jun 04, 2008 18:43

Beterschap
There is a fine line between Brilliant and Insane
Alfa 75 Imola-TB '92
Fiat 500 1.4 16v sport '08
Audi A4 Avant 1.8t quattro '05

giuliettaevo
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

wo jun 04, 2008 20:32

Wie is er niet ziek van dit weer... :(

Beterschap! :wink:
"kan niet" ligt op het kerkhof....

Met een slijptol en lasapparaat kom je een heel eind.

LENZ
Guru
Guru

wo jun 04, 2008 20:40

Sterkte, 75 wordt steeds meer een serieuze racer.
Zag dat je de voorste schokbreker torens ook hebt verstevigd, rij je ook al zonder torsies?
www.lenjansen.nl

67 gt 1300 junior,82 sud ti qv 1.7,91 33 16v carb,96 155 2.0 Twin Spark 16v,00 147 selespeed,
01 156 2.5 V6 24V Sportwagon,03 147 Gta,04 gt 3.2,06 147 2.0 Twin Spark 16v,12 giulietta qv

Andretti Molletti

vr jun 06, 2008 12:39

Zo weer wat opgeknapt en van het weekend weer eens wat sleutelen.
De schokdenmpertoren is verstevigd omdat deze uitscheurde en verboog. Alleen links......
Rechts is nog origineel. Ik rij nog met torsies en niet eens zo gek sterke veren (100 kg oid).
Ooit ga ik de neus verstevigen en dan only coilovers rijden.
Op dit moment moet ik de aanpassingen nog afbouwen en de boel weer rijdbaar maken. Een hoop onderhoud uitvoeren en het geheel werkend krijgen zeg maar.
De grote plannen zijn: voorzijde verstevigen met frame, dan kooi verstevigen. Coilovers sterkere veren, uitwegen etc...
Als dat rijdt misschien nog s goed naar de remmen kijken (ik wil per se nog eens testen met Carbon Lorraine... wie sponsort dat??)
En dan naar een programmeerbaar inectiesysteem en een wondermotor, lees de meeste peekaa's van het veld :twisted:

Maurizio
Guru
Guru

Re: RE: LOW BUDGET 75TS Dreeser annex ReesersCafé

vr jun 06, 2008 12:46

Mooi plan, heb ongeveer eenzelfde laaaaaaange termijn planning alleen bij mij ook nog eens street legal 8)
En niet de meeste pk's, maar wat meer en betrouwbare pk's ben ik al tevreden mee :wink:
Banned..... :twisted: Daily mule ==> bmw 325D
AR75 24v, 75TS & E36M3 Ringtool, AR Spider 2000 veloce '79, SCARB 00114

Andretti Molletti

di jun 10, 2008 00:21

internet stuk... :?
Nu via de telefoon dus voorlopig geen updates... ik maak wel fotos enzo dus zodra het weer werkt (provider) dan gaan we door..
Allerlei dingetjes die normaliter een uurtje kosten, kosten momenteel uren... net nog een remvloeistofreservoir opgeblazen... :shock: BOEM... perslucht-ontluchten... :roll:

WhizzMan
Guru Quintuplo
Guru Quintuplo

Re: RE: LOW BUDGET 75TS Dreeser annex ReesersCafé

di jun 10, 2008 07:14

net nog een remvloeistofreservoir opgeblazen... :shock: BOEM... perslucht-ontluchten... :roll:
Oh, je gaat je motorruimte opnieuw verven en wilde de oude verflaag er op de "mister Bean" methode uit hebben? ;)

_Pieter_
Guru
Guru

wo jun 11, 2008 11:07

@Andretti, zo'n Eezi-bleed kost maar €25 bij de Brezan en dan hoef je nooit meer te klooien... :idea: :D
SCARB # 4710

Terug naar “Racen - Algemeen”